Gå til innhold

Hvilket proteinpulver bruker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har selv 90+ fra ej-shop, smaker strålende, får lyst til å mixe opp litt som tørstedrikk. Men som alt annet proteinpulver så smaker det ikke godt i vann. Smaken kan også bli litt sterk hvis du har i mer en en scoop.

 

Hvordan pleier du å blande pulveret?

 

Hvor mange scoops, toppede eller flate?

Hvor mye melk/vann?

 

Errrm, sånn passe. Ikke akkurat helt likt hver gang, men: 5-6 dl skummetmelk, 2 scoops - fra flate til liten topp, 2-3 isbiter siden jeg skal på trening og de smaker best kaldt.

Lenke til kommentar
Kan ikke mye om dette..

 

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk....aspx?plid=1806

Er denne å anbefale?

 

Altfor mye karbo i den. Den blir nesten å se på som en "mild" gainer. Du bør sikte på et proteinpulver som inneholder mer enn 80% protein.

 

13,8% karbo er altfor mye.

 

Er det ikke bra med flytende karbo etter trening da?

 

Men hvis den skal drikkes utenom trening er det kanskje ikke så bra med mye karbs. Kanskje en fordel med mere kasein da også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Hva er greia med at folk klager på smak da? Enkelte bør manne seg opp.

 

Den fra Whey Tech funker forøvrig utmerket. Karbo er kjekt å ha uansett. Og hovedgrunnen til at det er mye karbo er vel at det ikke er isolat.

Lenke til kommentar
Hva er greia med at folk klager på smak da? Enkelte bør manne seg opp.

 

Den fra Whey Tech funker forøvrig utmerket. Karbo er kjekt å ha uansett. Og hovedgrunnen til at det er mye karbo er vel at det ikke er isolat.

 

Hva er greia med å ikke klage på smak? Billig tunfisk er vel billigere protein enn uansett proteinpulver. Lag tunfisk shaker i så fall dersom smak ikke er en faktor.

 

Når jeg skal ha i meg en halvliter av noe 2 ganger daglig så synes jeg det er en stor fordel at det smaker godt.

 

hm, noe annet produkt og anbefale da?

 

Jeg anbefaler prozyme. Litt dyrt, men fantastisk godt uansett smak. De har også en ganske tøff rabattordning:

 

Rabatt satsene er som følger:

du har handlet for du får

1500 kr 10% rabatt på påfølgende bestillinger

10 000 kr 15% rabatt på påfølgende bestillinger

20 000 kr eller mer 20% rabatt på påfølgende bestillinger

 

Vi er 3 som bruker samme konto og vi har 20% rabatt der nå.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
hm, noe annet produkt og anbefale da?:)

 

 

Nå er ikke jeg den med mest peiling på dette punktet, men de beste (og dyreste!) må vel være Prozyme og MyoProtein som begge har et blandingsforhold på 50:50 mellom myse og kasein.

 

Et annet og billigere populært alternativ er 90+ med et 65:33 forhold mellom myse og kasein.

 

 

Det finnes masse annet som funker bra rundt omkring. Det står sikkert mye om det rundt om på forumet her hvis du gidder å leite :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132
Hva er greia med at folk klager på smak da? Enkelte bør manne seg opp.

 

Den fra Whey Tech funker forøvrig utmerket. Karbo er kjekt å ha uansett. Og hovedgrunnen til at det er mye karbo er vel at det ikke er isolat.

 

Hva er greia med å ikke klage på smak? Billig tunfisk er vel billigere protein enn uansett proteinpulver. Lag tunfisk shaker i så fall dersom smak ikke er en faktor.

 

Når jeg skal ha i meg en halvliter av noe 2 ganger daglig så synes jeg det er en stor fordel at det smaker godt.

 

 

Om jeg skulle bøtte ned tunfiskshaker to ganger om dagen ville jeg fort ha dødd av kvikksølvforgiftning. Dessuten vil det være nødvendig å få i seg karbo etter trening, så rent økonomiskt sett, ville jeg spart en god del på å droppe tunfisk+karbokilde i forhold til proteinpulver. Tid er også en viktig faktor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...