Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt msi,abit,asus og gigabyte kort opp igjennom årene,har nå abit.

 

Msi er det kortet jeg fikk minst kvalitets følelse av,selv etter flere bios oppdateringer ble det aldrig helt 100 %.

 

Asus gjorde det det skulle,stabilt og greit.

 

Gigabyte ga meg en følelse av kvalitet tvers igjennom,veldig stabilt og tilogmed fancy :love:

 

Det samme kan jeg til en viss grad si om abit,men har faktisk her opplevd at kortet etter oppdatering av bios er blitt mer ustabilt,låste seg uten grunn i ny og ne.

 

 

Dette er KUN en piiiiitttteliten feeling av hva jeg sitter igjen med av relativ kvalitet på kortene jeg har hatt oppigjennom årene,det er meget som har endret seg i løpet av åra hehe.

 

MEN når det gjelder intel så er det ingen tvil om at dette er kvalitet,intel har altid hatt ry på seg for å lage de desidert mest stabile og pålitelige hovedkort.

Men har grunnet mangel på oveklokkings muligheter heller aldrig vært "inn" blant gamere og den relativt yngre garde av oss pc freaks :dribble: .

 

Men dette har de nå tatt konsekvensen av og har laget et kort med et vell av muligheter (refererer her til intel sine egne sider og testen på tom`s) som heller ikke står tilbake når det kommer til stabilitet.

 

Dette er kortet jeg mest sannsynlig kjøper selv om en mnd eller to,men det er jo relativt kostbart da.

Men som nevnt tidliger i tråden,det er lurt å legge kvalitet i hovedkortet å ikke gå for et jalla kort alla #¤#%%" :roll:

 

Mvh Helge

Lenke til kommentar
Det finnes ingen conroe kort som støtter SLi enda! Ikke det der heller; det, som alle de andre støtter kun CrossFire ;)

6573626[/snapback]

Det har du rett i, ikke offisielt. Gigabyte GA-965P-DQ6, som jeg linker til i lengre opp i tråden, kan kjøre SLi, men da med modifiserte drivere. Er vel egentlig bare et tids spørsmål før den offisielle støtten kommer.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen conroe kort som støtter SLi enda! Ikke det der heller; det, som alle de andre støtter kun CrossFire ;)

6573626[/snapback]

 

I produktinfo fanen (eller noe slikt)står dette:

PCI Express 32x SLI: ja

 

Så er ikke det sli? bare crossfire :hrm: åffer står det sli da, og ikke cf? :mad:

 

Var forresten også innom lanseringsgiden på hw.no, bladde litt i den og så til min store forskrekkelse at det ikke kommer noen HK med sli, eller HK i det hele tatt sm er verdt å bry seg om for conroe folk :cry:

så om jeg vil ha sli må jeg nok vente noen mnd... :hrm:

noen innspill på dette?

Endret av Thmas
Lenke til kommentar

Nei, vet at nForce590 ikke er lansert til LGA775 enda...

Men det er vell like rundt hjørnet (noen som har en ca dato?)

 

Jeg hører rykter om 985X brikksett, noen som veit noe mer om det?

 

Er det noe merkbar forskjell på 965X og 975X da?

 

Man kan vell også sammenligne nForce590 fra sokkel AM2 opp i mot 965X fra LGA775, selvom det ene er AMD (AM2) og det andre er Intel (LGA775), kan man ikke det?

 

Jeg skal hvertfall vente til DFi lanserer noen supre LanParty kort, det er bare best til gaming :thumbup:

Lenke til kommentar

Det finnes faktisk hovedkort som støtter både Core 2 Duo og Nvidia SLI, blant annet dette:

 

Asus P5N32-SLI SE Deluxe

 

Dette er et riktignok et Nforce 4 hovedkort som er oppdatert med støtte for Conroe, men bør duge frem til Nforce 5xx hovedkortene kommer på markedet.

 

Du kan lese Anandtechs test av kortet her: Link

 

Kortet kan kjøpes fra disse webshopene: Link

 

Dette kortet havner litt over 1500,- grensen, men må du ha SLI nå, har du ikke mange andre alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...