Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon


mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

  1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

    • Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6


Anbefalte innlegg

Jeg så akkurat Somekind Of Monster, så bestemte jeg at jeg skulle gi St.Anger et nytt forsøk da. Åjoda, vistfaen faller det ikke noe jævlig i smak. Fy faen for et konge album, tidligere har jeg hørt igjenom det ca.1gang også bare kalt det dritt, skulle tydligvis ikke det. Den bombastiske tromme lyden av Ulrich, vokalen til Hetfield og gitarene, helt konge. Albumet er så sint som det går an å få det, men fremdeles possitivt. Beste albumet av Metallica siden Justice etter min menning.  :love:

9558208[/snapback]

 

Det er et ganske bra album, masse uberriffing av Hetmeister der. Bare synd så mange hater det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg så akkurat Somekind Of Monster, så bestemte jeg at jeg skulle gi St.Anger et nytt forsøk da. Åjoda, vistfaen faller det ikke noe jævlig i smak. Fy faen for et konge album, tidligere har jeg hørt igjenom det ca.1gang også bare kalt det dritt, skulle tydligvis ikke det. Den bombastiske tromme lyden av Ulrich, vokalen til Hetfield og gitarene, helt konge. Albumet er så sint som det går an å få det, men fremdeles possitivt. Beste albumet av Metallica siden Justice etter min menning.  :love:

9558208[/snapback]

 

Det er et ganske bra album, masse uberriffing av Hetmeister der. Bare synd så mange hater det.

9558243[/snapback]

Tror de fleste hater det pga "alle" andre gjør det, slik var det i alle fall med meg, ga aldri albumet en sjangse pga alle sa det var dårlig. Men slik er det jo altså ikke.

Lenke til kommentar

Plata manglar mykje, men inneheldt også mykje bra. Det er stilege riff, men for få. Songane verkar lange fordi det er for få riff og ingen soloar slik at teksten må gjentakast omatt og omatt. Stileg med rå og upolert lydbilete.

 

Hadde det vore ei utkast til ei plate ville det vore kjempegreier, men sidan det er ei ferdig plate er ho svakare enn ho kunne vore. Eg liker St. Anger veldig godt, men det er mykje som kunne vore betre og det irriterer meg litt når det er so openbert.

Lenke til kommentar
Har hørt litt på Garage Inc de siste dagene :p

 

I sangen "Tuesday's gone". Er det Hetfield som synger alle versene der? Og er det noen i Metallica som spiller munnspill? Munnspillsoloen er helt konge!

9582409[/snapback]

 

Er vel Het som synger ja, med mange gjesteartister, et-par fra Alice in Chains, John Popper på munnspill, Les Claypool på banjo bl.a. :!:

Lenke til kommentar
Har hørt litt på Garage Inc de siste dagene :p

 

I sangen "Tuesday's gone". Er det Hetfield som synger alle versene der? Og er det noen i Metallica som spiller munnspill? Munnspillsoloen er helt konge!

9582409[/snapback]

 

Er vel Het som synger ja, med mange gjesteartister, et-par fra Alice in Chains, John Popper på munnspill, Les Claypool på banjo bl.a. :!:

9582426[/snapback]

 

Okei :)

 

Fengende sang!

Lenke til kommentar
Har hørt litt på Garage Inc de siste dagene :p

 

I sangen "Tuesday's gone". Er det Hetfield som synger alle versene der? Og er det noen i Metallica som spiller munnspill? Munnspillsoloen er helt konge!

9582409[/snapback]

 

Er vel Het som synger ja, med mange gjesteartister, et-par fra Alice in Chains, John Popper på munnspill, Les Claypool på banjo bl.a. :!:

9582426[/snapback]

 

Det er vel Pepper Keenan fra Corrosion of Conformity som synger hvertfall det ene verset.. Forøvrig en meget bra coverlåt.

Lenke til kommentar

Grei albumguide. Savner imidlertid ting som karaktersetting og høydepunkt. Ellers så planlegger jeg å kjøpe en Metallica plate (har Master of Puppets fra før). Står i mellom Kill 'em All og Ride The Lightning. Er da ute etter litt rå og rask thrash av typen «Battery» og lignende. Hvilken av skivene anbefaler dere, og hvorfor?

Lenke til kommentar
Grei albumguide. Savner imidlertid ting som karaktersetting og høydepunkt. Ellers så planlegger jeg å kjøpe en Metallica plate (har Master of Puppets fra før). Står i mellom Kill 'em All og Ride The Lightning. Er da ute etter litt rå og rask thrash av typen «Battery» og lignende. Hvilken av skivene anbefaler dere, og hvorfor?

9610659[/snapback]

Då anbefaler eg Kill 'em All, sidan det er den einaste reinspikka thrashplata til Metallica. Trur den passer veldig bra i forhold til kva du er ute etter.

Lenke til kommentar
Hvem vota "Load" ? :p

9609620[/snapback]

 

ikke jeg , men "Load" er et bra album

9610131[/snapback]

 

Uh? Noen av sangen kan være fengende, men det har da absolut ingenting med Metallica å gjøre. Countrypiss..

9611321[/snapback]

 

ja det virker som du vet hva du snakker om :nei:

9611500[/snapback]

 

Ja, det vet jeg utmerket godt. Og at Load og Reload er Metallicas to svakeste album, er jeg nok ikke den eneste som synes.

 

Når forsvant det å få lov til å mene som en vil da, Mojo Pin?  :roll:

 

Selvsagt må han få si det han mener, på samme måte som jeg må få si det jeg mener..

Lenke til kommentar
Hvem vota "Load" ? :p

9609620[/snapback]

 

ikke jeg , men "Load" er et bra album

9610131[/snapback]

 

Uh? Noen av sangen kan være fengende, men det har da absolut ingenting med Metallica å gjøre. Countrypiss..

9611321[/snapback]

 

Countrypiss? :roll: Hvor mange av sangene der er country? "Mama Said" kanskje?

 

Jeg syntes Load er en knallskive, helvetes feit produksjon og masse av bra sanger. Bluesmetal :thumbup: 4/5 på RYM

Lenke til kommentar
Grei albumguide. Savner imidlertid ting som karaktersetting og høydepunkt. Ellers så planlegger jeg å kjøpe en Metallica plate (har Master of Puppets fra før). Står i mellom Kill 'em All og Ride The Lightning. Er da ute etter litt rå og rask thrash av typen «Battery» og lignende. Hvilken av skivene anbefaler dere, og hvorfor?

9610659[/snapback]

Då anbefaler eg Kill 'em All, sidan det er den einaste reinspikka thrashplata til Metallica. Trur den passer veldig bra i forhold til kva du er ute etter.

9610719[/snapback]

Da blir det nok den :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...