Gå til innhold

EA finner nye måter å suge penger fra folk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal Electronic Arts kreve 125kr fra folk for at de skal få se en 60-minutters "behind-the-scenes" dokumentar fra det kommende NFL-spillet!

Les hele saken her.

Er ikke dette så frekt som du kan få det, så vet ikke jeg!! :mad:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke mer frekt enn å feks. kreve penger for å vise en eller annen boksekamp eller film på pay per view? Er jo et helt vanlig TV program og dersom noen vil kaste bort pengene sine på dette så... :shrug:

Skrevet (endret)

Poenget er at dette likesågodt kunne vært ekstramateriale som følger med spillet. Slike klipp får man vanligvis lastet ned via ulike spill-nettsteder (f.eks. Gamespot), eller de følger med til spillene som "special features". Det er flott at DVD-filmer har ekstramateriale. Ville dere virkelig betalt 130kr for en "behind-the-scenes" featurette til yndlingsfilmen deres? Det jeg sier er at denne greia kunne vært gratis. Jeg tviler på at de har brukt massevis av penger på å lage den likevel.

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet

Kunne sikkert ha fulgt med som ekstramateriale til spillet, men ulempen da hadde nok vært at man måtte betale mer uansett fordi det kun ville fulgt med i "Collectors Edition", slik som vanlig er. Så lenge dette ikke er noe som har noe med selve spillet å gjøre synes jeg det er greit at man selger det utenom.

Skrevet
Det er jo kun inbitte fans av spillserien som kommer til å skaffe seg denne dokumentaren da, så dermed har det jo alt å gjøre med selve spillet.

6566907[/snapback]

Det jeg mener med at de "ikke har noe å gjøre med selve spillet" er at det er en opplevelse som kommer utenom selve spillet. Det er mao. ikke noe som kommer til syne inne i spillet.

Skrevet

Det er en dokumentar som vises på betalings-TV. Har jo ingenting med selve spillet å gjøre. Hvis folk vil betale for det, så får det være opp til dem.

Verre er det at 360-versjonen av spillet mangler en del drakter til lagene, som kun kan kjøpes via Xbox Live. De samme draktene følger vistnok med i f.eks. PS2-versjonen.

Skrevet

Begynner å bli rimelig lei av whine-tråder der folk rakker ned på EA. EA er den viktigste utvikleren/utgiveren i historien, og har spilt en mye viktigere rolle enn Valve, og Nintendo, som flere her på forumet forguder.

Ingen tvinger trådstarteren til å se denne filmen.

Skrevet

EA den viktigste utgiveren? Hva er det de har gjort for noe viktig da? Utenom å kjøpe opp spillselskaper med fortreffelig godt spillbibliotek for så å kjøre hele spillstudioet i grøften? Man kan jo envne Westwood Studios som et eksempel. Command and Conquer serien ble jo aldri det samme igjen. Generals var et lite morsomt strategispill.

Eller kanskje DICE, de svenske utviklerne av Battlefield 2, som så genialt skapte Battlefield 1942. Battlefield 2 blir nå maks melket ved å lansere miniekspansjoner til 100 kroner som ikke er verdt en skit. Battlefield 2 er fortsatt buggete og til en hvis grad uferdig. Alikevel er EA igang med Battlefield 2042(?). De fleste spillseriene EA får tak i gjennom å kjøpe opp spillutviklere blir rene melkemaskinen.

Jeg skjønner godt at mange misliker EA Games jeg. Jeg gjør det til en hvis grad selv, men kjøper alikevel noen av spillene de gir ut. Alikevel må jeg si meg langt mer fornøyd med spillselskap som Blizzard, Nintendo og andre. Selv pengeglupske Microsoft oppfører seg ikke slik!

Skrevet
Begynner å bli rimelig lei av whine-tråder der folk rakker ned på EA. EA er den viktigste utvikleren/utgiveren i historien, og har spilt en mye viktigere rolle enn Valve, og Nintendo, som flere her på forumet forguder.

6567589[/snapback]

Hvor i historien er EA egentlig viktig? De er jo ikke akkurat det selskapet som er nyskapende av seg, men kjører på gamle repriser og oppgulp hele tiden. Viktige selskap vil jeg si at Blizzard, Bullfrog (og nå da Lionhead) og Valve er, for det er de som er med å skape inovative spill i bransjen, EA kjøper de bare opp etterpå og lager oppgulp på oppgulp.

Og om det er noen som lurer på hva jeg mener med oppgulp, la meg presantere:

Ringenes Herre

The sims

Need for Speed

Jeg forguder mye mer Valve og Nintendo (ikke diss Nintendo, de eier EA) enn EA. Valve og Nintendo kommer i det minste med nye ting og prøver seg på nye designe, hvor EA tar et spill som er 2 uker gammelt, legger til nye menyer, litt ekstra stæsj du aldri blir å bruke, litt ny musikk og kanskje et nytt brett, og selger det som nytt spill til full pris.

Og at de nå krever 125 spenn for å se en behind the scene film fra deres "nyeste" NFL spill deres, er i mine øyne bare tøv. Slike filmer skulle de lagt ut gratis til folk, for det er vanvittig bra reklame for spillet. Ingen betaler over 100 kroner for å se reklame.

Skrevet

Jeg liker ikke utviklingen EA gjør hele tiden og håper ikke resten følger etter. Først begynnte de å ta betalt for småe oppdateringer noe som har vært gratis i alle de år og nå må vi betale for et behind the scenes klipp ? Helt latterlig. Dette bruker å være gratis som en del av markedsføringen til spillet og til spesiellt interesserte enten på DVD eller på websiden .

Skrevet

Med tanke på at dei har vist behind the scenes gratis på MTV dei siste åra, er det litt rart at dei skal begynne å ta seg betalt for dette no. Reknar med at dette delvis skyldes prisen dei måtte betale for retten til å lage NFL baserte spel.

Battlefield 2 blir nå maks melket ved å lansere miniekspansjoner til 100 kroner som ikke er verdt en skit.

Dette er ein generell trend innanfor spelindustrien.

Skrevet

Bryr meg egentlig ikkje så lenge dei lanserer dette som ein eigen utgivelse, hadde dei derimot lagt dette ved i pakken med spelet og krevd ekstra penger for det hadde eg blitt forbanna.

Skrevet

6567589[/snapback]

Viktige hvor da? De lager serier, som egentlig ikke forandrer seg noe særlig fra år til år jeg nevner i fleng:

- Fifa

- Tiger Woods

- NHL

- NFL

- NBA

Nei, for meg er det heller Lucas Arts eller Sierra som vinnerne.

Skrevet
EA er den viktigste utvikleren/utgiveren i historien, og har spilt en mye viktigere rolle enn Valve, og Nintendo,

6567589[/snapback]

EA er med på å drive industrien fremmover, men å si at de har vert vikigere en Nintendo, selskapet som gjorde spillkonsoler til allemanseie, er vell å ta i litt hardt.

Skrevet (endret)

6567589[/snapback]

Hvor i historien er EA egentlig viktig? De er jo ikke akkurat det selskapet som er nyskapende av seg, men kjører på gamle repriser og oppgulp hele tiden. Viktige selskap vil jeg si at Blizzard, Bullfrog (og nå da Lionhead) og Valve er, for det er de som er med å skape inovative spill i bransjen, EA kjøper de bare opp etterpå og lager oppgulp på oppgulp.

Og om det er noen som lurer på hva jeg mener med oppgulp, la meg presantere:

Ringenes Herre

The sims

Need for Speed

Jeg forguder mye mer Valve og Nintendo (ikke diss Nintendo, de eier EA) enn EA. Valve og Nintendo kommer i det minste med nye ting og prøver seg på nye designe, hvor EA tar et spill som er 2 uker gammelt, legger til nye menyer, litt ekstra stæsj du aldri blir å bruke, litt ny musikk og kanskje et nytt brett, og selger det som nytt spill til full pris.

Og at de nå krever 125 spenn for å se en behind the scene film fra deres "nyeste" NFL spill deres, er i mine øyne bare tøv. Slike filmer skulle de lagt ut gratis til folk, for det er vanvittig bra reklame for spillet. Ingen betaler over 100 kroner for å se reklame.

6567926[/snapback]

The Sims var et utrolig nyskapende spill da det kom. Need for Speed-serien har også flere gode spill enn dårlige spill. EA optimaliserer dessuten spillene sine utrolig bra.

Hva har Valve laget som er nyskapende? Half-life-serien er akkurat som alle andre FPS-spill: Skyt alt som beveger seg.

Nintendo melker videre på barnslige og oppbrukte konsepter. Hva var nytt med Super Mario: Sunshine, i forhold til Mario 64? Ingenting – bortsett fra poly count, nye brett, og en utrolig irriterende vannpistol (vannpistolen er et UTROLIG farlig våpen :whistle: )?

EA har laget/gitt ut flere knallbra spill, som f.eks. NFS: Porsche, og FIFA-spillene. Jeg takker Gud for at EA nedprioriterer CS-fjortisser, og ikke brifer med: "Våre spill klarer 200 FPS!! 1111 2k".

Battle for Middle Earth-spillene er også kritikkerrost.

Endret av superseven
Skrevet (endret)
Hva har Valve laget som er nyskapende? Half-life-serien er akkurat som alle andre FPS-spill: Skyt alt som beveger seg.

6568157[/snapback]

Nyskapande var det kanskje ikkje, men å samanlikne Half-Life med alle Point & Shoot-spel blir feil. Half-Life har ein historie som etter min meining overgår alle andre FPS.

For ikkje å snakke om at motoren til HL er brukt i eit av verdas største nettspel (CS).

Det finnes ganske mange eksempel på FPS-spel som har eit totalt fravær av sjel.

Endret av zeph

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...