Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste en studie engang i tiden som sa at man fikk bedre resultat av å ta proteinshaken før trening enn etter - tror det var skrevet om det på iform.no.

 

Halve før og halve etter kan umulig være en dårlig løsning da? ;)

7158994[/snapback]

Det stemmer. En shake 30 min før trening skal gi et bra resultat. Husker ikke om dette av Kasein og Myse, eller bare Myse.

Og etter trening er det selvsagt veldig viktig å få i seg shakeren fort. :)

Lenke til kommentar

Er ikke vits å ta shake etter treningen. Det står her at man bygger muskler fortere hvis man inntar myseprotein shake innen en time før trening istede for etter treningen. Men det står ingenting om å innta shake etter treningen også. Jeg har også lest en annen plass at en protein shake varer opptil 2-3 timer etter man har tatt den. Kanskje man kan ta noe langsomme karbs/proteiner etter treningen istede!?!

Lenke til kommentar

Hvor mye Creaforce kreatin er det lurt å ta etter trening? Står 20-40 gram etter trening på RyP programmet men hvis jeg tar 40 går kreatinet dobbelt så fort og det koster en del. Så kan 20g gi samme effekt?

 

Må jo bruke opp 2 Creaforce igjennom programmet hvis jeg skal ta 40g x3 i uka tror ikke foreldrene mine gidder å betale for enda mer kreatin.

 

Edit: Hvordan vet jeg at jeg tar 5g ATPCreatin? Er det f.eks en tesje? Og skal det tas før trening og på morningen? Og bare på morningen når man ikke trener?

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Er ikke vits å ta shake etter treningen. Det står her at man bygger muskler fortere hvis man inntar myseprotein shake innen en time før trening istede for etter treningen. Men det står ingenting om å innta shake etter treningen også. Jeg har også lest en annen plass at en protein shake varer opptil 2-3 timer etter man har tatt den. Kanskje man kan ta noe langsomme karbs/proteiner etter treningen istede!?!

7162640[/snapback]

Bullshit.

Du skal ta shake med raske karbohydrater og proteiner rett etter trening. Finner du en forskning som viser noe annet er du flink. :)

 

Og det er viktig med raske proteiner etter trening, men en blanding av Kasein og Myse er bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bullshit.

Du skal ta shake med raske karbohydrater og proteiner rett etter trening. Finner du en forskning som viser noe annet er du flink. :)

7166453[/snapback]

 

En pakke rosiner, en banan og to glass melk gjør samme (om ikke bedre) nytte.

Lenke til kommentar
Bullshit.

Du skal ta shake med raske karbohydrater og proteiner rett etter trening. Finner du en forskning som viser noe annet er du flink. :)

7166453[/snapback]

 

En pakke rosiner, en banan og to glass melk gjør samme (om ikke bedre) nytte.

7168465[/snapback]

Muligens hvis du bytter ut 2 glass melk med en liter melk.

 

[edit] Spørs selvsagt litt på hvor svær man er da.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis jeg ikke husker helt feil gir en halvliter ekstra lett melk 22 g proteiner (mulig det er 18 g), noe som holder lenge. Måltidet som etterfølger en treningsøkt bør også selvsagt inneholde proteiner, slik at en shake blir unødvendig.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke husker helt feil gir en halvliter ekstra lett melk 22 g proteiner (mulig det er 18 g), noe som holder lenge. Måltidet som etterfølger en treningsøkt bør også selvsagt inneholde proteiner, slik at en shake blir unødvendig.

7168693[/snapback]

 

Enig i at mat kan være en god løsning etter trening, men når det kommer til proteiner så inneholder jo melk 80% kasein og kun 20% myse. Etter trening er det hovedsaklig myse man skal ha og melk er derfor ikke en så god løsning. Selvfølgelig brukbart, men ikke noe mer.

 

Shaken umiddelbart etter trening er langt i fra unødvendig selv om du får i deg et måltid 30 min-1 time etter treningen som inneholder mye karbohydrater og protein. Shaken rett etter trening fyller raskt opp glykogenlagrene og er positiv for restitusjonen. :)

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Shaken rett etter trening fyller raskt opp glykogenlagrene og er positiv for restitusjonen. :)

7169886[/snapback]

 

Fyller protein opp glykogenlagrene? Det var noe nytt...

Lenke til kommentar
Bullshit.

Du skal ta shake med raske karbohydrater og proteiner rett etter trening. Finner du en forskning som viser noe annet er du flink. :)

7166453[/snapback]

 

En pakke rosiner, en banan og to glass melk gjør samme (om ikke bedre) nytte.

7168465[/snapback]

Det trur jeg ikke på.

Rosiner og banener kan man bytte ut mot raske kadohydrater i pulverform (maltodextrin/dextrose).

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke husker helt feil gir en halvliter ekstra lett melk 22 g proteiner (mulig det er 18 g), noe som holder lenge. Måltidet som etterfølger en treningsøkt bør også selvsagt inneholde proteiner, slik at en shake blir unødvendig.

7168693[/snapback]

16,5 gram. :)

Vi vet jo at kroppen har et stort behov for næring rett etter trening, slik at opptaket bli mye bedre. Da vil jeg heller blandet den halvliteren din av melk med 40-50 gram proteiner.

Lenke til kommentar
Shaken rett etter trening fyller raskt opp glykogenlagrene og er positiv for restitusjonen. :)

7169886[/snapback]

 

Fyller protein opp glykogenlagrene? Det var noe nytt...

7170091[/snapback]

 

Ingen grunn til spydighet...

 

Nå snakket vi jo om en shake med protein og karbohydrater. Er jo det som er diskutert lenger oppe her. :)

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Karbohydrater som tilskudd er kanskje tidenes eksempel på et markedsskapt behov.

7170955[/snapback]

 

Er enig i at karbohydrater like gjerne kan inntas gjennom overmodne bananer, riskaker, rosiner e.l. , men hvor mye lettere er det ikke å bare ta med en shake på studio og helle den nedpå etter treningen.

 

Når det derimot kommer til protein etter trening så er det vanskelig å finne noe som er like bra som pulver...

Lenke til kommentar
Karbohydrater som tilskudd er kanskje tidenes eksempel på et markedsskapt behov.

7170955[/snapback]

Er enig i at karbohydrater like gjerne kan inntas gjennom overmodne bananer, riskaker, rosiner e.l. , men hvor mye lettere er det ikke å bare ta med en shake på studio og helle den nedpå etter treningen.

7170978[/snapback]

Ikke mye... Er ikke snakk om en ryggsekk med bananer heller. + man får i seg andre næringsmidler som - hvis pulverprodusentene hadde solgt bananer - sikkert inneholder utallige sykoanabole partikler som er absolutt nødvendig for å unngå hjulbeinthet.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...