Gå til innhold

Typer på diskusjon.no (parodier på andre brukere)


kjetil_b

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært litt tid på diskusjon.no oppdager de fleste alle de ulike typene her.

Det er forskjell på de som vanker i OT-baren og de i kameradelen.

Derfor tenkte jeg at vi kunne lage en liten oversikt! :)

 

Jeg starter først, så får dere andre følge etter. Gjerne bruk min mal, eller tilføy litt selv.

 

Type: Kameramann

Holder til i: Digital foto og video delen, helst Speilrefleks (digitale) og Objektiver, filtre, blits og utstyr.

Kjennetegn: Har ofte kameradetaljer i signaturen(helst Canon 350D) og muligens bilde av kameraet som avatar.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Spørre pent: "Får jeg se på objektivsamlingen din?"

Hva du ikke bør gjøre: Påstå at mobilkamera er det nye og at digital speilrefleks er ut.

 

[B]Type:[/B] 
[B]Holder til i:[/B] 
[B]Kjennetegn:[/B] 
[B]Hvordan bli kjent/komme i kontakt med:[/B]
[B]Hva du ikke bør gjøre:[/B] 

 

Edit:

Poenget mitt, var egentlig ikke at alle skulle skrive om seg selv, men om de ulike type personer som finnes her. Vi har de typene som bare holder til i OT-baren og SO-tråden. De er altså en type. Det er nok min uklare forklaring som har skapt denne forvirringen, men det har ikke så mye å si. Ser at noen etterhvert har skjønt hva det handler om, og da blir det fryktelig mye morsommere. Som TLZ så fint sier det i denne posten(som også er et bra eksempel på hvordan det kan gjøres):

"(vi) har jo nok av selfprofile-tråder".

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Type: Hip Hop-hode

Holder til i: Den store hiphop-tråden i musikkforumet eller Marihuana-diskusjonstråden i PRS.

Kjennetegn: Fører en evigvarende forsvarskrig mot hordene som elsker metal, og har ofte link til møtestedene nevnt ovenfor i signaturene sine.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: En PM med musikkanbefalinger gjør oss veldig glade, siden vi nesten aldri får dem på dette forumet. Forøvrig er førstnevnte møtested også en bra icebreaker, vi er veldig koselige!

Hva du ikke bør gjøre: Jatte i den store hiphoptråden om hvordan hiphop bare er "en neger som bare snakker om pistolene og damene sine". Det gjør oss sinte, la oss heller være i fred.

 

:)

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

Type: Vennlig serviceelektroniker

Holder til i: Off-topic (Annet, PRS, OT-baren) og HW (Bærbart, Maskinen fungerer ikke...)

Kjennetegn: Vanskelig for meg å si. Å respektere andres meninger kanskje. Ta lære av andre.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Ha noe til felles og/eller send en PM

Hva du ikke bør gjøre: Dømme meg.

 

edit: kodefeil

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Type: Observatør

Holder til i:OT

Kjennetegn:Ingen vet hvor jeg dukker opp og hvilket tema jeg kommeterer neste gang.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Befinn deg i en radius på 5 meter, så ordner det seg.

Hva du ikke bør gjøre: Skrive laaaaaaaaange akademiske utredniinger for å imponere med din kunnskap. Jeg gidder ikke lese mer enn 3 linjer allikevel.

Lenke til kommentar

Type: Amatørfotograf, filmgal og interessert i det meste. Åpen å snakke med.

Holder til i: Off topic, Digital foto og video, Kultur, Programmering.

Kjennetegn: At jeg diskuterer høylytt med ting jeg selv er interessert/opptatt av. Kan ha noen rare formuleringer på noen setninger, grunnet dysleksi. Vil til tider også bruke noen rare ord.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Bare snakk med meg. Send meg en PM, spør meg spørsmål og hver selv interessert i å bli kjent med meg.

Hva du ikke bør gjøre: Du bør ikke være en typisk fjortis, og heller ikke skrive som en. Hold deg til de to skriftspråkene vi har, bokmål og nynorsk. Skal du diskutere, så begrunn svaret ditt godt. Og for guds skyld hver saklig i det du sier/skriver.

Lenke til kommentar

Type: Ung amatørfotograf og datainterisert

Holder til i: Kamera delen av forumet, off topic ( otbaren/film/tv

Kjennetegn: At jeg har mine meininger

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: snakk med meg om det jeg er interissert i, selv om jeg kan prate om alt.

Hva du ikke bør gjøre: være fjortis, prate alt for mye "fjortisspråk",irritere meg

 

Jau

Endret av Litejk
Lenke til kommentar

Type: Profesjonelt rasshøl

Holder til i: Alle kategorier som kan trolles.

Kjennetegn: Slemme og egoistiske utsagn, personangrep og fullstendig irrelevante innskudd.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Rapportere. Alle profesjonelle rasshøl har venner i moderator-stabben, så man får rask tak i personene det gjelder.

Hva du ikke bør gjøre: Sende PM.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

Type: Nyskjerrig om alt som har en prosessor i seg

Holder til i: Spill, programvare, OT, og leser en del i programmering

Kjennetegn: Litt over 190cm høy.. merkes ikke på forumet men.. :p

Også har jeg uheldigvis en overdreven bruk av " :p "

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med:Bare å starte en sammtale.. Interesert i å bli kjent med nye folk :)

Hva du ikke bør gjøre: Mase mye, oppføre seg som en fjortis eller skrive 1337-språk, eller sms-språk elns i samtaler med meg..

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar

Type: FrPere

Holder til i: PRS

Kjennetegn: Går under mottoet "hvorfor hjelpe når jeg ikke trenger?", prøver ofte å snu samtaleemnet når argumentene dems blir plukket fra hverandre, mener at det å hate alle muslimer og å være rasist er to vidt forskjellige ting.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Begyn å fortelle hvor onde alle muslimer er i PRS.

Hva du ikke bør gjøre: Påstå at skatter er til for å hjelpe de svake eller at at aftenposten bøyer på sannheten.

Lenke til kommentar

Type: Livsnyter

Holder til i: "Webdesign", "Ot-Baren", "Video" og av og til i "Visuell kreativitet"

Kjennetegn: Mitt fjortisnick, mine teite avatarer

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Bare å starte en samtale, er stort sett blid og hyggelig jeg :)

Hva du ikke bør gjøre: Stikke meg med kniv, påstå at det ikke er forskjell på dyre og billige kabler, påstå at tabeller og rammer er prima til å sette opp web-design og å legge meg i bakken og dra ut neglene mine med en tang. Klarer du å unnga dette blir vi sikkert gode venner.

Lenke til kommentar

Type: Råner.

Holder til i: Ot-baren, Musikk, Annet, Bil og motor.

Kjennetegn: Søt og elskverdig.

Hvordan bli kjent med meg: Send en pm med erotiske undertanker.

Hva du ikke burde gjøre: Snakke om hvor billig bensin er iforhold til det vi tjener. Snakke om at avgiftene her i Norge er helt greie. Si at et lydbilde skal bestå av 90% bass. Og så lenge du ikke utdøver fysisk vold mot meg, så tror jeg vi skal bli gode venner :)

Lenke til kommentar

Type: OT-Hore

Holder til i: Off topic

Kjennetegn: Konstant spam, sier lite saklig.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Spamme sammen med ham\henne og håpe han\hun ikke spammer deg ned.

Hva du ikke bør gjøre: Rapportere for spamming

 

 

:)

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Type: Retired Søppel-hore

Holder til: I "Søppel"

Kjennertegn: Sier ikke mye klokt. Prater somregel negativt og alltid om at forumet var så mye bedre før. Babler sikkert noe om lyd en gang i blandt.

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Send meg en PM og spør om jeg vil være med å slappe av med en pils.

Hva du ikke bør gjøre: Si at forumet er bedre nå enn før.

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Type: Surrete Forum-hore

Holder til i: Mest i Off-topic og visuell kreativitet. (er over hele forumet)

Kjennetegn: Poster veldig variert. (av og til barnslig)

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med: Nevn meg i en post. PM.

Hva du ikke bør gjøre: Disse meg (10x verre tilbake :devil:). Skrive som en fjortiss.

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar

Type:Hip-Hoppa and you dont stoppa! En laidback kar som liker å sløse tid på meningsløse diskusjoner, men også noen seriøse.

Holder til i:Den Store Hip-Hop Tråden en god del, også slenger jeg litt rundt omkring, har noen dager der jeg er frampå i OT seksjonen også.

Kjennetegn:Øhh, veit ikke helt jeg..Er vel kanskje lettere for andre å legge til kjennetegna mine. Trur jeg kanskje har en tendens til å skrive veldig øst-kant Oslo her, så kanskje det er ett kjennetegn?

Hvordan bli kjent/komme i kontakt med:Bare å droppe en PM det, jeg biter ikke...alltid hyggelig å få en PM :)

Hva du ikke bør gjøre: Oppføre deg som en soss, eller trur du er bedre enn meg/andre. Ikke diskutere med meg om ting du ikke har peiling på, bare for å være en dust. Sikkert mye mer også, men detta var værtfall litt.

 

PS! Håper jeg ikke bomma tett på hele greia nå, og at man skulle skrive om hva man gjorde på fritiden og greier :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...