Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Off-topic:

Det værste av alt er at jeg spiller en del spill, og de spillene jeg spiller er kompatible med Windows. Jeg prøvde Ubuntu, og likte utseende veldig godt. Det eneste jeg må lære med er å installere ting med kommandoer som jeg ikke har sett så mye på. Men så kommer det dilemmaet med spill og kompatibilitet - og da har jeg veldig lett tendens til å gå over til Windows igjen. =/

 

On-topic:

Sier du det, da er det ikke så galt da. Og det er nettopp Intel Core 2 Duo E6300 jeg har tenkt å kjøpe også. :)

 

Videre spørsmål om Unix/Linux tar vi på PM, dette ble for mye. Beklager admin(s).

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Off-topic:

Det værste av alt er at jeg spiller en del spill, og de spillene jeg spiller er kompatible med Windows. Jeg prøvde Ubuntu, og likte utseende veldig godt. Det eneste jeg må lære med er å installere ting med kommandoer som jeg ikke har sett så mye på. Men så kommer det dilemmaet med spill og kompatibilitet - og da har jeg veldig lett tendens til å gå over til Windows igjen. =/

 

On-topic:

Sier du det, da er det ikke så galt da. Og det er nettopp Intel Core 2 Duo E6300 jeg har tenkt å kjøpe også. :)

 

Videre spørsmål om Unix/Linux tar vi på PM, dette ble for mye. Beklager admin(s).

7417365[/snapback]

Eneste måten å presse spillprodusentene til å også støtte OpenGL og andre OS enn Windows, er å slutte å kjøpe Windows-spill. Da tenker jeg at spillprodusentene kommer på andre tanker. Og hvis du har spørsmål om Linux/UNIX har vi både et GNU/Linux-forum og et BSD/UNIX-forum der du kan stille spørsmål hvis det er noe du lurer på, både når det gjelder hardware eller software.

 

E6300 og det MSI-kortet virker som en virkelig god match sammen. Det har kommet BIOS-oppdateringer som har fikset den småhikken som kortet hadde med den prosessoren da det kom ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Veldig lang thread, har lest de 10 siste sidene eller så..

 

Har det blitt kommet frem til noen konklusjon enda mtp hva som er best for C2D?

 

Klarer ikke bestemme meg, kanskje noen kan anbefale et kort for meg.

 

Kriterier:

-Stille (!)

-Raskt og *stabilt* - har ikke lyst til å måtte oppgradere bios out-of-the-box og herje med skumle ting

-Nettverkskort

-Gjerne noe fancygreier som LEDs, reset knapp, osv ala Asus Striker Extreme

-Skal ikke bruke SLI

-Skal ikke overklokke, men muuuuligens prøve om det faller meg inn en dag

-Kommer neppe til å oppgradere noen gang, men heller kjøpe nytt senere, så hva den støtter av kommende dilldall er ikke så viktig

-Klok, ryddig layout på selve kortet er bra så ikke kabler ligger over kjøleribber eller prosessor f.eks

 

Jeg har kanskje ikke verdens heftigste krav, men jeg liker å vite at jeg har et råskinn av et hovedkort som gjør det bra i tester o.l. :p

 

Hadde tenkt å bruke det sammen med denne handlevognen:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=41633

 

Kan noen være så snill å anbefale meg noe?

Lenke til kommentar

abit aw9d-max er jo et av toppkorta med intel brikkesett. kortet er svart med blå leds forran og bak. bra klokker, støtter til og med sli om du bruker modda drivere. (ikke at du sku ha det da men)

 

men jeg ser du har valgt en eldre type bzerk psu. anbefales ikke. mangler bl.a. P8 kontakten som er ganske vanlig nå i dag. gå for en hiper 530 watter istede. bedre psu, flere kontakter, mindre kabelrot, mindre bråk (har erfaring med begge psu's) og penere å se på (helt svart)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har en maksklokk til dere.

MSI P965 Platinum på 389MHz FSB :D

For godt til å være sant etter min mening, men det var superpi stabilt...

 

Bilde

Vet ikke om jeg kommer serlig lengre, har knapt med tid de kommende dagene, og dessuten begynner kulda å slippe taket.

 

Kortet er ikke modifisert, og var veldig ustabilt tror jeg. Prøvde ikke høyere pga. varmen på chipset.

Har tro på at den klarer noen MHz til likevel.

 

EDIT: fiksa linken

 

EDIT: kjøres med en E6600

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Jeg har asus p5w dh dlx med en e6400 på 3.2 ghz og fsb'en er jo da på 400.

Men jeg har ikke kjørt no tester enda, prøvde litt tilbake men husker ikke helt hva jeg brukte for jeg har ikke greie på hva jeg skal bruke og sånt, men tingen er at det har jeg veldig lyst til, så kunne dere her fortelle meg hva som er de beste programmene for og teste pc'en med, eller er det egentlig det samme, for det er jo så mange forskjellige jeg har hørt om som orthos, superpi, prime95, memtest86, og mange fler.

Lenke til kommentar

Orthos er enklere å bruke enn Prime95, for du trenger bare kjøre ett vindu. MemTest86 trenger en diskett eller en bootable CD, så versjonen for windows er enklere, den heter bare memtest.

Skal du teste stabilitet med SuperPi er 32M testen den du må kjøre. Den tar som regel over 15 minutter, og tester noe RAM også.

De andre, kortere testene tester mer om du har regnefeil på CPU.

Lenke til kommentar
Jeg har et P5B Dlx som jeg oppdaterte biosen på etter en restart så var hk døtt. Fler som har vært borti noe sånt?

8116467[/snapback]

1004. jeg satt all andre delan i en annen maskin å da fungerer det bra. så jeg er sikker på at det er bios/hk som er feilen

 

obs vart litt feil det. skull quote andylove

Endret av tomas7137
Lenke til kommentar

DFI har vel generellt vært overklokkerenes beste venn, i alle fall for AMD.

Har ingen erfaring med kortet, men x-bit labs klarte å få det opp i 490MHz FSB stabilt.

Kortet er avansert og krever en kyndig bruker for å oppnå optimal klokk.

Så hvis du liker utseende og liker å leke deg med BIOS er dette definnitivt kortet for deg, hvis ukke klarer du deg fint med ASU P5B-E Pluss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...