Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon


mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

  1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

    • Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6


Anbefalte innlegg

Javisst.... både sangen Orion og teksten på sangen er dritbra!! (den skjønner kanskje bare de hardbarka fansen)

9443329[/snapback]

 

Så vidt jeg vet, så er det ikke noe tekst på den sangen?

9446894[/snapback]

 

 

Haha.... nei sier du det?? Kanskje hvis du leser (den skjønner kanskje bare de hardbarka fansen) så ser du vel at det var en liten ironisk SPØK?!? :!:

 

Som om jeg ikke skulle vite at Orion ikke har tekst?? :tease: Trykk på den røde linken under så skulle vel det si sitt...

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

@ AndorPF: Han seier jo at han ikkje tykkjer om Master of Puppets, kanskje det ikkje er så lurt å anbefale resten av den plata samt dei andre gode, gamle platene som tydelegvis ikkje er hans stil?

 

@ Matsemann: Kvifor protestere på at Metallica vart kalla heavy metal når du eit par liner seinare kallar dei for heavy? Skal ein pirke er dei fire første thrash metal, så rock/hard rock og eg er litt usikker kva undersjanger eg skal plassere St. Anger i.

 

Uansett, her er eit par anbefalingar frå dei fire thrash-platene:

(Anesthesia) Pulling Teeth frå Kill 'Em All

The Call of Ktulu frå Ride the Lightning

Fade to Black frå Ride the Lightning

Orion frå Master of Puppets

Welcome Home (Sanitarium) frå Master of Puppets

To Live is to Die frå ...And Justice for All

 

Elles trur eg du kjem til å like ein del frå Load og ReLoad, så det er plater verd eit forsøk. The Unforgiven II er jo frå ReLoad, og songar som Devils Dance, The Memory Remains fell nok i smak om du likar best rolige Metallica.

9449572[/snapback]

 

Takk for godt og utfyllende svar. Nå finnes det ikke butikker der man kan få kjøpt CD-er her jeg bor, så må vel vente til maskinen min er oppe og kjører igjen :(

Lenke til kommentar
Metallica er et amerikansk heavy metal-band som ble stiftet i Oktober 1981.

Idag kan man vel ikke akkurat kalle Metallica heavy metal. Heller hard-rock / lett metal (mener jeg da). Ikke at det gjør noen forskjell.

 

Liker Wiskey in the Jar, elsker The Unforgiven 1&2 (mest 2'ern) og så klart Nothing Else Matters. Som dere kanskje skjønner liker jeg den litt lettere delen av Metallica, så sanger som Seek & Destroy, Master of Puppets osv. er litt vel heavy.

Så noen som har noen Metallica-sangtips til meg? :)

9441133[/snapback]

 

Metallica er metal i forhold til andre band folk mener er metal, idag kaller jo anmeldere ac/dc for metal.

Lenke til kommentar
Akkurat nå føler jeg at And Justice For All er tidenes beste album, så jeg stemte det.

 

Hvorfor er ikke Live, Shit; Binge & Purge med i pollen btw, når S/M er det.

9527522[/snapback]

 

Hvis jeg hadde sett at S/M var med i pollen, ville jeg stemt det. S/M er genialt, og er ikke bare et vanlig livealbum. Noe av det største Metallica har gjort, etter min mening.

Lenke til kommentar

Ble Justice for min del, den plata er enormt bra, og samtidig sterkt undervurdert, jeg liker faktisk Eye of the beholder og the shortest straw mer enn jeg liker "one".

Den er for, "kjedelig" sammenlignet med resten av albumet synes jeg.

 

 

Og metalica er enda metal, metal band fra 80tallet er enda metal selv om noen tullinger tror at bare fordi det høres "lysere ut" enn dagens metal, så er det "light metal", noe som er ren og skjær bullshit i mine øyne.

 

 

edit: og denne plata hadde vært århundrets album eller noe om den hadde blitt remastered med ordentlig bass, ved siden av Kill èm All så klart.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
edit: og denne plata hadde vært århundrets album eller noe om den hadde blitt remastered med ordentlig bass, ved siden av Kill èm All så klart.

9541300[/snapback]

 

Jeg er så uenig som du får det. Bass hadde ødelagt denne skiva, den er fantastisk som den er. Rå og upolert. Ulrich ville lage tidenes trommeskiva og Hetfield tidenes gitarskive, det klarte de muligens.

 

Grunnen til at det er lite bass er at basslinjene går likt som rytmegitaren...

Lenke til kommentar
edit: og denne plata hadde vært århundrets album eller noe om den hadde blitt remastered med ordentlig bass, ved siden av Kill èm All så klart.

9541300[/snapback]

 

Jeg er så uenig som du får det. Bass hadde ødelagt denne skiva, den er fantastisk som den er. Rå og upolert. Ulrich ville lage tidenes trommeskiva og Hetfield tidenes gitarskive, det klarte de muligens.

 

Grunnen til at det er lite bass er at basslinjene går likt som rytmegitaren...

9543214[/snapback]

 

 

For min del høres lyden "tam" ut, og med litt bedre lyd produksjon med litt mer bass (ikke s00per bass eller mega bass som man finner på CD spilleren) så tror jeg CD-en hadde vært dobbel så bra, man må jo nesten vrenge opp CD spilleren på max for å få den lyden man vil ha.

 

Men du får jo selvfølgelig lov til å ha din egen mening om dette, men tenkte jeg skulle forklare på en bedre måte hva jeg mente med bedre bass, for jeg tenkte ikke spille messig, men bakgrunns lyd messig.

 

Om du ikke skjønner hva jeg mener så klandrer jeg deg ikke akkurat, ganske vanskelig å forklare det når man prøver å si det til noen, så å skrive det er enda verre.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Jeg så akkurat Somekind Of Monster, så bestemte jeg at jeg skulle gi St.Anger et nytt forsøk da. Åjoda, vistfaen faller det ikke noe jævlig i smak. Fy faen for et konge album, tidligere har jeg hørt igjenom det ca.1gang også bare kalt det dritt, skulle tydligvis ikke det. Den bombastiske tromme lyden av Ulrich, vokalen til Hetfield og gitarene, helt konge. Albumet er så sint som det går an å få det, men fremdeles possitivt. Beste albumet av Metallica siden Justice etter min menning. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...