Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Nforce 680i SLI er testet:

 

http://www.vr-zone.com/?i=4215

 

488 FSB rett ut av boksen med en E6600.

 

HER har vi det beste HK for C2D p.t.

 

* 8 pins 12V kontakt

* kjøleribber på alle mosfets rundt sokkelen

+ mye annet 'goodis'.

 

Edit: Komplett.no : 4-7 dager.

7249896[/snapback]

Jeg tror nok Asus Striker Extreme kan være like bra som det der.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Etter å ha bestemt meg for å gå helt over til S775 med nytt minne og hele pakken, trenger jeg da anbefaling til HK som passer til følgende komponenter:

 

8800GTS

Kingston HyperX 2GB 750MHz PC6000

C2D E6600

 

Tenkte litt på Asus P5W DH Deluxe, men er det virkelig nødvendig med alle de funksjonene som WiFi, fjernkontroll osv? Har trådløst kort fra før av og er på jakt etter et HK som er high-end i dag uten å koste over 1800 kr som kan dra maks nytte av de øvrige komponentene her. Kommer dessuten til å overklokke litt, men absolutt ikke mye.

 

Edit: Har forøvrig en IDE HDD m/8mb cache og en 450W MIST PSU.

Endret av Kasp
Lenke til kommentar
Tenkte litt på Asus P5W DH Deluxe, men er det virkelig nødvendig med alle de funksjonene som WiFi, fjernkontroll osv?

7253165[/snapback]

 

Vurderte en stund å kjøpe samme kort som deg, men tror jeg nå kommer til å satse på eVGA's nForce 680i SLI som har fått meget positiv omtale. Dette kortet er ment for entusiaster og overklokkere. Konstruksjonen virker meget gjennomtenkt. Kortet er også sertifisert for Core 2 Quad. Det som kan virke avskrekkende på noen er prisen: ca. 2500 kr.

 

Edit: Glemte å nevne at jeg har meget positive erfaringer med nForce-baserte hovedkort generelt sett, så det har nok også litt å si for mitt valg.

 

Sakset fra HardOCP sin omtale:

 

EVGA and the NVIDIA nForce 680i chipset seem to be a winning combination. The overall engineering prowess evident in the board’s design speaks volumes on its own. The available BIOS options are more than adequate to the, with overclocking a relatively easy endeavor. The board’s performance was top notch across the board as well, easily keeping pace with the much vaunted Intel 975X chipset based board.

 

Problems with the board are none. My only complaint was not personally being able to get the board running at a 500MHz CPU FSB like Kyle did, but he had me on a tight timeline to get done with my portion of the review. But obviously he had very good results.

 

It seems like NVIDIA not only worked out the kinks on the Intel side of things, and managed to make a chipset truly worthy of the Core2 Duo platform. This board is definitely worth putting on the short list, and with certified Core 2 Quad compatibility, it should be the last motherboard upgrade you should have to do for a while…

 

Link:

http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA==

 

Produktinfo:

http://enthusiast.hardocp.com/image.html?i...zBfMV8xX2wuanBn

Endret av hal9k
Lenke til kommentar
Etter å ha bestemt meg for å gå helt over til S775 med nytt minne og hele pakken, trenger jeg da anbefaling til HK som passer til følgende komponenter:

 

8800GTS

Kingston HyperX 2GB 750MHz PC6000

C2D E6600

 

Tenkte litt på Asus P5W DH Deluxe, men er det virkelig nødvendig med alle de funksjonene som WiFi, fjernkontroll osv? Har trådløst kort fra før av og er på jakt etter et HK som er high-end i dag uten å koste over 1800 kr som kan dra maks nytte av de øvrige komponentene her. Kommer dessuten til å overklokke litt, men absolutt ikke mye.

 

Edit: Har forøvrig en IDE HDD m/8mb cache og en 450W MIST PSU.

7253165[/snapback]

 

Hva med Abit AB9 Pro?

Intel P965 brikkesett med minst mulig dilldall.

Har dette hovedlkortet selv og er meget godt fornøyd.

Med siste biosoppgradering så har jeg ingen problem med å klokke min E6600 til 3.6 Ghz (400FSB)

 

Av funksjoner kan nevnes, 9 x Satakontakter, 10X usb 2.0, 2x Gigabit Ethernet.

Kortet er imidlertid ikke utstyrt med mer enn 1 Pci x16 slot så hvis du har planer om å kjøre 2 grafikkkort ved en senere anledning så går de ikke på dette kortet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Krever nyere hk s-ata disk? Jeg kjøpte nettopp et ecs 965 kort og den finner ikke ide hdd'en min eller ide dvd-rommen min. Har prøvd alle mulige jumper innstillinger og forskjellige ide kabler. Har sett i biosen også men kan ikke finne noe relevant. Begynner å bli ganske desperat, er så utrolig typisk at noe er galt når jeg kjøper pc :\

Lenke til kommentar
Krever nyere hk s-ata disk? Jeg kjøpte nettopp et ecs 965 kort og den finner ikke ide hdd'en min eller ide dvd-rommen min. Har prøvd alle mulige jumper innstillinger og forskjellige ide kabler. Har sett i biosen også men kan ikke finne noe relevant. Begynner å bli ganske desperat, er så utrolig typisk at noe er galt når jeg kjøper pc :\

7332856[/snapback]

 

Litt rart, for mitt ASUS P5B Dlx funker p-ata disk helt fint. Har brukt en WD2500JB. Har ikke bootet fra den da...

 

DVD brennerene NEC 3550 og Benq DW 1650 har heller ikke hatt noe problem.

Lenke til kommentar
Krever nyere hk s-ata disk?

Har sett i biosen også men kan ikke finne noe relevant. Begynner å bli ganske desperat, er så utrolig typisk at noe er galt når jeg kjøper pc :\

7332856[/snapback]

 

Nei, de gjør ikke det!

 

Hvis du ikke finner noget om IDE-disker i BIOS - da har du ikke tittet grunndigt nok - eller også vett du ikke, hva du ska se efter.

 

PS. Mange folk sliter med Murphy's Law. :hmm:

 

Kimmer

Lenke til kommentar
Kimmer: Ikke så bastant nå ;)

De aller, ALLER fleste 965-kort har ingen native-IDE-kontroller, noe som kan gjøre livet ditt surt hvis du prøver å installere på en good 'ole IDE-disk. Bare så dere vet det :)

For å være helt bankers bør dere kjøre en S-ATA-disk og en S-ATA CD/DVD på de native S-ATA-pluggene.

7336592[/snapback]

 

Hehe eller installere drivere under installasjonen av XP, men har opplevd at den nekter å installere da og. Hvis du feks har en gammel bios på kortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kimmer: Ikke så bastant nå ;)

De aller, ALLER fleste 965-kort har ingen native-IDE-kontroller, noe som kan gjøre livet ditt surt hvis du prøver å installere på en good 'ole IDE-disk. Bare så dere vet det :)

For å være helt bankers bør dere kjøre en S-ATA-disk og en S-ATA CD/DVD på de native S-ATA-pluggene.

7336592[/snapback]

 

Du er sikker på dette?

Vet du har hatt "en del" ulike P965 hk til test/klokking, men det er vel bare noen få? (Abit bl.a.) som har en "sær" IDE-kontroller som byr på litt utfordringer v/installasjon.

Såvidt jeg har observert (og sjekket selv) har de mer "kurante" P965-hk en "native" IDE-kontroller som man kan bruke for CD/DVD-drive + *en* IDE HD.

Men, det er jo ikke helt feil å si at man bør bruke SATA-disk på disse og andre nyere hk. :hmm:

 

Edit:

"Native" IDE-kontroller er feil å skrive ser jeg.. Det er vel stort sett? en-elller-annen variant av en JMicron IDE-kontroller som brukes og den trenger vel ikke alltid noen "sære" drivere ved installasjon via CD/DVD? Dette gjelder vel også de fleste nyere S775-hk.. dvs. "kun" en IDE-port.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal kjøpe nytt hovedkort nå og budsjettet er ganske stramt, så jeg tror valget blir MSI P965 Platinum. Av de tester jeg har sett så er dette kortet suverent til gaming, men er det like bra/bedre enn Asus sitt P5W DH Deluxe? Jeg skal ikke drive med overklokking og bryr meg ikke om å ha støtte for Core 2 duo extreme.

 

Her har dere en sammenligning av P965 hovedkort i spill;

http://www.tomshardware.com/2006/11/13/sho...7.html#3d_games

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

Hei!

 

Tenkte å spørre dere her inne.

 

Jeg bygger en ny PC til en bekjent, og trenger derfor et hovedkort til Intel Core 2 Duo.

 

Kriterier som er første prioritet:

 

- Bør ligge på 1000,- og ikke over.

- Helst brikkesett fra Intel.

- Støtte for Intel Core 2 Duo. (Dette sier seg selv)

- SLi er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...