Gå til innhold

SE K800i tråden - Spørsmål og erfaringer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm...

 

-Så skulle jeg overføre musikk til det nye 2GB minnekortet mitt, via USB.

 

Kobler til telefonen, og datamaskinen oppdager nå både det interne minnet i telefonen og selve minnebrikken, og tilordner dem hver sin "stasjonsbokstav"; L og M.

Idet dette skjer, får jeg opp to stygge feilmeldinger, en for hver "stasjon", og kan bare trykke OK i disse (sto vel at de ikke var tilgjengelige eller lignende).

 

Åpner "Sony Ericsson File Manager" som ligger på Skrivebordet, men det eneste som står der er "Ikke tilkoblet", og jeg får ikke gjort noe der.

 

Så ser jeg et nytt ikon i systray, og høyreklikker dette. Der står blandt annet "Disc2Phone", og det hørtes jo bra ut, så jeg klikker på det.

 

-Nå kommer et nytt program opp som jeg må registrere for å bruke, men det går fort. Når det er klart, er det plutselig ikke noe problem å overføre musikk til minnekortet, og programmet lager automatisk nye mapper etter artistnavn; alt er flott.

 

Men hvis jeg klikker på "Sony Ericsson File Manager" på Skrivebordet, står det fortsatt "Ikke tilkoblet"...

 

Nå er jo ikke dette noe problem, for jeg fikk jo overført filene jeg, men.

 

Hva er deres erfaringer med disse programmene og denne prosessen? Har jeg misforstått noe, og "Sony Ericsson File Manager" skal brukes til noe annet/på annen måte? Merkelig at det står "Ikke tilkoblet" når jeg nettopp har overført musikk via Disc2Phone.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er mye enklere å sette telefonen i filoverførings modus og gå inn på minnekortet og mobilen fra Min Datamaskin. Syns ikke man trenger noen ekstra programmer for å gjøre noe som man enkelt kan gjøre på samme måte som alt annet i Windows.

 

Ang de 2 feilmeldingene så kommer alltid opp hos meg også. Det er bare telefonen som kobler seg til, kobler seg fra og så kobler seg til igjen. Ikke noe å bry seg o.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er mye enklere å sette telefonen i filoverførings modus og gå inn på minnekortet og mobilen fra Min Datamaskin. Syns ikke man trenger noen ekstra programmer for å gjøre noe som man enkelt kan gjøre på samme måte som alt annet i Windows.

 

Ang de 2 feilmeldingene så kommer alltid opp hos meg også. Det er bare telefonen som kobler seg til, kobler seg fra og så kobler seg til igjen. Ikke noe å bry seg o.

8257360[/snapback]

 

OK, takk - da skal jeg prøve det neste gang. Eneste jeg kunne se som kunne være en fordel med Disc2Phone, var at man kunne velge å forandre bitrate på mp3-filene mens man overførte, dersom man f.eks. har 320kbps på PCen men ikke 'trenger' mer enn 192 (eller lavere) på telefonen.

Ellers burde vel vanlig klikk-og-dra fungere like fint, ja.

Lenke til kommentar

Hei godt folk.

 

Har skaffet meg k880i og lurer på en ting... siden se manualen var i det slankeste laget.

 

Det er der hvor det vises hvor god dekkning jeg har. Det er blå søyler men et er et blått felt over søylene som gjør at det dannes en firkant.

 

Har sett på noen bilder på forumet og der vises bare søylene.

 

Er det noe som tlf søker etter og bruker unødvendig batteri eller.....

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Hei godt folk.

 

Har skaffet meg k880i og lurer på en ting... siden se manualen var i det slankeste laget.

 

Det er der hvor det vises hvor god dekkning jeg har. Det er blå søyler men et er et blått felt over søylene som gjør at det dannes en firkant.

 

Har sett på noen bilder på forumet og der vises bare søylene.

 

Er det noe som tlf søker etter og bruker unødvendig  batteri eller.....

 

Takker for svar

8260012[/snapback]

 

 

det blå over de grønne søylene er GPRS. og og det at tlf`n bruker mye batteri er at den søker etter 3G nett. viss du ikke har 3G nett så skrur du av det på insstillinger

Endret av akakulings
Lenke til kommentar
For de som vil vite:

Meny -> Innstillinger -> Kommunikasjon -> Datakommunikasjon -> Foretrukket tjeneste>

8260326[/snapback]

 

Når jeg går dit, får jeg opp "PS og LS" og "Kun LS". Det er haket av for "Kun LS". Betyr dette at jeg ikke har 3G aktivert? Hvorfor "LS og PS" (hva står dette for)?

 

[endret]Nei, jeg fant jo nå at jeg har aktivert "GSM og 3G" et annet sted under innstillinger.[/endret]

Jeg har ingen streker over stolpene, men. Har noe som ligner på en gammel Telenor logo til høyre for stolpene (har Tele2 abbo.).

Endret av John P.
Lenke til kommentar

John P:

 

Det er driveren til k800i'en din som ikke er installert, mens XP (går utifra at det er det du har) finner og innstallerer drivere for minnekortene dine. Sjekk i enhetsbehandling på min datamaskin, og se om det finnes noen enheter som ikke er innstallert der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

telefonen min har begynt å oppføre seg merkelig etter oppdateringen til

CXC1250210

R1JC002

070122

 

Kameraet slår seg på og av uten at dekselet er av, den blir mørk oftere enn vanlig (skjermbeskytter), jeg har tydeligvis ringt opp folk uten at jeg vet om det og uten at det dukker opp i anropsloggen, vibrasjonen forsvinner når den føler for det..

 

Er det noen andre som opplever det?

Kan jeg bytte tilbake til den gamle versjonen?

Endret av alansmith
Lenke til kommentar
Ja, men det er bare når telefonen ikke har mer batteri. Har du sjekket det?

8352220[/snapback]

 

Har prøvd å lade opp telefonen. Kommer ett blink på IR porten når jeg kobler til laderen. Men får ikke skrudd på da heller.

Telefonen har stått til lading to dager i strekk også.

8355610[/snapback]

 

Søren så ofte det skjer da? Skjedde med meg, og minst 3 jeg vet om i denne tråden. Må sendes inn til reparasjon dessverre, men jeg tror de kun restarter hele greia på en eller annen måte. Det er en vanlig feil, selvom de skulle sagt noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...