Gå til innhold

Typer på diskusjon.no (parodier på andre brukere)


kjetil_b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Type: Irratasjonmomentet/ vaktmestern

Holder til i: Hele off-topic

Kjennetegn: En trang til å påpeke feil og pirke på alt-mulig.Svarer du på noe som ikke har med topic å gjøre, skrivefeil osv blir bemerket av denne karen.

Er av oppfatningen at det han mener, er korrekt, uansett. Svart belte i sarkasme.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Det vil du ikke

Hva du ikke bør gjøre: Poste feil (rote til forumet) eller gjøre noe som kan tolkes på ett brudd på de hellige retningslinjene

Lenke til kommentar

Type: Casemodderen

Holder til i: Kabinett-, casemod- og arbeidslogg-kategoriene.

Kjennetegn: Har kunnskap rundt et tema der flere gir blaffen. Nemlig kabinetter. Kan også noe elektronikk, og er ofte gift med dremmelen sin :dremel:. Har ofte link til arbeidslogg, og kanskje en guide i signaturen.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Poste idéer/konstruktiv kritikk i arbeidsloggen, PM, diskutere.

Hva du ikke bør gjøre: Være jævlig, og si at noe er dårlig/stygt uten å komme med konstruktiv kritikk eller idéer om å forandre ting.

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar

Type:Harry-rocker

Holder til i:Musikk, litt filmkategori, OT-baren, Annet og Sport og idrett

Kjennetegn:Har veldig mye musikkkjennskap, veldig rett fram og har en "fuck off" holdning. Veldig frekk og freidig i postene han poster på forumet. Spiller bassgitar, hører veldig mye på '70-tallsrock. En stigende interesse for trening. Veldig flink på å utrede om ting han ikke liker.

Hvordan bli kjent med/komme i kontakt med:Bare å ta kontakt ved å si "Hei" på PM, Msn, forumet, eller IRC.

Hva du ikke bør gjøre:Du bør ikke være drittsekk mot meg.

Lenke til kommentar

Type: Musiker/Musikkelskern

Holder til i: Musikk/Musikkskaping (Den store tromme-tråden først og fremst), noe i OT-baren og av og til litt i Bil og PC-spill kategoriene.

Kjennetegn: Har en tendens til å skrive lange poster om det først er noe som interesserer meg, og da er gjerne hovedtemaet trommer, eller musikk (hovedsaklig heavy/thrash/melodic/prog. metal. Hip Hop og Trance interesserer meg ikke). Liker å være behjelpelig, komme med tips og konstruktiv kritikk. Har kanskje en mystisk trang til å irritere meg over folk som kommer med utsagn ment for å være deres egen mening, men som framstilles som fakta (de sier ikke f.eks "Jeg synes ikke metal er noe bra", men "Metal er den verste formen for musikk overhodet" f.eks.). Det bør være underforstått at det er folks egne meninger, men allikevel hisser jeg meg veldig opp for sånt.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Gjerne stikke innom tromme-tråden og slå av noen ord, der jeg som oftest er å finne. Ellers via PM.

Hva du ikke bør gjøre: Du bør ikke komme med "hva er så vanskelig med å spille trommer? det er da bare å slå i vei" eller komme med ganske bastante påstander rundt temaet uten noen form for bevis eller interesse for hva som egentlig er sant. Har også veldig lite til overs for folk som bruker mye 1337/sms-språk og skriver mye på dialekt...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Artig å se tråden utvikler seg. Den tok en litt annen vending en det jeg hadde tenkt, men det har vel ikke så mye å si. Folk begynte plutselig å skrive om seg selv istedet for å lage en spesifikk type persongruppe :)

 

Kult er det. Gjerne kom med flere typer. Likte da spesielt Bundy sin, siden den treff så ekstremt hodet på spiker'n :D

Lenke til kommentar

Type: musikkelsker, anti-fanboy, rocker, treningsinteressert.

 

Holder til: sport/idrett-forumet, konsoll-forumet, OT-baren, og visuell kreativitet.

 

Kjennetegn: grammatisk riktige innlegg*, hater fanboys og CS-fjortisser, poster flere bilder av bodybuildere, poster stort sett 3D-bilder i "Kreativitetstråden".

 

Hvordan komme i kontakt med: Send en PM, elns.

 

Hva man ikke bør gjøre: skrive 1337-5p3ak, bruke "hvem", i stedet for "hvilken/hvilket", whine om for lav frame rate når man allerede har 100 FPS, generellt poste usaklige fanboy-poster uten begrunnelse/argument.

 

*Gjelder ikke mine eldste poster.

 

Edit: Rettet noen feil, mtp. at det ikke skal være stor bokstav etter kolon ved oppramsing.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Type: Jente

Holder til i: Stortsett OT baren

Kjennetegn: Pupper og innovertiss. Vi baksnakker, fargekoordinerer, soler oss, sender sms og fixer oss på håret. Samtidig.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Du kan sende en PM, men det er ikke sikkert vi svarer. Du kan også prøve å legge oss til på MSN, men det er ikke sikkert vi svarer. Om du sier noe interesant eller hjelper oss i nød, er det større sjangse for at vi kan få kontakt.

Hva du ikke bør gjøre: ASL pix plz??1

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar

Type: Musikk/HiFi-freak, hobbyflamer.

Holder til i: Musikk, litt i OT-baren, Audio i den grad det er aktivitet der.

Kjennetegn: Utypisk sogning, som regel kortfatta, prøver å holde meg så seriøs eg klarer så lenge ikkje personen eg svarer virkelig har fortjent ei drittbombe eller verkeleg provoserer meg. Då har det ein tedens til å smelle. Lider av eit hittil lite kjent syndrom som gjer at eg alltid bruker alt for mykje peng på gitarer og hifi-utstyr. Ellers singel, snill og grei, 188cm, og likar kveldsturar i måneskinnet. Bill.mrk: Kveldskos m. snuz og/el. Camel.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Make me laugh eller ha peiling på god musikk. Ellers: Ref. Kveldskos. Er du heit og rundt 18 kan du legge meg til på msn eller sende meg ein pm, jente såvel som Hylo. <3 ;---D

Hva du ikke bør gjøre: Oppføre deg som ein unge, leike besserwisser uten å ha kunnskap om det du pratar om. -> Grav deg ned i ei torvmyr.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Type: Den filmelskende datanerden med kjærlighetsproblemer

 

Holder til i: OT-baren, Film/tv, Hjelp til kjøp/salg, Bærbare datamaskiner

Klarer og å rote seg litt borti webdisign og litt sport/idrett for å fremstå som sporty

 

Kjennetegn: Har alltid kjærlighetsproblemer og deltar med liv og lyst i slike tråder. Vil gjerne være tøff og lager tråder om spesielle grener i forsvaret. Deltar med liv og lyst i filmdelen, da dette er den store lidenskapen (bortsett fra kjærlighetssorg. Brukeren har som regel en god kombinasjon av en farge og tall i sitt nick.

 

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Ha kjærlighetsproblemer og lik film

 

Hva du ikke bør gjøre: Kristisere kjærligheten og fortelle at den er død :)

Lenke til kommentar

Type: Avslappa, filmelskende punk-nerd av en trønder.

Holder til i: Stor sett over hele Kulturdelen. Også spilldelen, og litt OT.

Kjennetegn: Prøver som regel å være seriøs, svarer kort og konsist. Prøver, iallefall. :p

Hvordan bli kjent med/komme i kontakt med: Bare å stikke innom Backstage med noe fornuftig på hjertet, det!

Hva du ikke bør gjøre: Ikke whine!1

Lenke til kommentar

Type: datanered/ bokorm

Holder til i: Bøker, og en del rundt på hw.no

Kjennetegn: Har enda ikke avatar etter over 1500 poster og et par år her.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Si noe som er interesant, sende pm eller kontakte meg på andre måter.

Hva du ikke bør gjøre: Bryte reglene, ikke klage hvis du stiller et spørsmål som jeg svarer på og du egentlig vet svaret på.

Lenke til kommentar
ok, nå fatter jeg denne tråden.

 

Jeg beskrev meg selv først xD

 

 

jajaa. jeg er nå en type her, så det bør telles :wee:

6562998[/snapback]

 

Hehe, du er visst ikke den eneste. I første post beskrev jeg den typiske fotoentusiast som du kan finne i foto/video delen. Selv om jeg vanker der litt selv, så er jeg ikke nødvendigvis den typen ;) Jeg kunne godt ha beskrevet en gruppe med personer i form av en type som jeg ikke har så stor kjennskap til selv.

 

Øyvind Dahle har et par gode eksempler her :) Fryktelig morsom den supernerd-typen. Tok meg et øyeblikk før jeg skjønte den :D

Lenke til kommentar

Type: "Smartass"

Holder til i: Først of fremst PRS, men kan forekomme i alle diskusjoner

Kjennetegn: Tror han besitter den objektive sannhet, arrogant, sterk dreining til en politisk side(venstre/høyre), snakker useriøst piss de han er uenig med, takler ikke kritikk eller at folk er uenige, respekterer ikke andre meninger, bruker "Jeg kan mer enn deg" som argument, ofte tillhenger av politisk korrekthet(gjerne av typen "rødstrømpe" eller "antipsykopat"), uåpnet sinn, generalisrende(mot fremmedkulturer eller rike)

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Si at du er enig med ham, helt ut.

Hva du ikke bør gjøre:. Være uenig, prøve å ha seriøs disksujon med

 

(Er meningen å skrive ned en type eller beskrive seg selv? Har jo nok av selfprofile-tråden så jeg gjorde førstnevnte.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Type: attention whore

Holder til: RPP, SO3, mange livsstilstråder og ellers ganske "easy listening"

Kjennetegn: Spammer ofte bilder av seg selv med rare ansiktsuttrykk, viser ofte til "egne" erfaring spesielt på kjærlighetsfeltet (les: populær), liker å referere til seg selv som voksen for alderen.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Vær jente, provoker den vanlige mannen i gata på lite interresante områder, msn? :S

Hva du ikke bør gjøre: quote personen for mye, da det ofte resulterer i personuthenging fra quotede part.

 

Skal sies: Er, eller har værken vært utsatt for. Bare observert :cool:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Type: Amatørpostar

Held til i: Musikk, audio, film/tv, Digital foto og video, annet, off topic

Kjenneteikn: fatal nynorskfanatikar. Eigentleg ikkje noko peiling på dei tinga eg svarar på

Korleis verte kjent/kome i kontakt med: vere triveleg og sende meg ein pm

Kva du ikkje bør gjera: disse nynorsk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...