Gå til innhold

Hvilket proteinpulver bruker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Whey Tech (Jordbær) fra PF smaker høgg og er plent umulig å blande ut. Neste innkjøp blir 90+ fra EJ-shop.

6763506[/snapback]

Spør du meg smaker ikke 90+ et dugg bedre. Men dette er jo smak og behag.

6763878[/snapback]

Enig. 90+ smaker veldig kunstig syns jeg. PF er litt bedre, men den er ikke god den heller.

Lenke til kommentar
1 litermål , 4 egg , 4 spiseskeider Oboy , ca 7 dl melk , og gaffel å røre med

6636801[/snapback]

Etter litt kjapp research på nettet, vil jeg si at ideen din ikke er så dum. Jeg vil imidlertid anbefale deg og kutte ut 2 eggeplommer, slik at du får 2 hele egg og 2 eggehviter i shaken. 4 eggeplommer pr dag er litt for mye, i følge de fleste undersøkelser jeg har funnet. Derimot kan du spise så mange eggehviter ekstra du vil, uten at det gjør noe.

 

P.S. De fleste seriøse byggere spiser både masse eggehviter og proteinpulver, hver dag ;)

Lenke til kommentar
1 litermål , 4 egg , 4 spiseskeider Oboy , ca 7 dl melk , og gaffel å røre med

6636801[/snapback]

Etter litt kjapp research på nettet, vil jeg si at ideen din ikke er så dum. Jeg vil imidlertid anbefale deg og kutte ut 2 eggeplommer, slik at du får 2 hele egg og 2 eggehviter i shaken. 4 eggeplommer pr dag er litt for mye, i følge de fleste undersøkelser jeg har funnet. Derimot kan du spise så mange eggehviter ekstra du vil, uten at det gjør noe.

 

P.S. De fleste seriøse byggere spiser både masse eggehviter og proteinpulver, hver dag ;)

6814426[/snapback]

Fra rå egg klarer kroppen bare og ta opp 50% av proteinene, i tillegg er det vell snarvien til salmonella ;)

Og hvorfor er 4 eggeplommer pr dag for mye?

Lenke til kommentar
1 litermål , 4 egg , 4 spiseskeider Oboy , ca 7 dl melk , og gaffel å røre med

6636801[/snapback]

Etter litt kjapp research på nettet, vil jeg si at ideen din ikke er så dum. Jeg vil imidlertid anbefale deg og kutte ut 2 eggeplommer, slik at du får 2 hele egg og 2 eggehviter i shaken. 4 eggeplommer pr dag er litt for mye, i følge de fleste undersøkelser jeg har funnet. Derimot kan du spise så mange eggehviter ekstra du vil, uten at det gjør noe.

 

P.S. De fleste seriøse byggere spiser både masse eggehviter og proteinpulver, hver dag ;)

6814426[/snapback]

Fra rå egg klarer kroppen bare og ta opp 50% av proteinene, i tillegg er det vell snarvien til salmonella ;)

Og hvorfor er 4 eggeplommer pr dag for mye?

6814574[/snapback]

 

Hører rykter om det og det kan godt være rett, men har ikke funnet noe info. Det er lite salmonella i Norge. 4 eggeplommer pr. dag er for mye, pga at eggeplomme øker kolesterolnivået.

Lenke til kommentar
1 litermål , 4 egg , 4 spiseskeider Oboy , ca 7 dl melk , og gaffel å røre med

6636801[/snapback]

Etter litt kjapp research på nettet, vil jeg si at ideen din ikke er så dum. Jeg vil imidlertid anbefale deg og kutte ut 2 eggeplommer, slik at du får 2 hele egg og 2 eggehviter i shaken. 4 eggeplommer pr dag er litt for mye, i følge de fleste undersøkelser jeg har funnet. Derimot kan du spise så mange eggehviter ekstra du vil, uten at det gjør noe.

 

P.S. De fleste seriøse byggere spiser både masse eggehviter og proteinpulver, hver dag ;)

6814426[/snapback]

Fra rå egg klarer kroppen bare og ta opp 50% av proteinene, i tillegg er det vell snarvien til salmonella ;)

Og hvorfor er 4 eggeplommer pr dag for mye?

6814574[/snapback]

 

Hører rykter om det og det kan godt være rett, men har ikke funnet noe info. Det er lite salmonella i Norge. 4 eggeplommer pr. dag er for mye, pga at eggeplomme øker kolesterolnivået.

6814677[/snapback]

Med eggeplommer øker du kun HDL-kolesterolet ikke LDL-kolesterrolet, ergo totalkoesterolet går ned.

 

Am J Clin Nutr. 1982 Oct;36(4):617-25. Related Articles, Links 

 

 

Eggs, serum cholesterol, and coronary heart disease.

 

Dawber TR, Nickerson RJ, Brand FN, Pool J.

 

The Framingham Study has investigated the effect of host and environmental factors on the development of coronary heart disease since 1949. Serum cholesterol level was determined to the one of the risk factors for coronary heart disease. The nutrient intake, in a subsample of the study population, was determined in 1957. A review of this material has permitted an estimate of egg consumption on each of 912 subjects. The serum cholesterol distribution curves of the subjects according to tertile of egg intake were almost identical, and no relationship between egg intake and coronary heart disease incidence was found. It is concluded that within the range of egg intake of this population differences in egg consumption were unrelated to blood cholesterol level or to coronary heart disease incidence.

 

 

Egg consumption and coronary heart disease: an epidemiologic overview.

 

Kritchevsky SB, Kritchevsky D.

 

Department of Preventive Medicine, University of Tennessee Health Sciences Center, Memphis 38105, USA.

 

Serum cholesterol has been established as a modifiable risk factor for coronary heart disease. Experimental feeding studies show that saturated fat and cholesterol increase serum cholesterol levels; thus, dietary recommendations for lowering the risk of heart disease proscribe the intake of both substances. Recommendations have also included limits on the intake of eggs because of their high cholesterol content. In free-living populations, diet reflects a pattern of associated choices. Increases in one food may lead to changes in the consumption of other foods that may modulate disease risk. Epidemiologic data are helpful in assessing the importance of foods and nutrients in the context in which they are actually consumed. We review epidemiologic data relating dietary cholesterol and eggs to coronary disease risk. Cholesterol intake was associated with a modest increase in the risk of coronary events. The true magnitude of the association is difficult to estimate because most studies fail to account for potential confounding by other features of the diet. When a full-range of confounding factors was considered, the association between cholesterol intake and heart disease risk was small (6% increase in risk for 200mg/1,000kcal/day difference in cholesterol intake). Several studies have examined egg intake and its relationship with coronary outcomes. All but one failed to consider the role of other potentially confounding dietary factors. When dietary confounders were considered, no association was seen between egg consumption at levels up to 1 + egg per day and the risk of coronary heart disease in non-diabetic men and women.

 

The impact of egg limitations on coronary heart disease risk: do the numbers add up?

 

McNamara DJ.

 

Egg Nutrition Center, Washington, DC 20036, USA. [email protected]

 

For over 25 years eggs have been the icon for the fat, cholesterol and caloric excesses in the American diet, and the message to limit eggs to lower heart disease risk has been widely circulated. The "dietary cholesterol equals blood cholesterol" view is a standard of dietary recommendations, yet few consider whether the evidence justifies such restrictions. Over 50 years of cholesterol-feeding studies show that dietary cholesterol does have a small effect on plasma cholesterol concentrations. The 167 cholesterol feeding studies in over 3,500 subjects in the literature indicate that a 100 mg change in dietary cholesterol changes plasma total cholesterol by 2.2 mg/dL. Today we recognize that dietary effects on plasma cholesterol must be viewed from effects on the atherogenic LDL cholesterol as well as anti-atherogenic HDL cholesterol since the ratio of LDL:HDL cholesterol is a major determinant of heart disease risk. Cholesterol feeding studies demonstrate that dietary cholesterol increases both LDL and HDL cholesterol with little change in the LDL:HDL ratio. Addition of 100 mg cholesterol per day to the diet increases total cholesterol with a 1.9 mg/dL increase in LDL cholesterol and a 0.4 mg/dL increase in HDL cholesterol. On average, the LDL:HDL ratio change per 100 mg/day change in dietary cholesterol is from 2.60 to 2.61, which would be predicted to have little effect on heart disease risk. These data help explain the epidemiological studies showing that dietary cholesterol is not related to coronary heart disease incidence or mortality across or within populations.

Lenke til kommentar

Hm. Ser at folk annbefaler 90+ pulveret her. Hvordan er smaken sammenlignet med Whey Tech (sjokolade)? Er også kommet litt i dilemma om hva som er den optimale løsningen, når det gjelder kasein/whey. Er det best å ha en egen dunk med ren kassein, også kjøre på med vanlig whey ellers? Eller er det best å bare alltid ha en del kassein i shaken?

Lenke til kommentar

90+ annbefaler at man skal ta proteiner før leggetid, rett etter du våkner og mellom måltider. Betyr dette at de ikke annbefaler at man skal ta proteinshaken rett før og etter trening, slik pf gjør? Videre er dosene som 90+ annbefaler ca. halvparten av det pf annbefaler. 20-30 gram versus 45 gram. Dere som bruker 90+, tar dere proteinshake før og etter trening, og hvor mye bruker dere?

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Det høres litt muffens ut, jeg har snakket med mange bodybuildere, og dem sier alle at å ta proteinshake rett før man legger seg, er som å spise en is for så å drite den ut igjen like fort. Men jeg stolte ikke helt på disse bodybuilderne, så ringte jeg til proteinfabrikken personlig og spurte dem der også, dem sa at man primært skal ta shakene på morgen og etter trening, men nevnte ikke kveld. Og så sa dem at det heller ikke betyr noenting om hvor fort/sakte man drikker shaken, "drikk den gjerne fort, det betyr ingenting" sa han.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Det høres litt muffens ut, jeg har snakket med mange bodybuildere, og dem sier alle at å ta proteinshake rett før man legger seg, er som å spise en is for så å drite den ut igjen like fort. Men jeg stolte ikke helt på disse bodybuilderne, så ringte jeg til proteinfabrikken personlig og spurte dem der også, dem sa at man primært skal ta shakene på morgen og etter trening, men nevnte ikke kveld. Og så sa dem at det heller ikke betyr noenting om hvor fort/sakte man drikker shaken, "drikk den gjerne fort, det betyr ingenting" sa han.

6854484[/snapback]

Det er bra å ta kasein før man legger seg. Det brytes langsomt ned (ca. 8 timer). Da har man proteiner til enhver tid.

Lenke til kommentar
Hvorfor spiser dere proteinpuler? Er bare en venn som spurte meg og jeg vet ikke noen ting om det heller.

6870715[/snapback]

Protein = Musklens byggestein. Når man trener for å bygge muskler, trenger man ofte proteintilskudd for å få optimal muskelvekst. Det er vanskelig å få i seg nok proteiner via vanlig mat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...