Gå til innhold

Premier League 2006/2007


Anbefalte innlegg

Ellers er jeg litt nyskjerrig på hvorfor dere "valgte" deres lag??

 

Jeg er født i 1991 og var to år når jeg valgte Manchester United som mitt lag. Min far heiet som det suset på United og satte meg klisstret foran tippekampen bare når Manchester United spilte. Etter hvert har Manchester United vært mitt lag. Contona, Dennis Irwin, Schmeichel, Keane, Solkjær osv har vært mine helter i nyere tid. Men på mor mi si side er det bare Aresnal fan og på far si sida er det ei blanding av ManU og Liverpool. Så det er stort når Aresnal møter Manchester i Premier League. Blir en halv sesong med mobbing visst United taper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pennant til Lpool for 6millioner pund? :hrm: Blodpris hvis det stemmer, men jeg gleder meg til å se han i aksjon, håper Rafa greier å roe ham ned utenfor banen også.

6552764[/snapback]

Nåja, ikke nødvendigvis. Pennant er en god spiller, noe han viste på Birmingham i fjorårssesongen. Han hadde vel flest innlegg i 16-meteren, 457 om jeg ikke husker feil. Han har bevist at han har kvaliteter, han har PL-erfaring og trenger ikke en sesong eller to til å tilpasse seg den engelske ligaen og landet, det eneste sportslige spørsmålstegnet ved ham er om han har mentaliten til å spille for et topplag - styre mesteparten av kampene i Premier League og spille ute i Europa. Jeg personlig tror dette vil gå fint. Jeg er også sånn at jeg liker spillere som har personlige følelser for klubben, og det at Pennant har vært supporter av Liverpool siden barndommen, akkurat som Bellamy, ser jeg på som en svært viktig faktor, da han vil blø for drakta og for å spille fast. Det har blitt spekulert i £6,2-6,7M for Pennant, og deler av dette er bundet opp mot prestasjonsklausul, og dette er ikke nødvendigvis en høy pris. Jeg skulle helst sett at prisen var £4-5M, men husk at engelske spillere alltid er dyrere. Gratis på kjøpet slipper man da som sagt tilpasning til PL.

 

Hva angår hans utenomsportslige episoder, så er det noe som ligger fortiden til. Han har nok blitt voksen nå, som alle andre blir. Han var en kommende stjerne, lovende junior som nok gikk for tidlig til en storklubb (Arsenal) til en altfor høy sum. Når forventningene da ikke gikk som håpet, ble det litt problemer. Men jeg føler meg helt sikker på at noe sånt ikke skjer i Liverpool. Han er i klubben han alltid har ønsket å være i, det har mye å si. Rafa og hans stab er flink med spillere med en slik fortid, og miljøet i Liverpool-laget er nok bedre og hardere. Han vet nok med seg selv at én episode som det, og han er ute.

 

Jeg ville også helst ha Alves av de to, men prisen på han ble for høy, og det er bedre med Pennant for £6M enn Alves for £12M. Kjøpet av Pennant åpner også for en spiss, og det rapporteres heftig at Kuyt og Feyenoord er i nye forhandlinger med Liverpool. Og en spiss til trenger vi. Alves har vel ett år igjen av kontrakten med Sevilla neste år, og da vil det muligens være perfekt for Benitez å skaffe ham, til en pris godt under det som er sagt i år.

 

Jeg er imponert over Benitez og LFC på transfersiden i år, da vi alltid har vært dårlige der. Gonzalez, Aurelio, Bellamy og Pennant er en enorm forbedring fra i fjor, selv om ingen av kjøpene er skikkelig store profiler. Gonzalez har vist seg som en knallspiller i Spania forrige sesong, så lenge han greier å tilpasse seg Premier League vil han og Kewell herje venstresiden i år. Aurelio er en god venstreback, antakelig bedre og raskere enn Riise, så der har vi fin dekning, i motsetning til i fjor hvor vi måtte spille med Warnock eller Traore når Riise var ute. Bellamy er en hurtig og intelligent spiss som allerede er tilpasset PL, han er Liverpool-supporter og han vil score minst tosifret, jeg tipper rundt 15 mål. Det samme gjelder Pennant, bortsett fra målene. Jeg tror han blir en liten hit på høyrevingen, og han vil iallfall sørge for at vi kan bruke Gerrard og Alonso sentralt fast.

 

Jeg ser for meg en drømmestartellver noe á la dette denne sesongen:

 

4-4-2

-----------------------------------Reina-----------------------------------------

--Finnnan----Carragher-----Hyypiä(/Palletta/Agger)----Aurelio(/Riise)-

------Pennant---------Gerrard--------Alonso------Gonzalez(/Kewell)-----

----------------------Fowler(/Crouch)-----Bellamy----------------------------

 

4-5-1

-----------------------------------Reina----------------------------------------

--Finnnan----Carragher-----Hyypiä(/Palletta/Agger)----Aurelio(/Riise)-

----------------------------------Alonso----------------------------------------

------------------------Gerrard-----------------Sissoko-----------------------

------Pennant-----------------------------------------Gonzalez(/Kewell)-----

------------------------------Bellamy(/Fowler/Crouch)-----------------------

 

Min (alltid positive) gjetting blir en andreplass i år. Tror ikke det er mulig å ta Chelsea enda ...

 

Forresten, til alle Liverpool-supportere - husk Kaiserslautern - LFC direkte på Eurosport lørdag kl. 17.30! Pre-season, og vi vil nok få se Bellamy, Pennant, Aurelio og Gonzalez i løpet av kampen. :D

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Takk for tipset!

 

Jeg er i motsetning til deg ikke veldig imponert over LFCs kjøp. Jeg er lei av at vi ikke handler inn profiler. I stedet ender vi opp med spillere som Zenden, Fowler, Finnan og til dels Kewell. Hvor ble det av Kuyt, Trezeguet og Alves?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er i motsetning til deg ikke veldig imponert over LFCs kjøp. Jeg er lei av at vi ikke handler inn profiler.

6566656[/snapback]

Bellamy?

6566684[/snapback]

 

I mine øyne er ikke han en profil.

Lenke til kommentar
Han er kanskje ikke den som får de største overskriftene, men det betyr ikke at han er en av de desidert beste midtspissene i England. Jeg ville valgt Bellamy over "profiler" som f.eks Rooney og overnevnte Trezeguet. :)

6566718[/snapback]

Nå skal vi legge vekk fleinsoppen Lars.

 

Håper du mener at du vil ha Bellamy før Rooney pga av pris.

Lenke til kommentar
Takk for tipset!

 

Jeg er i motsetning til deg ikke veldig imponert over LFCs kjøp. Jeg er lei av at vi ikke handler inn profiler. I stedet ender vi opp med spillere som Zenden, Fowler, Finnan og til dels Kewell. Hvor ble det av Kuyt, Trezeguet og Alves?

6566656[/snapback]

Jeg er av den oppfatning at store profiler ikke er nødvendig for å bygge et godt lag. Se på Benitez, han har vel knapt handlet inn en profil, og likevel har han ført oss til Champions League- og FA Cup-seier på to år, og hentet oss inn hva angår ligaen.

 

Zenden var ikke et bomkjøp. Han er god, men ble ødelagt av skade. Han er en god squadspiller. Fowler er jo Gud, og du så hvilken effekt han hadde på hele laget da han kom, og vi spilte kanonbra etter det. Jeg tror ikke det er tilfeldig. Han er rett og slett viktigere enn bare målene. Finnan var kanskje Premier Leagues beste høyreback i fjor. Og Kewell var iallfall en stor profil når han ble hentet fra Leeds. Det gjorde at han ikke innfridde, men han viste gode tendenser når han gikk lenge skadefri i fjor.

 

Benitez kjøpte vel én stor profil - Morientes. Og vi husker alle hvordan det gikk ...

 

Men jeg håper Kuyt fortsatt kommer, og det snakkes om det. Ville vært en god avslutning på transfersommeren.

Lenke til kommentar

Mange gode poenger Hewitt. Jeg har stor tilitt til Rafa når det kommer til spillerkjøp selv, Momo, Xabi, Pepe og Luis er jo alle fantastiske kjøp og jeg tror han vet hva han gjør med de nyeste signeringene. Fowler og Bellamy på topp tror jeg blir bra iår, hodet til Fowler og farten til Bellamy blir en bra kombinasjon.

 

Gleder meg til å se Aurelio og Gonz på Lørdag, er meget spent på disse to.

Lenke til kommentar

Fowler og Bellamy kan bli en fryktet angrepsduo i år, ja. Vi så jo allerede i deres første kamp sammen, mot Wrexham, at det samarbeidet fungerer, da Fowler spilte en smart stikker til Bellamy som brukte farten og satte ballen sikkert forbi keeper.

 

I tillegg har vi et godt ess i ermet i tøffe kamper, spesielt bortekamper, da vi har Crouch. Jeg liker ham ikke noe særlig, men kan ikke unngå å innrømme at han er viktig for laget med hodestyrken sin. Nå når vi har fått inn to gode kanter - Pennant og Gonzalez - kan vi få maks ut av Crouch. Får vi i tillegg Kuyt som det ryktes nå, kan det se lyst ut for angrepsrekka - for første gang siden Owen forlot klubben.

Lenke til kommentar
Ellers er jeg litt nyskjerrig på hvorfor dere "valgte" deres lag?

6552764[/snapback]

 

Bare ble sånn liksom. Jeg var 7/8 år, kan liksom ikke komme slik med medgangspreiket i den alderen. Men som så mange av mine andre kamerater som bare fulgte laget (ManUtd) i noen år og slang seg på strømmen, har jeg opprettholdt interessen.

 

Følger laget i tykt og tynt. Er ManUtd-supporter for resten av livet nå :thumbup:

Lenke til kommentar
Ellers er jeg litt nyskjerrig på hvorfor dere "valgte" deres lag?

6552764[/snapback]

 

Var når jeg var 6 år tror jeg, i 1996 da solskjær hadde kommet. Jeg hadde ikke så mye peiling på united, og de store guttene i gata lo veldig når jeg påsto at laget het solskjær og at det fantes 3 beckham og 2 smeichel på laget :w00t:

 

Og jeg kjenner kun en ekte Unitedsupporter.

 

Resten er sånn:

 

"Kult, vant vi ligaen i fjor?? RÅTT ASS, MAN U ER SÅ BRA, ER SÅ FAN JEG ASS".

 

"Hæh? Hvorfor skal vi selge Ronaldo? Da gidder jeg faen ikke heie på united lenger ass".

Endret av banansplitt
Lenke til kommentar

Nå begynner endelig ting å skje i Fulham-leieren!

 

Frank Queudrue har signert! Der snakker vi klasse som kommer til å bedre forsvaret betraktelig + at de allerede har signert Jimmy Bullard tidligere i år. Og et ukjent blad i den svenske spissen Runstrøm fra Hammarby.

 

Trenger nå bare bli kvitt mr. Malbranque og så kan vi jaggu se til å få en top-10 sesong i år!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...