Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Per dags dato er Asus P5W DH Deluxe det beste Core2 kortet jevnt over. Men i September - Oktober kommer kort med ATI sitt nye RD600 chipset, og dette skal i følge ryktene yte 3-10 % bedre ved stock og overklokke bedre enn Intel's 975 chipset.

 

Men så var det det å vente da...har selv ett Asus kort liggende hos Netshop, men ingen E6700 enda :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Per dags dato er Asus P5W DH Deluxe det beste Core2 kortet jevnt over. Men i September - Oktober kommer kort med ATI sitt nye RD600 chipset, og dette skal i følge ryktene yte 3-10 % bedre ved stock og overklokke bedre enn Intel's 975 chipset.

6588137[/snapback]

 

Hos XtremeSystems.org driver de nå og kjører tester mellom P5W DH i975X og Gigabyte 965P DS3. Virker som at Gigabyte kortet ikke står noe tilbake for P5W fra ASUS på samme hastigheter, og dette til en rimeligere pris. Samt at biosen på Gigabyte kortet egner seg bra til overklokking.

 

ASUS P5W DH Deluxe vs. Gigabyte GA P965 DS3 - final verdict

P5WDH i975X vs Gigabyte 965P DS3 the second encouter

 

Men i min "verden" er Gigabyte for meg litt synonymt med ræl. Men pris + skrytet det får hos XtremeSystems.org, får meg kanskje til å kunne vurdere kortet alikevel... Lurer også på kortet om 965 fra ASUS (P5B) er brukbart? :hmm:

 

Edit: Hvordan går det med ATI's Intel-hovedkort etter at de ble kjøpt opp av AMD da?

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Som jeg har fått med meg på XS.org forumet når Allendale (2Mbit) høyest FSB på P965 korta, mens Conroe (4Mbit) klokker ebst på 975X korta.

6588791[/snapback]

 

Det høres litt ulogisk ut, jeg kan ikke helt se for meg noen som helst logisk grunn for at det skal være slik. Jeg vil avvente dette til både kort og BIOS blir mer modent. Da tipper jeg at det vil se helt annerledes ut, uten at jeg skal si hva som viser seg å klokke best...

Lenke til kommentar
Som jeg har fått med meg på XS.org forumet når Allendale (2Mbit) høyest FSB på P965 korta, mens Conroe (4Mbit) klokker ebst på 975X korta.

6588791[/snapback]

 

Det høres litt ulogisk ut, jeg kan ikke helt se for meg noen som helst logisk grunn for at det skal være slik. Jeg vil avvente dette til både kort og BIOS blir mer modent. Da tipper jeg at det vil se helt annerledes ut, uten at jeg skal si hva som viser seg å klokke best...

6590973[/snapback]

Mulig det er ulogisk men det er realiteten. Hvorfor får du nesten spørre simen1 om eller andre som er hekta på det som er inni prosessoren, jeg har ikke peiling. P965 korta hadde dårlig BIOS, men det virker som om de største feilene har blitt retta opp så det spørs om Conroe noen gang vil fungere på 450+ FSB på de.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen conroe-hovedkort, enda, som støtter SLi, så det er nok bare å vente ;)

6567945[/snapback]

 

 

Dette stemmer ikke! P5W DH har støtte for SLI.. men offisiell støtte er bare for Crossfire.. SLI funker som en drøm...

6579135[/snapback]

 

Har du dette kortet selv? Hvor finnner man de modifiserte driverne?

 

olokai

Lenke til kommentar

Yess yess, da har jeg omsider fått lønning :w00t: og tror jeg kommer til å gå for Asus P5W DH Deluxe :thumbup: med tanke på klokkeregenskapene og mulighet for sli med mod drivere. Jeg kommer til å vente ca 2 uker med å bestille for å se hva som kommer opp av HK. Mener DFI slipper et lekkert kort med Nforce 5xx brikkesett i slutten av aug :w00t:

Lenke til kommentar

Vil DFi komme med noen LanParty basert på P965 briksettet?

Eller kanskje LanParty kort basert på nForce590 eller noe?

 

Jeg har alltid syntes (når har jeg alltid bare vurdert AMD sokkler) at DFi med sine LanParty kort har vært overklokkerens og GAMERS bestevenn heletiden :thumbup:

 

Men nå som jeg må gå fra å alltid ha vurdert AMD systemer, overtil å vurdere Intel så er ting litt anderledes.. Jeg visste at mann skulle velge enten toppmodellen fra ASUS eller DFi LanParty basert på det nyeste nForce briksettet (fordi jeg alltid velger nVidia GeForce og ikke AMD Radeon skjermkort)..

Men nå som jeg skal vurdere Intel system dukker det opp mye nytt..

Nå har vi ikke bare nForce og Radeon briksett.. Nå har plutselig forskjellige Intel briksett også dukket opp, sånn som I975X og P965..

Og hvem er Gamers, og overklokkerens bestevenn nå da?

 

Hva er forskjellen på Intel briksett og nForce brikksett egentlig?

Hvem er best? Jeg skal uansett ikke kjøre SLi, men alikevell bruke et GeForce skjermkort.. Hva er lurest å velge da for en Gamer/overklokker som meg?

 

Jeg hørte også noe om Intel 985X briksett, hva skjedde med det?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Det finnes faktisk hovedkort som støtter både Core 2 Duo og Nvidia SLI, blant annet dette:

 

Asus P5N32-SLI SE Deluxe

 

Dette er et riktignok et Nforce 4 hovedkort som er oppdatert med støtte for Conroe, men bør duge frem til Nforce 5xx hovedkortene kommer på markedet.

 

Du kan lese Anandtechs test av kortet her: Link

 

Kortet kan kjøpes fra disse webshopene: Link

 

Dette kortet havner litt over 1500,- grensen, men må du ha SLI nå, har du ikke mange andre alternativer.

6575038[/snapback]

Eneste minuset med det kortet er att det kun støtter PC2-4300, PC2-5300 RAM.

Må ha minst PC6400 hvis man skal ha "Bra" ram :innocent:

Hvorfor skal alle ha SLI kort plutselig?

De nye kortene som kommer om noen mnd så er det nesten sikkert att Radeon tar seieren, da er det ikke noe vits å sitte igjen med SLI Kort.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=108983

 

Tror jeg har funnet meg et hovedkort :p

6611802[/snapback]

Ja kongekort det der. Eneste ulempen er at relativt mange har opplevd problemer med det, det gjelder i første rekke minne kompatibilitetsproblemer og problemer med å stille FSB. Mulig dette skyldes dårlige BIOSer, men det har vel allerede kommet et par oppdateringer. Det å ikke kunne stille FSB er vel strengt tatt ingen reklamasjonsgrunn og Gigabyte har lagt ut liste over kompatibelt minne. Så det er vel egentlig bare å kjøpe og håpe på det beste, evt. angre fryktelig og sende det tilbake ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...