Gå til innhold

K750 i sjøen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var uheldig å datt i sjøen lørdag, med min telefon i lomma. Heldigvis var det min forrige telefon jeg hadde med meg, å ikke den nye k800!

Men nå når jeg skrudd K750'en fra hverandre, etter jeg har tørket den, ser jeg mye salt fra sjøen liggende under taster, skjerm osv.

Hva kommer til å skje viss jeg prøver å spyle det vekk, for å deretter tørke telefonen igjen? Noen som tror jeg da kommer til å ødelegge den helt?

Jeg får telefonen på, men det er kun *-tasten og kameratasten som fungerer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kjøp deg en Tryk luft beholder på Elkjøp eller noe. ikke mere vann men det tar seg av saltet

6503180[/snapback]

Ja, det kan jeg prøve.. Lurt...

Jeg jobber på Euronics, så tror ikke jeg stikker bort på Elkjøp :)

Skrevet

Elektronikk mistet i saltvann skyller man i ferskvann for deretter

å få det tørt .

Kan nok ikke gjøre det værre .

Batteriet derimot er nok kaputt .

En jeg kjenner hoppa i sjøen med sin mobil (en gang i fjor sommer).

Kom opp igjen og sa fa*en der røyk mobilen.

Men den ble lagt i en bøtte med ferskvann etter at batteriet var tatt ut , deretter ble lagt til å tørke .

Telefonen virker enda den .

Skrevet
Jeg var uheldig å datt i sjøen lørdag, med min telefon i lomma. Heldigvis var det min forrige telefon jeg hadde med meg, å ikke den nye k800!

Men nå når jeg skrudd K750'en fra hverandre, etter jeg har tørket den, ser jeg mye salt fra sjøen liggende under taster, skjerm osv.

Hva kommer til å skje viss jeg prøver å spyle det vekk, for å deretter tørke telefonen igjen? Noen som tror jeg da kommer til å ødelegge den helt?

Jeg får telefonen på, men det er kun *-tasten og kameratasten som fungerer...

6503078[/snapback]

Når du har hatt den i saltvann er den alt ødelagt, så prøve og redd den fort med:

Skyll hele mobilen i ferskvann uten batteriet.

Legg printkortet i kondensfjerner og skrubb det med en tannbørste- blås det med trykkluft.

Legg inn ny software (fw).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...