Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Jeg er egentlig ute etter et nytt HK til min E6300 som skal kjøpes når pengene tillater det.

Jeg har nå et ASRock 775-DualVSTA som jeg kjøpte bare for og ha en liten stund, som dere sikkert er klar over er ikke overklokking det kortets sterke side :p

 

 

Om jeg setter disse kriteriene kan noen komme med forslag til et nytt HK?:

 

* Gode klokke-egenskaper

* Crossfire-støtte

* Pris: 0-2000kr (ihvertfall ikke over det)

* Helst vifteløst

* Så mange SATA-porter som mulig (ikke det viktigste såsant det er mer enn 4)

* Nice utseende er heller ingen dum ting :cool:

 

Jeg har jo sett litt sjøl og komme over noen jeg liker:

- Bad Axe 2

- P5W DH Deluxe

- AW9D-MAX

 

Er det noen snille forumbrukere som har Bad Axe 2-kortet som kan skrive noen ord om hva de synes om det? :innocent:

 

Når var det forresten RD600-HK kom?

Lenke til kommentar
Til klokking og E6300 ville jeg valgt et p965-kort. Gigabyte ds3/4 eller asus p5b (en av versjonene), for eksempel.

7411505[/snapback]

Problemet er at jeg vil ha Crossfire-støtte med orginal-drivere og slippe surr rundt det ;)

 

Om det finnes noen P965-kort som tar Crossfire uten ''fiksing'' må dere gjerne si ifra :)

Lenke til kommentar
Til klokking og E6300 ville jeg valgt et p965-kort. Gigabyte ds3/4 eller asus p5b (en av versjonene), for eksempel.

7411505[/snapback]

Problemet er at jeg vil ha Crossfire-støtte med orginal-drivere og slippe surr rundt det ;)

 

Om det finnes noen P965-kort som tar Crossfire uten ''fiksing'' må dere gjerne si ifra :)

7411521[/snapback]

p5bdh fikser det med en bios

Lenke til kommentar
Hei!

 

Tenkte å spørre dere her inne.

 

Jeg bygger en ny PC til en bekjent, og trenger derfor et hovedkort til Intel Core 2 Duo.

 

Kriterier som er første prioritet:

 

- Bør ligge på 1000,- og ikke over.

- Helst brikkesett fra Intel.

- Støtte for Intel Core 2 Duo. (Dette sier seg selv)

- SLi er ikke nødvendig.

7410122[/snapback]

 

Hei, jeg har selv bestillt ett msi p965 neo-f som ligger til under 1000 kr og har de tingene du listet.

 

Reviews på dette kortet:

hardware.info

hardware zone

hexus.net

Lenke til kommentar
Hei!

 

Tenkte å spørre dere her inne.

Jeg bygger en ny PC til en bekjent, og trenger derfor et hovedkort til Intel Core 2 Duo.

 

Kriterier som er første prioritet:

 

- Bør ligge på 1000,- og ikke over.

- Helst brikkesett fra Intel.

- Støtte for Intel Core 2 Duo. (Dette sier seg selv)

- SLi er ikke nødvendig.

7410122[/snapback]

 

Hei, jeg har selv bestillt ett msi p965 neo-f som ligger til under 1000 kr og har de tingene du listet.

 

Reviews på dette kortet:

hardware.info

hardware zone

hexus.net

7412568[/snapback]

Det som koster rett under tusenlappen, er det "platinum"-versjonen?

Lenke til kommentar

Det som jeg linket til er ikke platinum nei, forskjellen på neo-f og platinum er som du ser her

 

neo-f

 

- ikke raid

- 2 mindre sata porter

- 1 mer pci slot men 1 mindre pcix (x4 hastighet på platinum)

- ikke firewire

- ikke spdif (digital lyd ut, optisk)

 

Edit: hvis komplett sine opplysninger er korrekte that is

Endret av thingul
Lenke til kommentar
Vista støtter Intel-brikkene?

Det er nok helt andre grunner til at jeg skyr Vista, og synes det er synd at folk vil bruke det. Men det er en annen diskusjon. Forøvrig vil hovedkort basert på 975X fungere, de har alle støtte for Crossfire.

Du vil ikke anbefale Vista pga. den massive ressursbruken, ikke sant?

 

Vel, Linux tilbyr ikke støtte til de spillene jeg har lyst til å spille i nær fremtid. Og jeg er faktisk mer villig til å bruke XP en stund til. :)

Lenke til kommentar
Til klokking og E6300 ville jeg valgt et p965-kort. Gigabyte ds3/4 eller asus p5b (en av versjonene), for eksempel.

7411505[/snapback]

Problemet er at jeg vil ha Crossfire-støtte med orginal-drivere og slippe surr rundt det ;)

 

Om det finnes noen P965-kort som tar Crossfire uten ''fiksing'' må dere gjerne si ifra :)

7411521[/snapback]

p5bdh fikser det med en bios

7412514[/snapback]

P5B Deluxe?

Jeg er litt noob med det fikse støtte for crossfire greiene så det er bare og finne en bios med crossfire-støtte og man er ready to go, det vil heller ikke bli problemer med oppdatering av drivere og slikt?

Hvor er den biosen?

 

Gjelder det samme Wifi-versjonen av kortet? noen ufordeler med det framfor den vanlige Deluxe-utgaven? Wifi er nemlig en god fordel kom jeg på nå.

 

Og til slutt; hvor langt liker kortet og bli klokka? noe forskjell der på ''vanlig'' og wifi-versjonen?

 

masse spørsmål :p

Lenke til kommentar
Vista støtter Intel-brikkene?

Det er nok helt andre grunner til at jeg skyr Vista, og synes det er synd at folk vil bruke det. Men det er en annen diskusjon. Forøvrig vil hovedkort basert på 975X fungere, de har alle støtte for Crossfire.

Du vil ikke anbefale Vista pga. den massive ressursbruken, ikke sant?

 

Vel, Linux tilbyr ikke støtte til de spillene jeg har lyst til å spille i nær fremtid. Og jeg er faktisk mer villig til å bruke XP en stund til. :)

7416887[/snapback]

Jeg tenkte mer på DRM-bruken, altså Palladium-systemet som jeg tror M$ har dysset ned kraftig, men som jeg mistenker er operativ, riktignok ikke i full utstrekning. Se link i min signatur, så kan du lese om hva Palladium er.

Lenke til kommentar
Ja, jeg leste det. Jeg har vært oppmerksom på det fra tidligere av.

 

Bruker Vista dette i en liten grad, eller er Paladium fullt intergrert i Vista?

Jeg liker ikke dette.

7417019[/snapback]

Palladium er nok ikke fullt integrert i Vista, siden at Palladium krever spesiell maskinvare for å fungere 100% som skissert i den artikkelen. Men en ting er sikkert: Palladium kommer, enten folk liker det eller ikke. Er også rimelig sikker på at elementer av Palladium allerede er integrert i Vista. Og dette er hovedårsaken til at jeg ALDRI kommer til å installere Vista på mine maskiner. Det blir i så fall over mitt lik.

 

Edit: men la oss holde oss til emnet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Hvordan er det med Mac OS X, vet du det?

7417112[/snapback]

Det som er dumt med OS X er at Apple har gjort det slik at OS X kun fungerer på deres egen maskinvare. Men så vidt jeg vet har ikke Apple planer om noe slikt som Palladium. OS X kunne jeg faktisk vurdert å kjøpt hvis jeg hadde hatt valget, og mulighet til å kjøre det på min egen maskinvare.

 

Edit: når det gjelder emnet, så har jeg gode erfaringer med MSI 975X Platinum PE. Men dette er noe jeg har sagt før.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Heisann!

 

Jeg er egentlig ute etter et nytt HK til min E6300 som skal kjøpes når pengene tillater det.

Jeg har nå et ASRock 775-DualVSTA som jeg kjøpte bare for og ha en liten stund, som dere sikkert er klar over er ikke overklokking det kortets sterke side :p

 

 

Om jeg setter disse kriteriene kan noen komme med forslag til et nytt HK?:

 

* Gode klokke-egenskaper

* Crossfire-støtte

* Pris: 0-2000kr (ihvertfall ikke over det)

* Helst vifteløst

* Så mange SATA-porter som mulig (ikke det viktigste såsant det er mer enn 4)

* Nice utseende er heller ingen dum ting :cool:

 

Jeg har jo sett litt sjøl og komme over noen jeg liker:

- Bad Axe 2

- P5W DH Deluxe

- AW9D-MAX

 

Er det noen snille forumbrukere som har Bad Axe 2-kortet som kan skrive noen ord om hva de synes om det? :innocent:

 

Når var det forresten RD600-HK kom?

7411484[/snapback]

naboen har aw9d-max kortet, og så langt så ser det ut til å levere alt det som erfaring tilsier rundt omkring. helt klart veien å gå mener jeg

Lenke til kommentar
Edit: når det gjelder emnet, så har jeg gode erfaringer med MSI 975X Platinum PE. Men dette er noe jeg har sagt før.

Okey, skal se på det også. Takk for hjelpen, det var veldig snilt. Jeg skal faktisk ta opp teamet angående dette med Palladium, spill og annet software i programdelen. Interesant tema. Hvis ikke det allerede er snakk om det der.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Edit: når det gjelder emnet, så har jeg gode erfaringer med MSI 975X Platinum PE. Men dette er noe jeg har sagt før.

Okey, skal se på det også. Takk for hjelpen, det var veldig snilt. Jeg skal faktisk ta opp dette teamet angående dette med Palladium, spill og annet software i programdelen. Interesant tema dette. Hvis ikke det allerede er snakk om det der.

7417235[/snapback]

off-topic: Folk glemmer lett, dessverre. Husker det var opprørstilstander da detaljene rundt Palladium ble kjent. M$ fikk mye negativ PR, så mye at de droppet navnet "Palladium" og erstattet det med den kryptiske forkortelsen NGSCB. Også denne forkortelsen er nå byttet ut. Virker som at dette er noe M$ helst ikke vil snakke om. Så derfor er det viktig at vi som er klar over dette er årvåkne og tar opp dette gjentatte ganger, slik at folk blir oppmerksomme hva som faktisk er realitetene.

 

on-topic: hvis du har planer om å prøve et annet OS enn Windows, så vil det MSI-kortet jeg oppga være ideelt. Bruker det på en maskin som kjører FreeBSD/OpenBSD, og det fungerer strålende med en Core2 Duo E6300.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...