Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon


mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

  1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

    • Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6


Anbefalte innlegg

Om man går lei Metallica pga. at de beholder samme stilen eller at de skifter stil må da være et fett? For min del burde de beholdt stilen fra Kill 'em All.

8028939[/snapback]

Eller vært nærmere prog som de var ved Master of Puppets.

8030377[/snapback]

 

Var nærmere prog på Justice. Utrolig teknisk og rått album. Jeg leste engang at de ikke orket å spille tittellåta på konserter med fordi den er så jævla krevende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Jeg har egentlig aldri helt ahtt sansen for Metallica, og jeg er hardbarka Maiden-fan. Skal likevel på Metallica-konserten i juli. Noen sanger jeg burde høre som kanskje gir meg litt mer interesse for Metallica?

8645344[/snapback]

 

De fire første album er pensum innen metal-historie.

8645433[/snapback]

 

Da skal jeg prøve på dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-U4NJ3Omm
blir det Creeping Death eller Blackend som åpeningslåt? og de åpner sikkert med Ecatscy som de alltid har gjort  :)

8031420[/snapback]

Gjorde ikke det på Cunning Stunts tror jeg?

 

Åpna de ikke med Blackened sist gang de var her da? Har hørt det! Hadde vært digg om de gjorde det igjen :D Håper og de spiller mye fra Puppets!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvilket album er best?

8718682[/snapback]

 

Det er jo smak og behag da. Selv syns jeg Ride The Lightning, Master Of Puppets, Load og ReLoad er det beste de har gjort (jeg tok ikke med Garage Inc. i og med at det er en samling av coverversjoner).

 

Få med at det var Lars Ulrich som fant på navnet Metallica, og at han er fra Danmark da.

8718881[/snapback]

 

Ulrich stjal navnet fra en annen. Husker ikke hva fyren het, men han skulle i alle fall finne på et navn til et nytt metal-blad. Et av forslagene hankom opp med var Metallica, men Ulrich overtalte ham til å bruke et annet navn, og Ulrich beholdt Metallica-navnet selv, og brukte det på bandet sitt.

 

Scroll down: http://www.rocknworld.com/nameorigins/

Endret av Lodvgs1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Helt okey guide.... syns du burde tatt med S&M og Garage Days Re-Revisited fra 1987, siden du har med Garage INC, ser jeg ikke at Re-Revisited ikke skulle ha vært med. Eller The $5.98 EP/$9.98 CD som den også kjennetegnes som.... forøvrig utgitt på Elektra

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar

Håper virkelig Metallica kommer til Norge neste år! Er jo rykter om at en av stor rock/metal bandene skal komme til Lerkendal, AC/DC, Iron Maiden, Metallica, Rammstein. Personlig håper jeg på Metallica, men skal dit uansett om det er AC/DC eller Iron som skal dit. Rammstein har jeg ikke så veldig sansen for, så hvis de skal dit står jeg over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...