Gå til innhold

SE K800i tråden - Spørsmål og erfaringer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan slår man av/ på 3G da?

 

EDIT: Jeg trenger også litt hjelp her.

Jeg prøver å overføre filer fra PCen til mobilen, men har litt problemer.

Infrarød gir meg ikke muligheten til å overføre alt jeg vil, Bluetooth tror jeg ikke datamaskinen reagerer på, det skjer hvertfall ikke noe. Og nå har jeg koblet til USB-kabelen, installert programmene, men får ikke overført noe allikevel.

Og når jeg har fjernet SE USB..noe.. fra "Trygg maskinvarefjerning", så står det fortsatt på telefonen at jeg ikke må fjerne USB-kabelen uten å ha avsluttet programmet.

Hva gjør jeg galt? Jeg får følelsen av at jeg ødelegger telefonen når jeg fjerner USB-kabelen.

Og når jeg kobler til USB-kabelen og telefonen i datamaskinen vises ikke telefonen i noen FLyttbar Disk.

HVA gjør jeg galt?

6591599[/snapback]

 

 

for å slå av å på 3g må du inn på: meny - instillinger - kommunikasjon - mobilnett - GSM/3G-nett - så ser du

 

Det med dataen fikk eg til med en gang! eg kobla til mobilen via usb å satt i cden fra SE og instalerte en hau med drivere 4-5 stykker!

så gikk eg inn på SE filemanager og fant mobilen der å lasta over musikk og filer osv!

eg satte mobilen i telefonmodus!

eg har trekt ut usb kabelen mange ganger mens de står at eg ikke må jøre det før alle programmer på pcen må vere slått av! de er bare å slå av alle programmene som har noe med telefonen å jøre da går det fint!

Lenke til kommentar
Argh! Etter bare en times bruk døde telefonen.

 

- Jeg holdt på å legge inn en datakonto manuellt da telefonen låste seg.

- Jeg tok ut batteriet og satt det inn igjen.

- Da jeg skulle starte den igjen fikk jeg ingen reaksjon. Den var død :(

- Eneste reaksjon jeg får er at IRporten blinker 5-6 blink når jeg forsøker å starte telefonen.

 

Dette må vel være et software problem for telefonen får jo strøm siden IRporten blinker.

 

Noen som har noen forslag?

6577466[/snapback]

 

På min K700i blinker det rett ved siden av IR-porten, på Slå-på-knappen når telefonen har så lite strøm at den ikke kan starte.

6583137[/snapback]

det kan ikke være feilen, telefonen reagerer ikke på ladekabelen..

Lenke til kommentar
Hvordan slår man av/ på 3G da?

 

EDIT: Jeg trenger også litt hjelp her.

Jeg prøver å overføre filer fra PCen til mobilen, men har litt problemer.

Infrarød gir meg ikke muligheten til å overføre alt jeg vil, Bluetooth tror jeg ikke datamaskinen reagerer på, det skjer hvertfall ikke noe. Og nå har jeg koblet til USB-kabelen, installert programmene, men får ikke overført noe allikevel.

Og når jeg har fjernet SE USB..noe.. fra "Trygg maskinvarefjerning", så står det fortsatt på telefonen at jeg ikke må fjerne USB-kabelen uten å ha avsluttet programmet.

Hva gjør jeg galt? Jeg får følelsen av at jeg ødelegger telefonen når jeg fjerner USB-kabelen.

Og når jeg kobler til USB-kabelen og telefonen i datamaskinen vises ikke telefonen i noen FLyttbar Disk.

HVA gjør jeg galt?

6591599[/snapback]

 

 

for å slå av å på 3g må du inn på: meny - instillinger - kommunikasjon - mobilnett - GSM/3G-nett - så ser du

 

Det med dataen fikk eg til med en gang! eg kobla til mobilen via usb å satt i cden fra SE og instalerte en hau med drivere 4-5 stykker!

så gikk eg inn på SE filemanager og fant mobilen der å lasta over musikk og filer osv!

eg satte mobilen i telefonmodus!

eg har trekt ut usb kabelen mange ganger mens de står at eg ikke må jøre det før alle programmer på pcen må vere slått av! de er bare å slå av alle programmene som har noe med telefonen å jøre da går det fint!

6591801[/snapback]

 

Fant ut det med 3G, takk! :)

 

Ja, jeg installerte alle de programmene, og Disc2Phone, men det går ikke. Det står at det ikke er koblet i noen flyttbar enhet, og at jeg må koble til mobilen når jeg skal overføre musikken... Telefonen står heller ikke som en flyttbar enhet i Min Datamaskin.

Men skal ikke telefonen settes i Filoverføringsmodus (e.l) da?

Lenke til kommentar
Hvordan slår man av/ på 3G da?

 

EDIT: Jeg trenger også litt hjelp her.

Jeg prøver å overføre filer fra PCen til mobilen, men har litt problemer.

Infrarød gir meg ikke muligheten til å overføre alt jeg vil, Bluetooth tror jeg ikke datamaskinen reagerer på, det skjer hvertfall ikke noe. Og nå har jeg koblet til USB-kabelen, installert programmene, men får ikke overført noe allikevel.

Og når jeg har fjernet SE USB..noe.. fra "Trygg maskinvarefjerning", så står det fortsatt på telefonen at jeg ikke må fjerne USB-kabelen uten å ha avsluttet programmet.

Hva gjør jeg galt? Jeg får følelsen av at jeg ødelegger telefonen når jeg fjerner USB-kabelen.

Og når jeg kobler til USB-kabelen og telefonen i datamaskinen vises ikke telefonen i noen FLyttbar Disk.

HVA gjør jeg galt?

6591599[/snapback]

Lenke til kommentar
ja det er 3g en!

6591230[/snapback]

Hei jeg har det samme problemt med min K800i,men i tillegg så har jeg fått denne meldingen. " Kan ikke instalere pga denne filen mangler " S_WHCM denne filen finner jeg ihvertfall ikke på cd`n som fulgte med: Noen som vet hvor jeg kan finne denne fil ?

Lenke til kommentar

Telefonen min lå helt urørt på bordet med tastelås på, rød nesten tom batteri, og kamralinsedekselet igjen og gav plutselig (3-4 ganger med noen min mellomrom) fra seg utløserlyden som man hører når man knipser bilder...

Aldri opplevd det med noen tidligere telefon jeg har hatt og ble nesten litt redd når jeg hørte det førte gangen...

Flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Min telefon ble heller ikke vist som disk i min datamaskin. Det sto E-disk der, men da jeg prøvde å gå inn på den, fikk jeg opp følgende feilmelding

---Sett inn Disk i Stasjon E---

 

Men da jeg koblet den til en anen Pc gikk alt som smurt uten at jeg trengte å instalere en enste driver...

Veldig merkelig

Lenke til kommentar

Kjøpte min k800i på pixmania.com, hvilket betyr at jeg fikk en telefon med internasjonal firmware. Når jeg nå, etter å ha fått fullada telefonen, flasher den med nyeste programvare, vil jeg få norsk språk da? Eller må jeg ta i bruk mer omfattende metoder?

 

Edit: Nå så jeg jammen meg s0tarts' innlegg også. Pixmania har i alle fall levert det de skal den ene gangen jeg har prøvd, og om jeg får positivt svar på spørsmålet mitt over her, er det jo bare å bestille derfra.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Hei! jeg har nettopp kjøpt meg ny K800i (elsker den)  men jeg får ikke til videotelefoni.. Må jeg laste ned noe for at det skal virke? har tele2 mobil pluss:-)

6615498[/snapback]

 

Vist du ikke har slått på 3g må du slå den på! står veiledning lengre oppe i tråden!

+ at du må ha 3g dekning og den du ringer til må ha 3g dekning!

vist ikke det hjelper så må du kankje laste ned instilliger eller noe sånt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...