Gå til innhold

noen spørsmål ang xbox 360 og playstation 3.


marius90

Anbefalte innlegg

tenkte jeg kanskje skulle kjøpe en av disse etterhvert men har noen spørsmål.

 

er det sånn at man "må" ha hd tv elns for å få noe bra grafikk på en av disse maskinene? for spill ser jo ikke noe bra ut med bra oppløsning, og et eldre widescreen tv klarer vel ikke akkurat kjempehøy oppløsning? så vil man få noe bra grafikk i det hele tatt på et standar tv?

 

og er det vært og vente på ps3 idet hele tatt? er det noe spess stor forskjell på de to maskinene?

 

er det i det hele tatt lønsomt for meg å kjøpe en av de for jeg får vel ikke utnyttet de så veldig bra med mitt tv at det vil være værdt prisen? kanskje det heller ville vært mer lønsomt å oppgradere pc'en?

 

er taknemlig for svar.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenkte jeg kanskje skulle kjøpe en av disse etterhvert men har noen spørsmål.

 

er det sånn at man "må" ha hd tv elns for å få noe bra grafikk på en av disse maskinene? for spill ser jo ikke noe bra ut med bra oppløsning, og et eldre widescreen tv klarer vel ikke akkurat kjempehøy oppløsning? så vil man få noe bra grafikk i det hele tatt på et standar tv?

Du får vel "bra grafikk" på ein vanleg TV òg, men etter det eg har høyrt er ikkje skilnaden mellom XBox 360 og gamle XBox so veldig stor utan HDTV. So det kjem vel an på kor lyst du har på ein ny konsoll, eventuelt kor god råd du har. Det kan hende det er like greit å vente til du har ein HDTV, prisane på dei nye konsollane har gått ned, og der er betre spelutval.

 

 

og er det vært og vente på ps3 idet hele tatt? er det noe spess stor forskjell på de to maskinene?

Vanskeleg å seie sikkert so lenge ikkje begge konsollane er ute. På papiret ser det for meg ut til at PS3 blir noko betre, teknisk sett. Korvidt den er 2000-3000 kroner betre, veit eg ikkje. Igjen kjem det vel an på kor lyst du har på det aller argaste, og kor mykje 3000 kroner er for deg.

 

Men det som etter mi meining er den viktigaste skilnaden på konsollane er spelutvalet. Dersom du må ha Final Fantasy, Tekken og Gran Turismo, er PS3 det rette valet. Dersom du må ha Halo og Forza, må du ha ein XBox 360.

 

er det i det hele tatt lønsomt for meg å kjøpe en av de for jeg får vel ikke utnyttet de så veldig bra med mitt tv at det vil være værdt prisen? kanskje det heller ville vært mer lønsomt å oppgradere pc'en?

6599866[/snapback]

Tja, dersom eg var i ein økonomisk situasjon der eg måtte velge, ville eg kanskje ha satsa på PC-en, men det kjem vel an på kva spel du likar best, det òg. Sånn generelt er det sjeldan "lønnsomt" å vere tidleg ute og kjøpe den siste konsollen, sidan prisen vil synke og spelutvalet auke dei første åra.

 

Veit ikkje om dette hjelp, men det var i alle mi meining. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
tenkte jeg kanskje skulle kjøpe en av disse etterhvert men har noen spørsmål.

 

er det sånn at man "må" ha hd tv elns for å få noe bra grafikk på en av disse maskinene? for spill ser jo ikke noe bra ut med bra oppløsning, og et eldre widescreen tv klarer vel ikke akkurat kjempehøy oppløsning? så vil man få noe bra grafikk i det hele tatt på et standar tv?

 

må og må, du får bedre oppløsning på bildet hvis du har HDTV. Jeg for min del er ingen grafikkhore og har det bra med min 20 tommer på rommet. Har ikke behov for noe annet. Skjønner ikke hvorfor alle på død og liv må ha alt til å se realistisk ut. Er ikke grafikken på de nyeste PS2 spillene bra nok plutselig? Trenger man bedre grafikk? Nei, jeg synes ikke det, grafikken er nesten det siste jeg tenker på når jeg spiller et spill. Det kan være kult og se hvor fantastisk grafikken er osv før man spiller, men det er ikke grafikken som gjør et spill bra, sant? ;)

 

og er det vært og vente på ps3 idet hele tatt? er det noe spess stor forskjell på de to maskinene?

 

er det i det hele tatt lønsomt for meg å kjøpe en av de for jeg får vel ikke utnyttet de så veldig bra med mitt tv at det vil være værdt prisen? kanskje det heller ville vært mer lønsomt å oppgradere pc'en?

 

er taknemlig for svar

6599866[/snapback]

 

Forskjellen er ikke så stor som mange tror. PS3 er bedre enn Xbox360 på noen områder og omvendt. Det tar nok noen år og en super TV til før man kan se forskjell, men som sagt hvor viktig er grafikk?

 

Alt i alt kommer det til spillene. Hva vil du spille?

Lenke til kommentar

har egentlig mest lyst på playstation, pga det er det jeg har hatt i alle år og er godt fornøyd med spillene og nye metalgear spill er et must for meg å ha. så hvis jeg skal ha ny konsoll så blir det nok den når den har sunket litt i pris.

 

men jeg syns grafikk er ganske viktig, syns spill er mye mer morsomt med fin grafikk, syns ikke ps2 grafikk er nok, derfor har jeg nå koblet fra min ps2 og holder meg nå til pc'en som jeg syns funker bra, men kan bli mye bedre.

 

for jeg har ikke råd til både nytt tv og ny konsoll. så sant ikke prisene på tv'ene plutselig skulle falle dramatisk :p

 

kanskje jeg bare oppgraderer pc'en. jeg må prøve og få sett xbox 360 hos en eller annen kamerat, som jeg ikke har sett siden skolen sluttet, sikkert noen som har den.

Lenke til kommentar

Om MGS4 er et must så er vel egentlig løpet kjørt.. Du må gjerne oppgradere pc'n, men du må fremdeles invistere i en PS3 for å kunne spille MGS.. De aaaaller fleste spill som kommer til både 360 og PS3 vil ha bedre "grafikk" enn PS2, så det blir nok ikke noe problem. Ergo må du velge konsoll utifra de spillene som blir et must.

 

For meg er dette Final Fantasy XIII og MGS4 som et minimum. 360 har lite å lokke med.

Lenke til kommentar
Virker som du allerede har bestemt deg for Ps 3 da... :)

6605180[/snapback]

 

tenkte mer på om noen hadde noen tips om jeg skulle velge å oppgradere pc eller kjøpe ps3.

 

men hvor høy oppløsning støtter en vanlig tv? og hvor høy oppløsning vil være det høyeste på ps3? hvis man skulle sammenlignet hardwaren i ps3, med pc hardware hva kan det da sammenlignes med?

 

selvom jeg ikke kjøper ps3, så får jeg fortsatt spilt mgs4 for kjenner en kammerat som er like mye fan av de spillene som meg, så jeg kan spille det der.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
og er det vært og vente på ps3 idet hele tatt? er det noe spess stor forskjell på de to maskinene?
Velg konsoll utifra hvilke spill du ønsker å spille.
Lenke til kommentar

så det vil fortsatt være lønsomt å kjøpe en av de nye maskineene selv om jeg har et eldre tv, jeg vil liksom få en del bedre grafikk enn ps2? tor tv'en min støtter på det høyeste 1024 x 768. det er ihvertfal det høyeste jeg kan ha når jeg kobler tv'n til pc'en, da regner jeg med at det samme gjelder ps3. så da vil det jo bli fin grafikk da, for det kan jo bli ganske pent med den oppløsningen også.

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...