Gå til innhold

Hvilket proteinpulver bruker du?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Du blir ikke feit av protein, med mindre du klarer å spise så mye at det blir gjort om til fett og lagres.

6637752[/snapback]

 

Det går ikke an å bli feit på kun protein.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 litermål , 4 egg , 4 spiseskeider Oboy , ca 7 dl melk , og gaffel å røre med

6636801[/snapback]

 

Uhm, hvordan smaker egg og melk blanda sammen? Kunne jo vært kult å prøvd det ut i blender, egg, proteinpulver og melk! :p

6640385[/snapback]

 

"shaken" min smaker oboy , bare litt annen konsistens .. å er mye billigere en alt tullet dere kjøper , jeg har svært lite fett på kroppen så den er helt grei :)

6642598[/snapback]

 

Greit da tar vi en titt på det sherlock.

4 egg = 4 egg* 8 gram protein = 32 gram protein

3 kr per egg (?) = 12 kr for 32 gram protein

 

Til fordel kjøper jeg bøtter med 5 kg protein for 900 kr.

5000 gram protein = 900 kr  32 gram protein = 5,76 kr

 

Din shake: 32 gram protein (egg) + 7 gram protein (melk) + oboy = 39 gram protein.

12 kr + 7 kr + (?) = 19 kr + oboy.

Min shake vil da koste 12,7 kr for akkurat samme proteininnhold. I tillegg må du legge til penger for oboy, som sikkert er proppet full av sukker.

Lenke til kommentar
1 litermål , 4 egg , 4 spiseskeider Oboy , ca 7 dl melk , og gaffel å røre med

6636801[/snapback]

 

Uhm, hvordan smaker egg og melk blanda sammen? Kunne jo vært kult å prøvd det ut i blender, egg, proteinpulver og melk! :p

6640385[/snapback]

 

"shaken" min smaker oboy , bare litt annen konsistens .. å er mye billigere en alt tullet dere kjøper , jeg har svært lite fett på kroppen så den er helt grei :)

6642598[/snapback]

 

Greit da tar vi en titt på det sherlock.

4 egg = 4 egg* 8 gram protein = 32 gram protein

3 kr per egg (?) = 12 kr for 32 gram protein

 

Til fordel kjøper jeg bøtter med 5 kg protein for 900 kr.

5000 gram protein = 900 kr  32 gram protein = 5,76 kr

 

Din shake: 32 gram protein (egg) + 7 gram protein (melk) + oboy = 39 gram protein.

12 kr + 7 kr + (?) = 19 kr + oboy.

Min shake vil da koste 12,7 kr for akkurat samme proteininnhold. I tillegg må du legge til penger for oboy, som sikkert er proppet full av sukker.

6647095[/snapback]

 

Det stemmer, proteiner fra pulver er billigere, men proteinet fra egg er bedre for kroppen enn proteinet fra pulver. Matvarer er alltid bedre enn pulver, utenom før og etter trening.

Tenkte jeg skulle prøve ut denne shaken selv, da jeg er lei av å steke egg, jeg skal derimot bytte ut oboyen med proteinpulver :p

Lenke til kommentar
1 litermål , 4 egg , 4 spiseskeider Oboy , ca 7 dl melk , og gaffel å røre med

6636801[/snapback]

 

Uhm, hvordan smaker egg og melk blanda sammen? Kunne jo vært kult å prøvd det ut i blender, egg, proteinpulver og melk! :p

6640385[/snapback]

 

"shaken" min smaker oboy , bare litt annen konsistens .. å er mye billigere en alt tullet dere kjøper , jeg har svært lite fett på kroppen så den er helt grei :)

6642598[/snapback]

 

Greit da tar vi en titt på det sherlock.

4 egg = 4 egg* 8 gram protein = 32 gram protein

3 kr per egg (?) = 12 kr for 32 gram protein

 

Til fordel kjøper jeg bøtter med 5 kg protein for 900 kr.

5000 gram protein = 900 kr  32 gram protein = 5,76 kr

 

Din shake: 32 gram protein (egg) + 7 gram protein (melk) + oboy = 39 gram protein.

12 kr + 7 kr + (?) = 19 kr + oboy.

Min shake vil da koste 12,7 kr for akkurat samme proteininnhold. I tillegg må du legge til penger for oboy, som sikkert er proppet full av sukker.

6647095[/snapback]

 

Det stemmer, proteiner fra pulver er billigere, men proteinet fra egg er bedre for kroppen enn proteinet fra pulver. Matvarer er alltid bedre enn pulver, utenom før og etter trening.

Tenkte jeg skulle prøve ut denne shaken selv, da jeg er lei av å steke egg, jeg skal derimot bytte ut oboyen med proteinpulver :p

6648660[/snapback]

 

At proteinpulver har dårlig proteinkvalitet, er en myte med rot i det faktum at det er syntetisk framstilt. Proteinpulver lages av myse og/eller kassein, som holder en veldig høy kvalitet, og selv om egg har høy proteinkvalitet, holder det ikke samme kvalitet som melkeprotein.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du blir ikke feit av protein, med mindre du klarer å spise så mye at det blir gjort om til fett og lagres.

6637752[/snapback]

 

Det går ikke an å bli feit på kun protein.

6643057[/snapback]

 

man blir ikke feit, man blir bare "kjøttete", stor og kraftig....

6649256[/snapback]

 

Ikke hvis man kun spiser proteiner.

Lenke til kommentar
At proteinpulver har dårlig proteinkvalitet, er en myte med rot i det faktum at det er syntetisk framstilt. Proteinpulver lages av myse og/eller kassein, som holder en veldig høy kvalitet, og selv om egg har høy proteinkvalitet, holder det ikke samme kvalitet som melkeprotein.

6649217[/snapback]

Proteinet fra egg har en proteinkvalitet på 100, og er satt som fasit på hvilke kombinasjoner av aminosyrer kroppen trenger i kraft av at dette er det beste vi har tilgjengelig. Det eneste annet jeg har hørt om som er veldig nær 100, er morsmelk.

 

Hvor myse/kasein-pulver ligger vet jeg ikke, og det spørs jo også på blandingsforhold osv, men jeg tror det er rundt 30 et sted (husker ikke så godt).

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at jeg har lest et sted at det ikke er så veldig bra å spise råe egg. Hvis ikke jeg husker helt feil så er det noe med at kroppen har problemer med å ta til seg næringen i egget i forhold til hvis det er kokt eller stekt.

 

Edit: Også er det vel noe med bakteriefaren som gjør at det ikke er helt bra å spise råe egg...

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at jeg har lest et sted at det ikke er så veldig bra å spise råe egg. Hvis ikke jeg husker helt feil så er det noe med at kroppen har problemer med å ta til seg næringen i egget i forhold til hvis det er kokt eller stekt.

 

Edit: Også er det vel noe med bakteriefaren som gjør at det ikke er helt bra å spise råe egg...

6649819[/snapback]

 

Det er faktisk sant, det sies at om man spiser egg rått tar kroppen bare til seg ca 50% av proteinene, imotsetning til stekt/kokt.

Bakteriefaren vet jeg ingenting om, men bakterier er da sunt? :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både Whey Tech og Whey Protein Isolate fra proteinfabrikken. sistnevnte er den reneste form for protein, har en veldig høy prosentandel protein og veldig lite fett, ultrafiltrert. Og så gir det ikke så mye kcal som er bra for det kan fort bli mye.

 

Whey Tech er den som har mest aminogen og den som er den beste å velge hvis du slanker deg og bygger muskler. Jeg har spurt dem på proteinfabrikken, og av alle produktene valgte dem Whey Tech hvis man skal bygge rå muskler.

 

Jeg har prøvd Whey Tech Nøytral smak og så har jeg prøvd Whey Tech banansmak og så har jeg prøvd Whey Protein Isolate fruktpunch. Sistnevnte var god og den banansmaken var veldig god, tror nesten jeg skal ta den neste gang også.

 

"Whey Tech banansmak 3 kilo hos proteinfabrikken" - Anbefalt av databamse

Lenke til kommentar
Råe egg er snarveien til salmonella og salmonella er snarveien til muskeltap.

6653062[/snapback]

 

Hahaa beklager at jeg la inn et innlegg som laget såå mye oppstyr , men jeg syns det er helt greit å drikke , desuten hadde jeg måttet betale for proteinpulsver selv , men mat hjemme får jeg mer en nok av :) kjøp så mye pulver dere vil :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...