Gå til innhold

SE K800i tråden - Spørsmål og erfaringer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pcen min klarer ikke å finne telefonen!! hjelp!  :cry:  Jeg har hatt de aller fleste av S.E. nye modeller, men aldri hatt dette problemet. Installert programmene på cden og aALT. prøvd den i både filoverførings modus og telefonmodus!

6692224[/snapback]

 

Finner pcen noen form for usb når du kobler ledningen?

Lenke til kommentar
Hei! jeg har nettopp kjøpt meg ny K800i (elsker den)  men jeg får ikke til videotelefoni.. Må jeg laste ned noe for at det skal virke? har tele2 mobil pluss:-)

6615498[/snapback]

 

Du må også ha et 3G sim kort for at det skal fungere.

6726789[/snapback]

 

Hva mener du med 3G kort. Er det noe spesielt man må spørre etter? Mitt tlf kort er rimelig gammelt skjønner du.

Lenke til kommentar
Hei! jeg har nettopp kjøpt meg ny K800i (elsker den)  men jeg får ikke til videotelefoni.. Må jeg laste ned noe for at det skal virke? har tele2 mobil pluss:-)

6615498[/snapback]

 

Du må også ha et 3G sim kort for at det skal fungere.

6726789[/snapback]

 

Hva mener du med 3G kort. Er det noe spesielt man må spørre etter? Mitt tlf kort er rimelig gammelt skjønner du.

6726831[/snapback]

 

Det er bare å kontakte din mobil operatør og si at du ønsker et nytt simkort som støtter 3G :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har hatt k800i noen dager nå, og er meeeget fornøyd. Fascinerende at man kan ha videofilmer som ringelyder!

 

Kan noen forklare meg hva LS og PS er?

 

Meny -> Innstillinger -> Kommunikasjon -> Datakommunikasjon -> Foretrukket tjeneste>

 

-gir følgende valg:

 

*PS og LS

*Kun LS

 

 

____

E.O.O.K.A

6681605[/snapback]

 

ja eg å lurer på ka det er!

kan noen forklare? :)

Lenke til kommentar

Fikk min K800i i posten i dag.. Ganske stilig telefon.. like utseende på den veldig godt.. MYE bedre enn K750i.. har hatt k750i i ett år nå og synes den er veldig plastikk og skranglete.. fikk litt "billig" følelse av den telefonen.. men k800i derimot føles og ser mye bedre ut...

 

MEN.. jeg har to spørsmål.

 

Jeg har prøvd meg på videotelefoni, men får det ikke til pga gammelt simkort. ringte inn til netcom som sa at jeg måtte ha nytt for å få det til, og at de skulle ha 200 kr for å gi meg et nytt et..

 

DEtte synes jeg er dyrt for et nytt simkort... spes når det er fordi at je må ha nytt for at det gamle er utdatert og for gammelt.... hadde liksom vært greit hvis jeg rota det bort eller hadde ødelagt det...

Er det slik at alle operatørene tar så mye, eller er det netcom som er griske?

 

ting nr to: TAllene på displayet er så store at jeg ikke kan slå inn et helt nr på en linje, kan man forandre fonten der slik at man kan få inn telefonnr på en linje??

Lenke til kommentar
Fikk min K800i i posten i dag.. Ganske stilig telefon.. like utseende på den veldig godt.. MYE bedre enn K750i.. har hatt k750i i ett år nå og synes den er veldig plastikk og skranglete.. fikk litt "billig" følelse av den telefonen.. men k800i derimot føles og ser mye bedre ut...

 

MEN.. jeg har to spørsmål.

 

Jeg har prøvd meg på videotelefoni, men får det ikke til pga gammelt simkort. ringte inn til netcom som sa at jeg måtte ha nytt for å få det til, og at de skulle ha 200 kr for å gi meg et nytt et..

 

DEtte synes jeg er dyrt for et nytt simkort... spes når det er fordi at je må ha nytt for at det gamle er utdatert og for gammelt.... hadde liksom vært greit hvis jeg rota det bort eller hadde ødelagt det...

Er det slik at alle operatørene tar så mye, eller er det netcom som er griske?

 

ting nr to: TAllene på displayet er så store at jeg ikke kan slå inn et helt nr på en linje, kan man forandre fonten der slik at man kan få inn telefonnr på en linje??

6741168[/snapback]

 

 

 

Hæææ trodde de ga alle sammen nytt sim gratis, er vel bare dra til en Netcom forhandler.no

Lenke til kommentar
Fikk min K800i i posten i dag.. Ganske stilig telefon.. like utseende på den veldig godt.. MYE bedre enn K750i.. har hatt k750i i ett år nå og synes den er veldig plastikk og skranglete.. fikk litt "billig" følelse av den telefonen.. men k800i derimot føles og ser mye bedre ut...

 

MEN.. jeg har to spørsmål.

 

Jeg har prøvd meg på videotelefoni, men får det ikke til pga gammelt simkort. ringte inn til netcom som sa at jeg måtte ha nytt for å få det til, og at de skulle ha 200 kr for å gi meg et nytt et..

 

DEtte synes jeg er dyrt for et nytt simkort... spes når det er fordi at je må ha nytt for at det gamle er utdatert og for gammelt.... hadde liksom vært greit hvis jeg rota det bort eller hadde ødelagt det...

Er det slik at alle operatørene tar så mye, eller er det netcom som er griske?

 

ting nr to: TAllene på displayet er så store at jeg ikke kan slå inn et helt nr på en linje, kan man forandre fonten der slik at man kan få inn telefonnr på en linje??

6741168[/snapback]

 

hæææ sier eg og eg hadde det samme problemet når eg kjøpte meg k800i eg måtte ha 3g sim og eg fikk de gratis av netom i posten netcom sa at vist eg skulle jøre det hos en forhandler ville de da noen lapper for det! hmmm du kan få de gratis mener eg! eg jore i vertfall det av netcom

Lenke til kommentar

Endelig fått GMail til å funke på mobilen :D

 

Her er guiden jeg fulgte:

 

Hi guys,

 

I am a newbie here to the forums so firstly i will say hi to everyone.

 

I recently upgraded to a k800i on Ornage and have been trying to set up pop access to my gmail account using the in built email client. A lot of people on the forums are having trouble sending email via gmail using the client and are getting a 'certificate error' . I have managed to solve this problem by installing the required certificate on to the phone and can now send and recieve email perfectly through gmail on my K800i.

 

I am pretty sure that the below guide will work for the m600 as well so please give it a go.

 

Firstly the settings fo the gmail account are as follows

 

Messaging --> email --> settings --> Account settings --> New Account

 

You are asked to create an account name.

 

gmail

 

Once that is done, you automatically move on to the setup screens.

 

Connect Using: GPRS Data Account, not WAP. In my case Orange Internet

Protocol: POP3

Incoming Server: pop.googlemail.com

Incoming Port: 995

Encryption --> Incoming Server: SSL

Encryption --> Outgoing Server: SSL

Username: [email protected] (or gmail.com)

Password: your password

Outgoing Server: smtp.googlemail.com

Outgoing Port: 465

Email Address: [email protected] (or gmail.com)

Download: Whatever your preference is

From Name: Whatever you want

Signature: Your signature

Copy Outgoing: off

Check Interval: Whatever your preference

 

 

Now for the certificate part. Please download the required certificate from

http://members.cox.net/mynameisdavid/archi...ertificates.zip

 

Unzip this and within it you will find 3 certificates. The one you require to send email via gmail is called the ThawtePremiumServerCA. All you have to do is transfer this to your phone either via the USB cable or as i did by bluetooth to the phone. Once the phone recieves it it will ask you to accept it and install it. it will then be saved to your phones memory and show up under the security > certificates section on your phone.

 

Thats is it. You can now send and recieve emails using your phones email client without any error messages (i hope!!)

 

Thanks

Eneste jeg måtte gjøre forskjellig var å legge inn brukernavnet å passordet mitt på utgående også i avanserte innstillinger, å at jeg måtte bruke alle 3 certificates. Fikk ikke innstalert de via kabelen, men når jeg overførte de via bluetooth funket det som faen :D

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Hørte noe om å poste bilder tatt med k800.

Jeg tok dette bildet igår av avslutningen av ONS i Stavanger igår.

Ble veldig imponert av kvaliteten.. kjøpte faktiskt telefonen nå på onsdag er veldig fornøyd.

 

2 spørsmål..

Noen som vet hvordan man får innstalert Pc-Suite på 64-bit windows?

 

Er dette sånn som man kobler i telefonen sånn at man kan bruke et annet headsett med vanlig jack kabel?

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Hørte noe om å poste bilder tatt med k800.

Jeg tok dette bildet igår av avslutningen av ONS i Stavanger igår.

Ble veldig imponert av kvaliteten.. kjøpte faktiskt telefonen nå på onsdag er veldig fornøyd.

 

2 spørsmål..

Noen som vet hvordan man får innstalert Pc-Suite på 64-bit windows?

 

Er dette sånn som man kobler i telefonen sånn at man kan bruke et annet headsett med vanlig jack kabel?

6742548[/snapback]

 

Etter det jeg har lest på andre forum, så har ikke PC-Suite støtte for 64-bit Windows, å de har hvis ikke planer om å gi ut med støtte i fremtiden heller. Som sagt bare noe jeg har lest, så det er ikke fra offisielle kilder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Går det ann og få kjøpt nytt deksel til K800i?

Feks hvis glasset blir veldig ripete noe som det kommer til og bli, er det da mulig og få kjøpt nytt glass eller deksel?

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt en K800i og joystikken er allerede begynt å lage ulyder bare etter 4-5 dagers bruk.

Fantastisk dårlig av SE å prestere å lage en mobil i øverste sjikt som er så dårlig,spesielt når en vet at dette har vært et problem på både 700, 750,800 og 810.

Hvorfor brukte de ikke samme løsningen på denne som på 610 ?

Nok en gang et elendig arbeid fra SE

Ryker joystikken så er nok dette min siste SE telefon da jeg begynner å bli lei av å ha telefonen på verksted. Da blir jeg å angre kjøpet og gå for en Nokia istedenfor.

Vi er tross alt 4 i familien som har mobil de andre 3 har Nokia , de er aktive naturmennesker og har mobilen med seg høyt og lavt sommer som vinter uten problemer, så sitter jeg i stua med en 4-5 dager gammel K800i som knirker allerede :no::no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...