Gå til innhold

Beste HK for Core 2 Duo


Thmas

Anbefalte innlegg

Uff, blir så usikker av å lese på dette forumet nå som jeg har bestilt ny datamaskin. Jeg har dette hovedkortet i ordren min og den støtter Core 2 Duo, men så leser jeg alt mulig om Sli, Crossfire og 3-10% mer ytelse i de neste hovedkortene som kommer. Før dere leser noe mer burde jeg lure inn en liten notis om at jeg har generelt sett ingen peiling på dette området. Vil hovedkortet jeg kjøper nå være helt "avleggs" om noen måneder når de nye Core 2 Duo-hovedkortene kommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Asus P5W DH Deluxe kan vel nevnes på nytt til de som ikke har fått med seg dette.

6612852[/snapback]

 

Akkurat det kortet jeg skal bestille, men ble litt i tvil da jeg leste dette på xstremesystems (link):

Next, we're going to remove the CMOS (BIOS) chip and hotflash it in another board so that we can post with our Conroe. Now, if you have a different Intel LGA775 CPU that you can use to flash then you can skip this step. I find this is one of them more frequently asked questions though ("How do I hotflash?"). Those that just got a Conroe and this MB will be disappointed when they can't POST because none of the Asus shipping BIOS' are Core2 Duo compatable.

 

Men kortene blir vel kanskje sendt fra fabrikk med nyere BIOS'er nå? Setter pris på eventuelle svar ang. dette :)

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar
Asus P5W DH Deluxe kan vel nevnes på nytt til de som ikke har fått med seg dette.

6612852[/snapback]

 

Akkurat det kortet jeg skal bestille, men ble litt i tvil da jeg leste dette på xstremesystems (link):

Next, we're going to remove the CMOS (BIOS) chip and hotflash it in another board so that we can post with our Conroe. Now, if you have a different Intel LGA775 CPU that you can use to flash then you can skip this step. I find this is one of them more frequently asked questions though ("How do I hotflash?"). Those that just got a Conroe and this MB will be disappointed when they can't POST because none of the Asus shipping BIOS' are Core2 Duo compatable.

 

Men kortene blir vel kanskje sendt fra fabrikk med nyere BIOS'er nå? Setter pris på eventuelle svar ang. dette :)

6633799[/snapback]

 

Jeg går utofra det ja, hvis du ser på "spesifikasjoner" på sider der dette kortet er å få kjøpt, står det at det støtter C2D. Det er også ca 2 mnd. siden den posten ble skrevet, og da var vel ikke conroe ute på markedet heller?

Lenke til kommentar
Asus P5W DH Deluxe kan vel nevnes på nytt til de som ikke har fått med seg dette.

6612852[/snapback]

 

Akkurat det kortet jeg skal bestille, men ble litt i tvil da jeg leste dette på xstremesystems (link):

Next, we're going to remove the CMOS (BIOS) chip and hotflash it in another board so that we can post with our Conroe. Now, if you have a different Intel LGA775 CPU that you can use to flash then you can skip this step. I find this is one of them more frequently asked questions though ("How do I hotflash?"). Those that just got a Conroe and this MB will be disappointed when they can't POST because none of the Asus shipping BIOS' are Core2 Duo compatable.

 

Men kortene blir vel kanskje sendt fra fabrikk med nyere BIOS'er nå? Setter pris på eventuelle svar ang. dette :)

6633799[/snapback]

 

Jeg går utofra det ja, hvis du ser på "spesifikasjoner" på sider der dette kortet er å få kjøpt, står det at det støtter C2D. Det er også ca 2 mnd. siden den posten ble skrevet, og da var vel ikke conroe ute på markedet heller?

6633838[/snapback]

 

10.07.2006 er vel knapt en måned siden. Men du har vel rett i at hverken C2D eller P5W ikke var tilgjengelig for oss vanlige dødlige da denne posten ble opprettet. Satser da på at det går helt fint :thumbup:

 

Anbefaler forresten (fremtidige) eiere av Asus P5W Deluxe til å lese gjennom guiden. Vet iallefall at jeg skal utføre noe av det som står nevnt der.

Lenke til kommentar
Jeg går utofra det ja, hvis du ser på "spesifikasjoner" på sider der dette kortet er å få kjøpt, står det at det støtter C2D. Det er også ca 2 mnd. siden den posten ble skrevet, og da var vel ikke conroe ute på markedet heller?

 

 

 

10.07.2006 er vel knapt en måned siden. Men du har vel rett i at hverken C2D eller P5W ikke var tilgjengelig for oss vanlige dødlige da denne posten ble opprettet. Satser da på at det går helt fint  :thumbup:

 

Anbefaler forresten (fremtidige) eiere av Asus P5W Deluxe til å lese gjennom guiden. Vet iallefall at jeg skal utføre noe av det som står nevnt der.

 

 

Svarte :blush: 7 = jul, ikke jun :!:

Endret av Thmas
Lenke til kommentar
Uff, blir så usikker av å lese på dette forumet nå som jeg har bestilt ny datamaskin. Jeg har dette hovedkortet i ordren min og den støtter Core 2 Duo, men så leser jeg alt mulig om Sli, Crossfire og 3-10% mer ytelse i de neste hovedkortene som kommer.

6632116[/snapback]

Har også lurt på Asus P5B (den utgaven uten alt dill-dallet i steden kanskje?). Men Anandtech har testet å overklokke Core 2 med det, og de makset ut på en FSB på 372MHz, noe som ikke er så bra. P5B testes hos Anandtech. Men det er mulig dette blir bedre med nyere BIOS-utgaver?

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Hei!

Klør i fingra etter å kjøpe meg ny pc nå, men burde jeg vente litt til? Jeg tror jeg skal klare det hvis det er verdt det.. :D Ingen som har peiling på datoer for feks. et fett DFI hovedkort med nForce590.. ?

6638181[/snapback]

jo, mener å ha lest om i hvertfall et DFI kort med nforce5 som kommer ut iløpet av aug, ellers kan jeg tilføye at det over også trolig kommer ca samtidig...

Og ja, jeg mener du bør vente, det blir helt sikkert verdt pengene. Om du ikke på død og liv må ha NForce590 finnes det i dag flere HK der ute som støtter C2D...

Endret av Thmas
Lenke til kommentar
Som jeg har fått med meg på XS.org forumet når Allendale (2Mbit) høyest FSB på P965 korta, mens Conroe (4Mbit) klokker ebst på 975X korta.

Asus P5W DH Deluxe er best på 975X ilag med Intels Bad Axe.

For P965 har jeg kun sett Gigabyte kort blitt testet, og alle (med ny BIOS) kommer over 485 FSB.

6588791[/snapback]

Mulig noen har svart på denne alerede , har ikke lest alle postene , men etter det jeg kunne se skyldes dette for lite strøm på gigabyte kortet , dette kortet har slik jeg forstått det 3 phase strømforsyning (kondensatorer) ved prosessor sokkelen , men eks asus p5w dh har 8stk , det er vist flere strømforsyninger (kondensatorer) på de dyrere gigabyte kortene , etter det jeg kunne lese er det samme problemet for 965 kortet til asus , dette klokker også godt med de mindre conroe prosessorene , men er bare midels bra på E6600 og oppover.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Som jeg har fått med meg på XS.org forumet når Allendale (2Mbit) høyest FSB på P965 korta, mens Conroe (4Mbit) klokker ebst på 975X korta.

Asus P5W DH Deluxe er best på 975X ilag med Intels Bad Axe.

For P965 har jeg kun sett Gigabyte kort blitt testet, og alle (med ny BIOS) kommer over 485 FSB.

6588791[/snapback]

Mulig noen har svart på denne alerede , har ikke lest alle postene , men etter det jeg kunne se skyldes dette for lite strøm på gigabyte kortet , dette kortet har slik jeg forstått det 3 phase strømforsyning (kondensatorer) ved prosessor sokkelen , men eks asus p5w dh har 8stk , det er vist flere strømforsyninger (kondensatorer) på de dyrere gigabyte kortene , etter det jeg kunne lese er det samme problemet for 965 kortet til asus , dette klokker også godt med de mindre conroe prosessorene , men er bare midels bra på E6600 og oppover.

6641841[/snapback]

Det godt mulig at det er strømgreia som er årsaken, men det er nok ikke for lite strøm. Min oppfatning er at P965 når høyere FSB enn hva 975X gjør, uten modding.

Lenke til kommentar
Det finnes faktisk hovedkort som støtter både Core 2 Duo og Nvidia SLI, blant annet dette:

 

Asus P5N32-SLI SE Deluxe

 

Dette er et riktignok et Nforce 4 hovedkort som er oppdatert med støtte for Conroe, men bør duge frem til Nforce 5xx hovedkortene kommer på markedet.

 

Du kan lese Anandtechs test av kortet her: Link

 

Kortet kan kjøpes fra disse webshopene: Link

 

Dette kortet havner litt over 1500,- grensen, men må du ha SLI nå, har du ikke mange andre alternativer.

6575038[/snapback]

 

 

This is not the board to own if you expect or require high FSB overclocks with fixed multiplier Intel CPUs.

 

Det er vel litt i minste laget når maxclock på E6700 er på 3180MHz (+19%)?

Lenke til kommentar

Vil bare gi beskjed til de som vurderer Asus P5W DH Deluxe hovedkort:

Jeg har nå satt opp et system med E6600 og hovedkortet fungerer helt fint.

Jeg er faktisk mektig imponert over kvaliteten på BIOS, software og stabilitet så langt. (dog programmene til Asus er litt glorete på grafikk fronten)

BIOS'en som var på hovedkortet støttet prosessoren helt fint, men det var allerede kommet ny BIOS oppgradering som la til støtte for enda flere CPU'er.

Lenke til kommentar
Vil bare gi beskjed til de som vurderer Asus P5W DH Deluxe hovedkort:

Jeg har nå satt opp et system med E6600 og hovedkortet fungerer helt fint.

Jeg er faktisk mektig imponert over kvaliteten på BIOS, software og stabilitet så langt. (dog programmene til Asus er litt glorete på grafikk fronten)

BIOS'en som var på hovedkortet støttet prosessoren helt fint, men det var allerede kommet ny BIOS oppgradering som la til støtte for enda flere CPU'er.

6645615[/snapback]

 

Har du prøvd klokkings?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...