Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Putt gjerne spørsmål og svar angående oppdrag i spoiler tags.

[spoiler] <tekst her> [/spoiler]

:)

7055951[/snapback]

IKKE sett dem i spoiler :no:

start en NY tråd med spørsmålet

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du skal gi han 10x Shy Deer Meat, tror det står i den quest-teksten du får i quest-log'en. Men det er et plagsomt quest, Deer'sa er VELDIG shy :)

hmm.. Finner ikke hvor det eventuelt skal stå.. Men, alt jeg får, er "raw meat", og det er jo det samme som jeg får når jeg knerter de andre kjøtt-dyra også..

Men, har du klart questen? For, når jeg skal snakke med "Chris" igjen, så får jeg bare opp to valg "Let's Trade", og "End" .. og i questlogen står det ikke en sjit.. :cry:

Skrevet
Men nå begynner denne tråden å bli litt vel stor og rotete. Alle mulige temaer rundt spillet blir tatt opp. Jeg foreslår at hvis folk har problemer eller lurer på ting som er "viktige" nok til å lage egne tråder om, så gjør man det. Desto flere tråder rundt Gothic-spillene, desto større er sjansen for at spillet får en egen kategori i "mest omdiskuterte spill"-forumet. :)

Tror nok desverre det; etter å ha spilt i ca 30 min hadde jeg fått fire quests hvor jeg skulle samle x antall av y..

Absolutt enig. Når man har spilt 30 minutter av et spill, så vet man alt om resten av oppdragene, spesielt når man har 100 timer igjen av spillet.

7055637[/snapback]

Det finnes ørten forskjelliger planter rundt startområdet. Jeg har hittil fått quests for å finne to typer av disse; å tro at det ikke finnes quests for de andre er ganske naivt.

7055732[/snapback]

Igjen setter jeg spørsmålstegn rundt hvor mye du egentlig har spilt Gothic-spill tidligere. i Gothic 2 finnes det da zilliarder av forskjellige plantearter, men det er vel bare tre-fire forskjellige planter som du faktisk trenger til oppdrag. Resten brukes for å spise, eller blande drinker.

Jeg vil bare si at jeg ikke har satt meg som mål å være negativ til alt du sier eller noe slik. Jeg er ikke en sånn person. Du har sagt mange ting jeg er "uenig" i, men straks du sier noe jeg er enig i, så skal jeg definitivt backe deg opp. Det virker bare som om at du er litt overveldende negativ til spillet. Første gang jeg gikk gjennom Gothic 2, holdt jeg på å få hjertestopp av frustrasjon flere ganger. Spillet var jo utrolig vanskelig, og jeg døde hele tiden. Men jeg hadde kjøpt spillet, så da MÅTTE jeg runne det. Det gjorde jeg, og det gikk ikke mange timene før jeg bare ble mer og mer forelsket i det spillet. Men som sagt, i begynnelsen var jeg som du er nå, jeg så ingen ting positivt med noe. Spillet var møkk-dårlig der og da, fordi jeg ble blendet at hvor mye jeg strevet med noen få ting.

Skrevet (endret)

Hm, det hakker fremdeles på min maskin, uansett hvilken oppløsning og hvilke innstillinger jeg kjører. Har en AMD64 3000+, 2GB Ram og 7800GS skjermkort. Dette burde vel holde til å kjøre 1024*768 på medium egentlig, burde det ikke? Skal prøve å defragmentere, høres ut som den henter fra harddisken hver gang det hakker... :ermm:

Endret av ChaosPredicted
Skrevet

Sterke meninger i sving her ja. Håper jeg får Gothic 3 i postkassa i morgen så jeg kan gjøre opp min egen!

Skrevet
Hm, det hakker fremdeles på min maskin, uansett hvilken oppløsning og hvilke innstillinger jeg kjører. Har en AMD64 3000+, 2GB Ram og 7800GS skjermkort. Dette burde vel holde til å kjøre 1024*768 på medium egentlig, burde det ikke? Skal prøve å defragmentere, høres ut som den henter fra harddisken hver gang det hakker...  :ermm:

7056182[/snapback]

Har akkurat samme greia med harddisken, men min er en splitter ny Seagate Barracuda 7200.10 320 GB. Så en defragmentering er neppe løsningen. Etter en stund ingame blir det bedre.

Skrevet
Hm, det hakker fremdeles på min maskin, uansett hvilken oppløsning og hvilke innstillinger jeg kjører. Har en AMD64 3000+, 2GB Ram og 7800GS skjermkort. Dette burde vel holde til å kjøre 1024*768 på medium egentlig, burde det ikke? Skal prøve å defragmentere, høres ut som den henter fra harddisken hver gang det hakker...  :ermm:

7056182[/snapback]

Har akkurat samme greia med harddisken, men min er en splitter ny Seagate Barracuda 7200.10 320 GB. Så en defragmentering er neppe løsningen. Etter en stund ingame blir det bedre.

7056214[/snapback]

Ok, takk skal du ha. Da er det håp likevel, hehe. :cool:

Skrevet

7056182[/snapback]

7056214[/snapback]

Ok, takk skal du ha. Da er det håp likevel, hehe. :cool:

7056221[/snapback]

Hadde nå vært likere om spillet kjørte flytende etter en eventuell defragmentering ;)

Skrevet

Noen her som har erfaring med gamezone?

Dette står på siden: "Alle ordre blir ekspedert fortløpende, og varer som er på lager blir sendt samme dag før kl 15:00."

Jeg bestilte Gothic 3 fra gamezone i dag klokka 11:00 og nå, klokken 19:21 står varen fortsatt oppført som "bestilt".

Betyr dette da at Gamezone enda ikke har sendt den? Dette virker pussig, siden forrige gang jeg bestilte derfra (forhåndsbestilling) tok det ikke lange tiden før bestillingen min hoppet over til "Rest/Venteordre".

Skulle gjerne hatt spillet i morgen, senest på lørdag (bor bare 2 timer fra Kristiansand så det bør jo være mulig).

Skrevet
Noen her som har erfaring med gamezone?

Dette står på siden: "Alle ordre blir ekspedert fortløpende, og varer som er på lager blir sendt samme dag før kl 15:00."

Jeg bestilte Gothic 3 fra gamezone i dag klokka 11:00 og nå, klokken 19:21 står varen fortsatt oppført som "bestilt".

Betyr dette da at Gamezone enda ikke har sendt den? Dette virker pussig, siden forrige gang jeg bestilte derfra (forhåndsbestilling) tok det ikke lange tiden før bestillingen min hoppet over til "Rest/Venteordre".

Skulle gjerne hatt spillet i morgen, senest på lørdag (bor bare 2 timer fra Kristiansand så det bør jo være mulig).

7056291[/snapback]

De har sikkert ikke flere igjen. Var nedom idag og spurte om jeg kunne kjøpe en kopi, men det gikk ikke.

Skrevet

Bah. orker ikke å lese gjennom all bitchinga engang. Hadde sikkert vært det samme hvis jeg hang rundt på hw forumet da Gothic 2 ble gitt ut. Nei, nå leser jeg ikke mer her.

Kos dere med spillet.

Skrevet
Bah. orker ikke å lese gjennom all bitchinga engang. Hadde sikkert vært det samme hvis jeg hang rundt på hw forumet da Gothic 2 ble gitt ut. Nei, nå leser jeg ikke mer her.

Kos dere med spillet.

7057011[/snapback]

Heldigvis bitcher ikke alle :) Så langt er jeg enda mer fornøyd med G3 enn jeg var med G2. I G3 er det faktisk slik at hvis du vil sloss med dyr, så springer du ikke rundt med svert og skjold. Det er fullt mulig å gjøre det, men en mye mer effektiv metode er pil-og-bue eller armbrøst, som er akkurat slik jeg liker det (noe jeg har oppdaget førsta etter å ha spilt G3).

Skrevet

Kos dere med spillet.

7057011[/snapback]

Heldigvis bitcher ikke alle :) Så langt er jeg enda mer fornøyd med G3 enn jeg var med G2. I G3 er det faktisk slik at hvis du vil sloss med dyr, så springer du ikke rundt med svert og skjold. Det er fullt mulig å gjøre det, men en mye mer effektiv metode er pil-og-bue eller armbrøst, som er akkurat slik jeg liker det (noe jeg har oppdaget førsta etter å ha spilt G3).

7057164[/snapback]

GODT å høre. Gleder meg til å prøve det imorra. Skal dra inn til oslo og hente min CE tidlig :thumbup:

Skrevet (endret)

Jeg fant akkurat noe som jeg tror er en bug, men som til en forandring er en bra bug :)

Jeg kaller den for DIABLO buggen. Ok jeg har lest at flere klaget på plukke opp ting animasjonen de så før spillet ble sluppet, de syntes den var for treg. Personlig synes jeg den er helt fin. Men det jeg fant ut er at når du holder inne Ctrl, altså snike knappen, om du tar prøver å plukke opp noe på bakken mens du holder ctrl inne så Pling! er objektet bare magisk i inventorien din. Så med denne bugen blir det da valgfritt om man vil se på at man plukker opp ting eller bruke "diablo" måten å plukke opp ting på

Endret av GrinderX9
Skrevet
Edit: Har lagt merke til det er en del grinde-quests ala WoW; hent meg x antall av y, drep x antall fiender, etc.. Men grinding må vel til ;)

7055442[/snapback]

Grinding er veldig typisk Gothic-serien
Skrevet
Lite aktivitet her, nå.

Sitter alle og spiller, eller? :cry:

7057660[/snapback]

Jeg ikke fått spillet ennå pga. sløve Gamezone folk så ikke ennå :thumbdown:

De ville heller ikke gi meg det tilbudet så de kan gå og henge seg for min del.

Klarer meg med G2 i mellomtia da

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...