Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå følte jeg meg passe dum. Tusen takk skal du ha. ;>

 

Edit:

Etter å ha lest litt om brikkesettet til det kortet, ser det ut til at VIA-brikkesettet er ganske røtent. Noen som backer opp dette? Følte også at prisen sto litt til kvaliteten på kortet da det er såpass billig som det er.

Endret av Kasp
Lenke til kommentar

Har prøvd kortet og det virket ganske greit på meg.

Stabilt på stock hastighet, kunne ikke se at ytelsen ble noe dårligere med bruk av DDR vs. DDRII minne.

Prøvde ikke med AGP skjermkort, men det skal fungere greit. En liten minus at det bare har PCI-E 4x.

Overklokking var elendig. Jeg hadde også ett eller annet feil med minnekontrolleren, men jeg tror det skyldes kompabilitets problem mellom A-Data 2GB settet mitt og kortet.

Kortet fungerer greit om du sitter på endel gode deler og ønsker en myk overgang til C2D og dual core.

Gode deler er f.eks

Minimum 1GB ok DDR minne og AGP skjermkort.

 

Oppfordrer deg til å lese litt tester. Kortet kommer vel ofte godt ut.

Ikke forvent deg for mye.

 

Som en bonus er kortet så billig at et evt tap ved videresalg blir minimalt.

Lenke til kommentar

He he, TL1000 er i farta igjen ja :!:

Men uten å skulle gjøre dette til noe personelig uthengning av verken troende eller tvilende ifht LGA775's innfestning, lurer jeg på om noen av dere kan gi meg en liten forklaring.

 

Jeg er noob i den forstand at jeg ikke har noen erfaring med å fjerne rammen på 775, men har jo hørt om det før.

Det jeg ikke helt får tak i er fysikken i dette. Hvordan er det at en cpu som er buet opp eller ned får bedre kontakt av å fjerne rammen rundt?

Lenke til kommentar
He he, TL1000 er i farta igjen ja :!:

Men uten å skulle gjøre dette til noe personelig uthengning av verken troende eller tvilende ifht LGA775's innfestning, lurer jeg på om noen av dere kan gi meg en liten forklaring.

 

Jeg er noob i den forstand at jeg ikke har noen erfaring med å fjerne rammen på 775, men har jo hørt om det før.

Det jeg ikke helt får tak i er fysikken i dette. Hvordan er det at en cpu som er buet opp eller ned får bedre kontakt av å fjerne rammen rundt?

7243261[/snapback]

Nei poenget er at rammen gjør at CPU blir liggende skevt mot kjøleren når rammen holder cpuen på plass. Når du fjerner rammen så er det kun kjøleren som holder cpuen på plass derfor vil den ligge mest mulig i plan mot kjøleren når du tar bort rammen.

 

Jeg har tatt av rammen på mitt kort, men det er mest for at det skal være lettere å bytte cpu, enn av noen annen grunn egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Akkurat nå tror jeg Asus Striker Extreme er det råeste kortet til core 2 duo. Det har nForce 680i SLI-brikkesett så det er helt nytt og nesten ingen butikker har det.

Lenke til kommentar

@Kjetil Lura: det viser igjen at MSI 975X Platinum PowerUp Edition ikke er noe dårlig valg av hovedkort for C2D. Jeg har sett den testen fra Toms Hardware, og testen gjort hos Viperlair bare bekrefter dette. Et element som trekker ned, er at kortet fra MSI bare har en Gbps-kontroller. Det positive med denne kontrolleren er at den kommer fra Intel, og ikke fra Marvell, Realtek eller andre annenrangs fabrikater.

 

Edit: selv har jeg svært gode erfaringer med dette hovedkortet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

vel jeg ønsker deg lykke til :)

 

btw, bare sånn for å holde det litt ontopic også, hvordan er kvaliteten på de nye asrock korta til 775/conroe? de gamle 939 korta ble jo veldig populære, og ikke bare pga bakoverkompabilitet med porter og sånt, men også overklokkingsegenskaper.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
roger_h99  i går, 14:21 

Elementært pcp160.

He he, nja skeptisk...

Takk til deg og Aspstein for forklaringene :thumbup:

Siden jeg ikke har noe erfaring med dette skal jeg jo la være å synse noe om det, men da skjønner jeg litt mer av hva som er teorien bak dette.

 

Blir veldig spennende å se hva du får til med det nye kortet oysfaerg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...