Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har foreldrene mine fått det for seg at proteinpulver er noe tull fordi de leste en artikkel av en "ekspert" i en avis som sa at man skulle ligge på 1.8-2.2 per kg kropsvekt gram proteiner og proteinpulver var skikkelig dårlig fordi når man kom over 2.2 gram tisset man ut resten :!: Så nå gidder de ikke kjøpe proteinpulver til meg mer, takk og lov av helsekjeden Life har begynnt å selge PF produkter.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Nå har foreldrene mine fått det for seg at proteinpulver er noe tull fordi de leste en artikkel av en "ekspert" i en avis som sa at man skulle ligge på 1.8-2.2 per kg kropsvekt gram proteiner og proteinpulver var skikkelig dårlig fordi når man kom over 2.2 gram tisset man ut resten :!: Så nå gidder de ikke kjøpe proteinpulver til meg mer, takk og lov av helsekjeden Life har begynnt å selge PF produkter.

7280955[/snapback]

Men hva om det faktisk stemmer? :ph34r:

Hvilke kilder får deg til å sløse egne (jeg antar) sårt tiltrengte lommepenger på proteinpulver istedet for andre festlige aktiviteter? Tragisk hvis det er en bransjemyte. Det du kan gjøre er å spise mer proteiner i kosten. Tunfisk f.eks er jo stappfullt av proteiner.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Nå har foreldrene mine fått det for seg at proteinpulver er noe tull fordi de leste en artikkel av en "ekspert" i en avis som sa at man skulle ligge på 1.8-2.2 per kg kropsvekt gram proteiner og proteinpulver var skikkelig dårlig fordi når man kom over 2.2 gram tisset man ut resten :!: Så nå gidder de ikke kjøpe proteinpulver til meg mer, takk og lov av helsekjeden Life har begynnt å selge PF produkter.

7280955[/snapback]

Men da får de vel støtte deg med kylling og biff da :)

Lenke til kommentar

50g er to scoops, right? Du trenger ikke ta på dager der du ikke trener. På treningsdager er det nok best å få i seg en shake etter trening, spesielt hvis et proteinholdig måltid er langt unna.

7268937[/snapback]

 

Har hørt at man skal ta de dagene man ikke trener også, er det bare bullshit da?

Lenke til kommentar

50g er to scoops, right? Du trenger ikke ta på dager der du ikke trener. På treningsdager er det nok best å få i seg en shake etter trening, spesielt hvis et proteinholdig måltid er langt unna.

7268937[/snapback]

 

Har hørt at man skal ta de dagene man ikke trener også, er det bare bullshit da?

7281615[/snapback]

Kroppen trenger protein alle dager, er på de dagene man har pause at man gror vet du :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

50g er to scoops, right? Du trenger ikke ta på dager der du ikke trener. På treningsdager er det nok best å få i seg en shake etter trening, spesielt hvis et proteinholdig måltid er langt unna.

7268937[/snapback]

 

Har hørt at man skal ta de dagene man ikke trener også, er det bare bullshit da?

7281615[/snapback]

 

Du har hørt at man skal få i seg proteiner på hviledager, eller at man skal svelge shaker på hviledager? Er protein i kosten og vet du.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke ha studert medisin for å skjønne at proteinpulver belaster nyrene.

Akkurat som å drikke unødvendige liter vann daglig ikke er bra

 

Og det er heller ikke akkurat et le-tema at man tisser ut noe av det; hva ellers skal kroppen gjøre med det? (Utenom å bruke det som en energikilde)

--

Må forøvrig si meg enig med wh1te, han får frem poenget mitt om at pulver er et tilskudd og ikke erstatning; slik mange på forumet her tydligvis ser det. Har du et godt kosthold så klarer du lett å dekke proteinbehovet; selv om du er student.

Lenke til kommentar
Må forøvrig si meg enig med wh1te, han får frem poenget mitt om at pulver er et tilskudd og ikke erstatning; slik mange på forumet her tydligvis ser det. Har du et godt kosthold så klarer du lett å dekke proteinbehovet; selv om du er student.

7284050[/snapback]

Ta utgangspunkt i meg. ca 85kg atm, dermed må jeg ha rundt 170g protein (ifølge noen kilder) helst av høy kvalitet. Å hvis man beregner at noe av proteinet blir forbrent må man opp i ca 200g. Hvordan skal jeg dekke dette uten å spise meg grønn på tunfisk, å når skal jeg få matlyst og tid til å spise alt dette? 750g kylling f.eks blir bare ca 150g protein.

 

Har trent i nærmere 2.5år seriøst, jeg mener proteintilskudd er livsviktig. Selvfølgelig i tillegg til et bra kosthold. Men dere sier det er LETT og få nok protein gjennom kosten, det er det ikke. Snarere umulig om du har lite penger og tid.

Lenke til kommentar

Skriv ned kva som står i den berømte naturfagboka mi ein gong til, det vil sei, det er noko nytt det eg skriv no:

 

"Kroppen lagrar overskot av energi

 

Et d mat med meir energi enn du forbrenner, lagrar kroppen næringsstoffa. Etter at levra og musklane har fylt lagra sine med glykogen (til saman 300-600 g), begynner kroppen å lagre energi som feitt i feittceller. Levra kan omdanne både glukose og aminosyrer til feitt. Hos ein person som trenar mykje, blir overskotsenergien brukt til å lage protein, og proteinmengda i musklane aukar. Men et du meir protein enn kroppen treng, blir det omdanna og lagra som feitt "

 

Kapittel 4 Ernæring og helse

Side 108.

 

 

Mvh Kizz

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...