Gå til innhold

Diskusjon rundt kategoriforslag: Samfunn


Anbefalte innlegg

Som tidligere nevnt har det kommet en god del ønsker om nye forumer i den siste tiden, vi vurderer derfor å skille ut et par forumer fra Off Topic og for så å flytte disse over til en samfunnskategori. Nedenfor følger et forslag på strukturering av denne kategorien slik at dere kan komme med ønsker/tilbakemeldinger på oppsettet :)

 

 

-Samfunn

 

--Politikk, religion og samfunn

Flyttes fra Off Topic.

 

--Teknologi og vitenskap

Flyttes fra Off Topic.

 

--Mat og drikke

Ønske fra brukerne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=604153

 

--Sex og samliv

Nytt forum.

 

--Helse

Nytt forum.

 

--Økonomi

Ønske fra brukerne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=587186

 

--Hus og hage

Ønske fra brukerne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=583567

Testforum for å se hvordan interessen er.

 

--Juss

Ønske: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=608025

 

 

Er det noen flere ønsker, er det eventuelt noe jeg har glemt? :)

 

 

Edit:

Fjernet et dobbeltoppført forum :blush:

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Dette ser meget bra ut, var på tide at PRS og T&V flytter ut fra off-topic. (Forresten har du nevnt T&V to ganger i listen din, holder vi deg lenge oppe om nettene? :roll: )

Lenke til kommentar

Veldig enig i oppsettet. Hvor gjennomtenkt er sex og samliv? Jeg mener - det må da kreve litt ressurser å opprettholde orden i en slik kategori? Er det mange som vil knytte nicket sitt til seksuelle problemer og spørsmål, mange nok til at det krever et eget forum?

 

edit: Er det en idé å bytte ut sex og samliv med helse? Det favner litt videre :)

Endret av Gilbert
Lenke til kommentar
Veldig enig i oppsettet. Hvor gjennomtenkt er sex og samliv? Jeg mener - det må da kreve litt ressurser å opprettholde orden i en slik kategori? Er det mange som vil knytte nicket sitt til seksuelle problemer og spørsmål, mange nok til at det krever et eget forum?

 

edit: Er det en idé å bytte ut sex og samliv med helse? Det favner litt videre :)

6560419[/snapback]

 

Er enig i dette. Helse kan jo da inbefatte mye mer enn en sex og samlivsdel av forumet.

Lenke til kommentar

Et godt eksempel på det jeg mener med at ressursbruken for å holde fortisfenomenbetente mennesker på et sakelig nivå i en slik kategori bør veies opp mot nytten.

 

(For alt jeg vet så er problemstillingen tatt allerede, jeg ville bare forhøre meg om slik var funnet nødvendig å gjøre)

Lenke til kommentar

Jeg er iallefall positivt innstilt til å ha en slik katogori som er fåreslått. Dette er med på å gjør forumet mere oversiktelig. Det meste som er i off-topic pr. i dag er stort sett tulleposet o.l. Dermed blir det litt feil å ha bla. "Teknologi og Vitenskap" og "Politikk, Religion og Samfunn" ilamme testposer og feilposter.

 

Jeg mener forsåvidt at "Sport / Idrett" burde få en bedre plass enn off-topic katogorien. Sport og idrett er ikke helt off-topic selv om de fleste av oss er data folk :woot:

Lenke til kommentar

Er det plass til en juridisk del der også? Veldig mange som sender meg PM ang. Creative Commons o.l. - hadde jo vært en idé å samle dette under et forum? Som med f.eks. Økonomi/Finans?

 

Kunne også fungere som et forum der nye lovforslag (som f.eks. "MP3-loven") ble diskutert, evt. forklart.

Lenke til kommentar
Er det plass til en juridisk del der også? Veldig mange som sender meg PM ang. Creative Commons o.l. - hadde jo vært en idé å samle dette under et forum? Som med  f.eks. Økonomi/Finans?

 

Kunne også fungere som et forum der nye lovforslag (som f.eks. "MP3-loven") ble diskutert, evt. forklart.

6565497[/snapback]

 

Lover og lignende blir jo som oftest diskutert i PRS da. Mer eller mindre suksessfullt.

Lenke til kommentar
Jeg er iallefall positivt innstilt til å ha en slik katogori som er fåreslått. Dette er med på å gjør forumet mere oversiktelig. Det meste som er i off-topic pr. i dag er stort sett tulleposet o.l. Dermed blir det litt feil å ha bla. "Teknologi og Vitenskap" og "Politikk, Religion og Samfunn" ilamme testposer og feilposter.

 

Jeg mener forsåvidt at "Sport / Idrett" burde få en bedre plass enn off-topic katogorien. Sport og idrett er ikke helt off-topic selv om de fleste av oss er data folk  :woot:

6562771[/snapback]

Bedre, det vil bli en egen kategori snart :)

Lenke til kommentar

Nå som det kommer såpass mange nye kategorier, er det kanskje også en mulighet for å se på om en kan utvide Vis Nye Innlegg litt? Hadde likt veldig godt om jeg kunne satt opp en liste med kategorier som jeg ikke ønsket å få opp poster fra. Bare hiv på en sånn multiple choice-boks som er det er på Søk og lagre resultatet i basen eller cookie? :)

Lenke til kommentar
Er det plass til en juridisk del der også? Veldig mange som sender meg PM ang. Creative Commons o.l. - hadde jo vært en idé å samle dette under et forum? Som med  f.eks. Økonomi/Finans?

 

Kunne også fungere som et forum der nye lovforslag (som f.eks. "MP3-loven") ble diskutert, evt. forklart.

6565497[/snapback]

Støtter dette forslaget. Ein kategori der vi kan diskutere alt frå nye lovforslag til hjelp med leigekontrakt er nok nyttig for mange.

Lenke til kommentar
Er det plass til en juridisk del der også? Veldig mange som sender meg PM ang. Creative Commons o.l. - hadde jo vært en idé å samle dette under et forum? Som med  f.eks. Økonomi/Finans?

 

Kunne også fungere som et forum der nye lovforslag (som f.eks. "MP3-loven") ble diskutert, evt. forklart.

6565497[/snapback]

Støtter dette forslaget. Ein kategori der vi kan diskutere alt frå nye lovforslag til hjelp med leigekontrakt er nok nyttig for mange.

6567947[/snapback]

Nemlig. :)

 

Flere som er enige?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...