Gå til innhold

Premier League 2006/2007


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så absolutt ikke, fordi du kan ikke dømme noe som helst ut i fra én kamp - spesielt når den er helt ubetydelig. Med din logikk vil ethvert lag som taper en kamp mot en underdog slite, men det er jo ikke tilfellet - alle kamper lever sitt eget liv. Mainz-kampen var døv og slett og elendig, men det er en ubetydelig kamp som spillerne antakelig knapt brydde seg om. I tillegg er det jo jævlig viktig å fremheve at 3 av målene kom på 5 minutt med en forsvarsrekke bestående av reserver, samt at alle målene kom på egne forsvarstabber.

 

Så nei, jeg er helt uenig med deg - Mainz-kampen betyr ingenting og har aldri gjort det. Det som betyr noe er kampen i kveld. Skulle LFC kollapse der, kan man snakke om "krise", og "ikke i form" og "ooh så elendig lag ass, kommer til å kjempe om 7. plassen med Newcastle".

 

tom watt: Treningskamper er viktig for å få kamptrening og for at nye spillere/reserver skal få prøve seg før sesongen starter. Alt annet er helt ubetydelig. Du er god hvis du kommer opp med ett godt argument som jeg er enig i for at resultatet i en treningskamp teller. Som sagt, det eneste jeg kommer på er at selvtilliten ikke øker.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Så absolutt ikke, fordi du kan ikke dømme noe som helst ut i fra én kamp - spesielt når den er helt ubetydelig. Med din logikk vil ethvert lag som taper en kamp mot en underdog slite, men det er jo ikke tilfellet - alle kamper lever sitt eget liv. Mainz-kampen var døv og slett og elendig, men det er en ubetydelig kamp som spillerne antakelig knapt brydde seg om. I tillegg er det jo jævlig viktig å fremheve at 3 av målene kom på 5 minutt med en forsvarsrekke bestående av reserver, samt at alle målene kom på egne forsvarstabber.

 

6642705[/snapback]

 

Mainz-kampen var bare et eksempel..bare se på hele oppkjøringa til liverpool, den har jo vært helt elendig..jeg sier ikke at det er krise, men det er ikke det samme laget ennå..

Lenke til kommentar
tom watt: Treningskamper er viktig for å få kamptrening og for at nye spillere/reserver skal få prøve seg før sesongen starter. Alt annet er helt ubetydelig. Du er god hvis du kommer opp med ett godt argument som jeg er enig i for at resultatet i en treningskamp teller. Som sagt, det eneste jeg kommer på er at selvtilliten ikke øker.

6642705[/snapback]

 

Egentlig så var mitt innlegg en slags konklusjon etter lest en debatt om treningskamper. Du har han yidden som mener at tottenham gjør det kjempebra i den kommende sesongen, fordi tottenham ikke har tapt noen treningskamper.

 

Så har du han scouseren som mener at treningkamper ikke kan si noe om formen til laget etter at pool fikk juling av et eller annet lag jeg ikke husker navnet på.

 

Min siden du utfordrer meg, kan jeg komme med et argument.

Mange lag velger å dra langt vekk fra England. De fleste lagene gjør dette for å skape et nytt marked for klubben. For å konkurrere i dagens PL kreves det enorme inntekter, og da trenger man "supportere" over hele verden.

 

Skal man skaffe seg supportere må man vise frem stjernene sine, og man må spille noe mer underholdene fotball enn det de som får besøk er vant til. Selv tviler jeg på at pool selger så mange fler drakter i Tyskland pga den kampen hvor de ble knust 5-0(?).

Endret av tom watt
Lenke til kommentar

Som en av verdens mest profilerte og populære klubber, tør jeg påstå at 5-0-tapet for Mainz ikke spiller noen rolle for LFCs økonomi, og de 1000 draktene Liverpool hadde solgt ved seier, om de hadde vært heldig, hadde nok ikke finansiert et nytt storkjøp, akkurat. :) Er iallfall glad Benitez ikke kjører startellveren i Tyskland for å få noen flere medgangssupportere.

 

Kampen i dag var en grei gjennomført kamp, men vi ser klart at det er første offisielle kampen i sesongen, og forsvaret var blant annet ved to-tre anledninger fortsatt på ferie. Angrepet var greit, det er vanskelig å spille mot en motstander som ønsker å sikre et bra resultat og satser på kontringer. Pennant var svært bra i dag, og kan vise seg å gjøre skam på de som mener han vil bli en flopp. Pennant og Sissoko var vel LFCs beste i dag. Bellamy var god, viste mye løpsvilje og er svært rask, og var også godt fremme på returen til 1-1-målet. Alt i alt er jeg fornøyd, men forventer mer etter noen kampers spill. Men for all del, returoppgjøret kan bli vanskelig, selv om den må spilles på nøytral grunn. Maccabi trenger tross alt kun å vinne 1-0 for å gå videre. Men jeg føler meg ganske trygg på at vi ikke taper "borte"kampen. :)

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Kanke du prøve å gjette hvorfor man har pre-season kamper?

 

Når man taper mot et så middels lag 5 - 0 da er noe galt.

6644792[/snapback]

Ikke når Benitez bytter hele laget i løpet av kampen, og forsvaret består av spillere som Traore som nå er solgt. Liverpool kommer når sesongen begynner, vær du sikker.

Lenke til kommentar

Som jeg sa ovenfor - man har pre-season-kamper for å få spillerne i gang, la nye spillere få kamptrening og gjerne også prøve ut litt formasjoner og lignende. Man har IKKE treningskamper for å sette alle krefter igang for å vinne dem - hvis det er så, kan du da si meg hvorfor forsvarsrekka mot slutten besto av reserver? Ikke det?

 

Og nei, ingenting er galt når man taper 5-0 mot et middels lag. Noe KAN være galt, men det er ikke det. Det sto 0-0 til pause, så begynte Benitez å gjøre litt omrokkeringer o.l., og så slapp man inn 3 mål på fem minutter på slutten, med en forsvarsrekke av reserver og personlige tabber. Ingenting er galt selv om dette skjer. Alle lag har en dårlig dag på jobben, og når man attpåtil ikke tar kampen alvorlig og rokkerer mye, samt kjører mye reserver, så kommer de "dårlige dagene" kanskje oftere. Klart man ønsker å vinne alle kamper man spiller, men i en treningskamp tar man det ikke så alvorlig.

 

Hvis noe hadde vært galt, hadde man tapt den langt mer alvorlige kampen i dag, noe som ikke skjedde. Derfor er ingenting galt. Pre-season er pre-season, alvor er alvor.

Lenke til kommentar

Synes ikke Liverpool spilte helt opp mot opptimalt, men de er det førende laget stort sett hele matchen.

Morsomt at det er to debutanter som scorer og at Pennant sammen med "Momo" slåss om banensbeste titelen i dag. Mot et middelmådig haifa som er like godt som et 4-plass 1.div(engelsk), synes jeg at "Momo" skal få titelen i dag. Han gjore en god defensiv jobb og er fram og skyter en veldig viktig gang der ,som til slutt ender i scoring av Bellamy. Alonso spiller en bra "pass" til Gonzales på 2-1 scoringa, litt mer match - form på "Gonzo" og han tar den på hel volley neste gang!

 

Det som er å sette fingeren på er på måten 0-1 scoringa kommer på. Hypia, sånn støting uten sikring kan du ikke finne på å gjøre i Premie Leuage! Da blir du slakta! Også håper jeg at Steven Gerrard, skjerper seg litt mer inn mot neste kamp. Noe bedre har vi vel sett han før? Noen mener det er den offensive rollen han ikke takler, jeg mener han kan spille bra der bare han blir litt varm i trøya først! For alonso og "momo" spiller meget bra sammen, litt lenger ned på midten.

 

Det var det jeg hadde lyst til å si om dagens Liverpool match. Håper det blir mange fler utover vinteren å reflektere om. Dette var i hvertfall min deby på diskusjon.no

Jeg ser fram til flere innlegg. Takk og godnatt :w00t:

 

PS: Puster Rødt :thumbup:

Lenke til kommentar
Som sagt, at dere brukte reserver er en veldig veldig dårlig unnskyldning. United knuste Oxford 4-1 i går med reserver.

6645217[/snapback]

Men Man Utd tapte jo 3-0 mot Maccabi Haifa, og Liverpool slo dem 2-1. Da er jo Liverpool mye bedre enn Man Utd?

 

Jeg unnskylder ingenting, det er det jo eventuelt de involverte som må gjøre dersom det er noe å unnskylde, men jeg sier at (iallfall for meg) betyr ikke resultatet i treningskamper noe, fordi det er treningskamp. Jeg skal tilogmed gi deg noen kanonbra grunner til hvorfor det ikke er noe å bry seg om:

 

* Treningskamp - spillerne tar det ikke alvorlig

* Nye spillere/spillere tilbake etter skade som spiller for kamptrening

* Reserver

* Visstnok tidenes hardeste treningsleir, og tro meg - det er ikke bare-bare å spille kamp da. Prøv å tren skikkelig hard styrke og deretter fotball.

* Tidlig i sesongen - spillerne har hatt ferie

* Man tester ut nye formasjoner og bytter kanskje 5-6+ spillere i kampen

 

... and the list goes on and on. Du skal få lov til å leve i din egen verden og tro at dette gjør at LFC er i krise og at LFC ikke er noen utfordrer lenger siden de tapte 5-0 i en treningskamp, men jeg tror nok Man Utd skal få kjempe hardt for å komme foran LFC denne sesongen. :)

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Som en av verdens mest profilerte og populære klubber, tør jeg påstå at 5-0-tapet for Mainz ikke spiller noen rolle for LFCs økonomi, og de 1000 draktene Liverpool hadde solgt ved seier, om de hadde vært heldig, hadde nok ikke finansiert et nytt storkjøp, akkurat. :) Er iallfall glad Benitez ikke kjører startellveren i Tyskland for å få noen flere medgangssupportere.

6644778[/snapback]

 

Når jeg snakker om treningskamper, så er det på et generelt grunnlag. Ikke bare Liverpool sin kamp i Tyskland.

 

Dessuten så driver du å unnskylder tapet med at Liverpool prøver ut nye spillere, formasjoner "og lignende". Nå har det seg sånn at det var det Mainz gjorde også.

 

Liverpool's innsats i PL har vært veldig svak i mange år nå, og jeg ser ikke noen grunn til at det kommer til å bli så veldig mye bedre i år heller.

 

Personlig så gleder jeg meg til å se hvordan det skal gå med bråkebøttene Bellamy, Fowler og Pennant i en og samme klubb. Her er det bare å poppe popcorn.

Lenke til kommentar
Som en av verdens mest profilerte og populære klubber, tør jeg påstå at 5-0-tapet for Mainz ikke spiller noen rolle for LFCs økonomi, og de 1000 draktene Liverpool hadde solgt ved seier, om de hadde vært heldig, hadde nok ikke finansiert et nytt storkjøp, akkurat. :) Er iallfall glad Benitez ikke kjører startellveren i Tyskland for å få noen flere medgangssupportere.

6644778[/snapback]

 

Når jeg snakker om treningskamper, så er det på et generelt grunnlag. Ikke bare Liverpool sin kamp i Tyskland.

 

Dessuten så driver du å unnskylder tapet med at Liverpool prøver ut nye spillere, formasjoner "og lignende". Nå har det seg sånn at det var det Mainz gjorde også.

 

Liverpool's innsats i PL har vært veldig svak i mange år nå, og jeg ser ikke noen grunn til at det kommer til å bli så veldig mye bedre i år heller.

 

Personlig så gleder jeg meg til å se hvordan det skal gå med bråkebøttene Bellamy, Fowler og Pennant i en og samme klubb. Her er det bare å poppe popcorn.

6645346[/snapback]

 

 

 

 

Mainz stilte med beste lag. Tenk deg så stolte dem blir når et engelsk topp lag kommer. De stilte med beste mannskap og spilte matchen på høy gir. Noe som ikke unnskylder LCF, for det skal ikke skje at et lag som har nærmere 20-25 cleen-shits den ene sesongen skal slippe inn 5 i pre-season året etter. LCF trenger å få det litt fra seg at de pluteselig vant CL før frosken sa: "kvakk" og at de vant FA-cupen sist sesong. Dette tror jeg er lærerikt for en forsvars firer som nesten ikke slapp inn mål i fjor. Og i pre-season gjør det ingen ting om det "butter" litt.....for det er mot våren og 17 mai vi teller poeng og ser på tabell!

Lenke til kommentar
Som en av verdens mest profilerte og populære klubber, tør jeg påstå at 5-0-tapet for Mainz ikke spiller noen rolle for LFCs økonomi, og de 1000 draktene Liverpool hadde solgt ved seier, om de hadde vært heldig, hadde nok ikke finansiert et nytt storkjøp, akkurat. :) Er iallfall glad Benitez ikke kjører startellveren i Tyskland for å få noen flere medgangssupportere.

6644778[/snapback]

Når jeg snakker om treningskamper, så er det på et generelt grunnlag. Ikke bare Liverpool sin kamp i Tyskland.

 

Dessuten så driver du å unnskylder tapet med at Liverpool prøver ut nye spillere, formasjoner "og lignende". Nå har det seg sånn at det var det Mainz gjorde også.

 

Liverpool's innsats i PL har vært veldig svak i mange år nå, og jeg ser ikke noen grunn til at det kommer til å bli så veldig mye bedre i år heller.

 

Personlig så gleder jeg meg til å se hvordan det skal gå med bråkebøttene Bellamy, Fowler og Pennant i en og samme klubb. Her er det bare å poppe popcorn.

6645346[/snapback]

Jeg unnskylder ingenting sier jeg, jeg gir en forklaring på hvorfor Liverpool tapte 5-0 mot Mainz i en treningskamp. At 3 av målene kom i løpet av 5 min etter at LFC endret på den bakre fireren, tror jeg sier mer om hvor lite seriøst en kan se på dette resultatet.

 

Liverpools resultat i PL har vært svak i mange år før i fjor, så der bommet du litt. Jeg for min del ser ingen grunn til at den PL-formen ikke skal fortsette i år, og kanskje også forbedres.

 

Personlig så gleder jeg meg også til å se hvordan det går med bråkebøttene Bellamy, Fowler og Pennant i en og samme klubb. Jeg lurer på om alle Mancs har innsett innen sesongen at LFC får skikk på "bråkebøtter", eller om de da sier det vil skje i løpet av neste sesong ... Moro er det iallfall. ;)

Lenke til kommentar
Liverpools resultat i PL har vært svak i mange år før i fjor, så der bommet du litt. Jeg for min del ser ingen grunn til at den PL-formen ikke skal fortsette i år, og kanskje også forbedres.

6645463[/snapback]

 

Kan du forklare hvordan jeg "bommer litt"?

 

Jeg sier jo at Liverpools PL innsats ikke har vært all verden, og det må jeg jo kunne si? De har jo tross alt aldri vunnet PL.

Lenke til kommentar
Liverpools resultat i PL har vært svak i mange år før i fjor, så der bommet du litt. Jeg for min del ser ingen grunn til at den PL-formen ikke skal fortsette i år, og kanskje også forbedres.

6645463[/snapback]

 

Kan du forklare hvordan jeg "bommer litt"?

 

Jeg sier jo at Liverpools PL innsats ikke har vært all verden, og det må jeg jo kunne si? De har jo tross alt aldri vunnet PL.

6645562[/snapback]

Nå har du aldri sagt at den ikke var allverden, du sa den var svak. Og jeg synes ikke 81 poeng og en tredjeplass (ett poeng bak andreplassen) er svakt. Derfor synes jeg du "bommer litt".

Lenke til kommentar

Når har jeg snakket om "hele PL-historien"? Jeg nevnte kun fjorårssesongen som ikke var svak. Dessuten bommer du også på at det med tredjeplass i hele PL-historien - LFC har en andreplass i PL fra sesongen 01/02.

 

Hele 90-tallet var skuffende for Liverpool, og mye av 2000-tallet har også vært skuffende. Men med Champions League- og FA Cup-seier på to år er selvsagt optimismen tilbake, og Benitez har absolutt fått sving på laget selv om det fortsatt er jobb igjen. Når det er sagt, er Liverpool fortsatt Englands mestvinnende klubb. :)

 

Edit: Det går forresten ikke på innsatsen over en hel sesong, men ferdighetene, stallen, treneren, treningen, etc. Tror nok hver eneste spiller har gjort sin beste innsats.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Når en så stor klubb som Liverpool ikke har annet å vise til enn en tredje plass i hele PL's historie, kan man si at innsatsen ikke har vært all verden.

 

Man kan til og med si at innsatsen har vært svak.

6645645[/snapback]

 

Hvorfor skriver du i denne tråden når du helt åpenbart ikke har den fjerneste idè om hva du skriver om?

 

Ligamestere:

1901, 1906, 1922, 1923, 1947, 1964, 1966, 1973, 1976, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1984, 1986, 1988, 1990.

 

FA-Cupvinnere:

1965, 1974, 1986, 1989, 1992, 2001, 2006.

 

Ligacupvinnere:

1981, 1982, 1983, 1984, 1995, 2001, 2003.

 

Europacupmestere:

1977, 1978, 1981, 1984, 2005.

 

UEFA-Cupmestere:

1973, 1976, 2001.

 

Supercupvinnere:

1977, 2001, 2005

 

Det er 8 trofeer etter årtusenskifte. Manchester United har bare 6. Chelsea har 6 og Arsenal har 7. Det vil si at Liverpool er det mestvinnende topplaget i PL i dette milleniumet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...