Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon


mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

  1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

    • Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6


Anbefalte innlegg

Hvem vota "Load" ? :p

9609620[/snapback]

 

ikke jeg , men "Load" er et bra album

9610131[/snapback]

 

Uh? Noen av sangen kan være fengende, men det har da absolut ingenting med Metallica å gjøre. Countrypiss..

9611321[/snapback]

 

Countrypiss? :roll: Hvor mange av sangene der er country? "Mama Said" kanskje?

 

Jeg syntes Load er en knallskive, helvetes feit produksjon og masse av bra sanger. Bluesmetal :thumbup: 4/5 på RYM

9612206[/snapback]

 

Jeg syns nå Load var den første av de dårlige albummene til Metallica, alt var annerledes..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mindre forskjell fra "Metallica" -> "Load" enn "...And Justice for All" -> "Metallica" spør du meg.

 

Flott at Metallica tør å gå egne veier og gjøre det de vil, slik som på Load.

9614538[/snapback]

 

Men fra "...And Justice For All" til "Metallica", var bare en bra overgang, men det var ikke fra "Metallica" til "Load" :p

Det er nå min mening.

Endret av M-Gard
Lenke til kommentar
Mindre forskjell fra "Metallica" -> "Load" enn "...And Justice for All" -> "Metallica" spør du meg.

 

Flott at Metallica tør å gå egne veier og gjøre det de vil, slik som på Load.

9614538[/snapback]

 

Men fra "...And Justice For All" til "Metallica", var bare en bra overgang, men det var ikke fra "Metallica" til "Load" :p

Det er nå min mening.

9615768[/snapback]

 

Nåja.. Synes Metallica bikket litt etter "...And Justice for All", så vet ikke helt hvor "bra" overgangen var.

 

Men "Load" ble en mye større nedtur enn "Metallica", etter min mening. "Metallica" har jo mange flotte låter, og Sad But True har et av Metallicas tøffeste riff.

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Jeg syns nå Load var den første av de dårlige albummene til Metallica, alt var annerledes..

Mykje var nytt ja, det stemmer, men eg synest Load er eit knallbra album.

 

Eg har høyrt ein god del på Load og ReLoad, som eg finn ein del likhetar ved, førstnevnte er det magne som har dømt nord og ned. Samanlikna med dei foregåande albumma er nok ikkje Load like bra, men høyrer du på det som noko heilt eige så er det eit sterkt album. Vokalen har ein tøff sound på plata og låtene fenger som fy.

 

Mama Said, The House Jack Built, King Nothing, Hero Of The Day, kjempemessig: :woot:

Få inn Noen Karakterer da! Det er alt jeg ber om!

Eg er uenig, mykje betre som det er no med avstemming. Om trådstarter skulle setje karakter ville det blitt ein evig krangling om dei. Sidan alle har ein individuell meining om kva som er bra og dårleg er det ikkje mogleg å bli enig om noko som helst.

 

Ein guide meiner eg ikkje bør ha karakterar, ein anmeldelse bør ha det, men ikkje ein guide. Folk bestemmer sjølv kva dei synest.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Jeg syns nå Load var den første av de dårlige albummene til Metallica, alt var annerledes..

For fans av Kill 'Em All og den tida der skjønner jeg Load kan være vanskelig å svelge, men for min del er det helt omvendt. Musikken gikk fra aggressivt mas til velspilt, moderne rock. Utrolig mange bra låter på Load; åpninga Ain't My Bitch, Until It Sleeps, Hero of the Day, Poor Twisted Me, Mama Said, Ronnie... Det groover skikkelig av denne skiva!

 

Trist at de slo seg på mishandling av søppelbøtter, jfr. St.Anger.

Lenke til kommentar

jeg har noen av- og påperioder når det gjelder metallica, men må aldir tenke meg om to ganger når noen spør om hva som er det beste bandet i verden!! :w00t: Noen av de beste, etter min mening, er:

- Sad But true

- ...And Justice For All

- Wherever I may Roam

- King Nothing

- Sanitarium

- Leper Messiah

- MOP (selvfølgelig)

- Low mans lyrics

- The Call of The Ktulu

- Harvester of sorrow

- Dyers eve

 

Om noen er enige/uenige, gjerne kommenter:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...