Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

En ting jeg må ha klarhet i: Har hørt at av å ta kreatin så må man drikke mer vann, minst 3-4 liter. Dette er fordi musklene trekker til seg mer vann, og dermed øker i omkrets.

Men den dagen man slutter å ta kreatin, omdanner vannet og de musklene man har, seg til fett (?) Og man må trene intenst for å beholde musklene, for at du ikke skal legge på deg 10 kg med fett.  Synes det høres tvilsomt ut, men er dette faktisk sant?

6711151[/snapback]

 

Er bare tull og vas. Det som skjer at kreatin-nivået i kroppen vil synke gradvis til det er på normalen (ca 3-4 uker) og da vil vannet du har fått av kreatinet forsvinne.

Endret av Fox9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å gå til anskaffelse av proteinpulver til å spe på kostholdet, siden alt jeg får i meg av nevneverdige proteinkilder gjennom kostholdet er ca. 4 ganger i uka div. Fjordlands-1-porsjons-middager. Jeg må også være litt forsiktig med melk, siden kroppen min ikke har et kjempegodt forhold til laktose (litt går greit, dog).

 

Har noen noe å anbefale meg? Eventuelt hvorfor? Jeg tror jeg klarer å få i meg nok karbohydrater, så jeg er på utkikk etter noe med høyt %-innhold protein. Blandingsforhold kasein/myse/etc. vil jeg ikke uttale meg om selv (trenger veiledning), men det hadde vært fint om jeg slapp å ha flere bøtter som skulle spises av til forskjellige tider osv. Jeg får i meg mineraler, vitaminer og fettsyrer gjennom en slags vitamineral-tablett og gjennom 2 kapsler Vita "godt for hjertet" daglig (familien har mye trøbbel med hjertet, greit å være påpasselig. Tenker gjerne derfor litt bra/dårlig for hjertet i kosten også). Det siste punktet, er at jeg er student, og har dertil økonomi. Jeg kan alltids sette av litt til tilskudd, siden jeg vet hvor viktig det er å ha et godt kosthold, og siden jeg ikke kan spandere på meg kjøtt&kylling hver dag; jeg bor foreløpig ganske billig og kan spare litt til kvalitets-produkter dersom dette er stor forskjell.

Hva smak angår kan jeg nok leve med en del forskjellig, men jeg foretrekker jo selvsagt at det smaker godt (og ikke smaker noe slags søtningsmiddel-kloning).

Lenke til kommentar

Det du er ute etter er Nutrisport 90+ fra EJ-shop.no.

 

Næringsinnhold til 90+:

 

Næringsinnhold pr. 100gr.:

Energi: 376 kcal.

Protein: 85,0gr. (65% myse, 35% kasein)

Karbohydrater: 2,8gr.

Fett: 2,8gr.

Fiber: 1,9gr.

Laktose: 2,3gr.

 

Alanin: 3,8 Arginin: 3,4 Asparagin: 10,2 Cystin: 1,5 Glutamin: 17,1 Glysin: 2,7 Histidin: 2,2 Isoleucin: 5,9 Leucin: 6,8 Lysin: 7,3 Methionin: 2,3 Phenylalanin: 4,8 Prolin: 7,4 Serin: 4,4 Threonin: 3,9 Thryptophan: 1,4 Tyrosin: 2,2 Valin: 6,8

 

Du kan velge mellom smakene:

- Banan

- Jordbær

- Sjokolade

- Vanilje

 

Og størrelsene:

- 908g (205,00,-)

- 2,5kg (455,00,-)

- 5kg (790,00,-)

- 10kg (to bokser à 5 kg - 1499,00,-)

 

Den smaken de fleste foretrekker er sjokolade. Jeg anbefaler deg å kjøpe en middels/liten boks med sjokolade og send en mail/legg ved ordren at du ønsker smaksprøver på de andre smakene. EJ-shop er en god nettbutikk med veldig god kundeoppfølging. :)

Lenke til kommentar
Proteintilskudd er i mine øyne alfa&omega om man bedriver seriøs trening. Det er så og si umulig for meg å dekke behovet mitt ved å kun spise vanlig mat.

Slettes ikke umulig, skal tillate meg å vri litt på det hele; det er mest optimalt å dekke proteinbehovet gjennom tilskudd sammen med et variert kosthold for en person som søker etter muskelvekst uten å legge på seg altfor mye.

 

-

Kreatin bruker jeg ikke fordi jeg ikke er villig til å prøve Kreatin enda da det går for alvorlige beviser for og imot dette preparatet. Vet folk vil kritisere meg for dette, men hadde jeg hatt valget skulle jeg også ha avstått fra Aspartam - som jeg nok får i meg en god del av gjennom fks. proteinpulver.

Lenke til kommentar
Proteintilskudd er i mine øyne alfa&omega om man bedriver seriøs trening. Det er så og si umulig for meg å dekke behovet mitt ved å kun spise vanlig mat.

Slettes ikke umulig

6797637[/snapback]

Jo, for meg er det umulig. Jeg har hverken råd, smaksløker eller tid til å gjøre det naturelt. ;)

Lenke til kommentar

Har sett på et protein tilskudd som heter pro 90 isolate og har følgende spørsmål:

 

Hvor stor effekt vil det ha hvis man blander ut 20g pulver etter hver trening?

Må man drikke mye mer for at det skal ha noe effekt?

 

Kan jo legge til at jeg spiser ganske normalt, uten å tenke alt for mye på hva jeg propper i meg.

Lenke til kommentar
Er det noen som har en ca. pris på daglig dose med proteintilskudd? Er nysgjerrig på hvor mye billigere/dyrere det er enn vanlig mat.

6800889[/snapback]

Varierer jo litt hvor mye folk tar, men en vanlig dagsdose er vel 50g og dette koster 9 kr med LarsP sin anbefaling (2,5 kg boksen). Må legge til at jeg har gitt nesten det dobbelte, fordi jeg kjøpte på treningsenter.

Lenke til kommentar
En dagsdose med pulver er vell nærmere 80 - 120 gram på treningsdager for de fleste jeg kjenner.

6806912[/snapback]

Hvor mye protein regner de med å få i seg i løpet av dagen, mat/drikke innberegnet da?

6807698[/snapback]

Jeg prøver å få i meg ca 3 gram proteiner per kg kroppsvekt, noe som tilsvarer 240-250 g protein per dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...