Gå til innhold

Premier League 2006/2007


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tilsier at han ikke blir en suksess slik han spilte for Birmingham i fjor? Jeg tror det å spille på et storlag sammen med noen av verdens beste spillere bare vil gjøre ham bedre, men som jeg sa i et tidligere innlegg - jeg er spent på mentaliteten hans på dette punktet. Uansett, selv om Pennant skulle være en katastrofe, er det ufattelig mye bedre enn i fjor, da vi måtte spille med Gerrard på høyrevingen. For all del, han leverte en bra jobb, men han er ikke en høyreving og da får vi ikke fordelen av Gerrard på sentral midtbane, hvor han herjer. Så det var ingen tvil om at en høyrekant måtte inn. Han var vel andrevalg etter Alves, men han ble altså dobbelt så dyr og det er altfor mye.

 

For øvrig, trekningen til tredje runde i kvalifiseringen til Champions League ble trukket i dag (har ikke så mye med PL å gjøre, men gidder ikke lage nytt emne ... er to PL-lag der, da :p):

 

Sheriff Tiraspol/Spartak Moskva v Liberec

Shakhtar Donetsk v FH Hafnarfjordur/Legia Warsawa

FC Zurich/SV Red Bull Salzburg v Valencia

Levski Sofia/Sioni Bolnisi v Chievo

Hearts/Siroki Brijeg v AEK Athens

CSKA Moskva v Djurgården IF/SCP Ruzomberok

AC Milan v Cork/Røde Stjerne Beograd

Galatasaray v Mlada Boleslav/Vålerenga

Standard Liege v HIT Gorica/Steaua Bucuresti

Austria Wien v Benfica

FK Ekranas/Dinamo Zagreb v Arsenal

FC København/MyPa v Ajax

Hamburger SV v Osasuna

FK Metalurgas/Dynamo Kiev v Fenerbache/B36 Torshavn

Liverpool v Maccabi Haifa

Lille v Debrecen/Rabotnicki Kometal

 

Som man ser skal Liverpool møte Maccabi Haifa, og allerede timer etter trekningen er jeg forferdet over UEFA. UEFA vil verken avkrefte eller bekrefte om Liverpool skal spille bortekampen i Israel, og det er selvsagt helt på trynet. Det skal ikke engang være nødvendig å diskutere dette - det går ikke an for et av verdens beste og mest profilerte fotballag å reise til Israel nå. Ville garantert vært terrormål nummer én. Men neida, UEFA "må spørre de rette folkene og diskutere" ...

Lenke til kommentar
Nope, dette tviler jeg meget sterkt på, for å si det slik. Jeg tror at det kommer hvertfall en spiller til, både vi og SAF vet at midtbaneleddet er for svakt ennå, og derfor må minst én sentral midtbanespiller inn, og her kommer Mascherano inn i bildet :)

6573553[/snapback]

 

Det visste vi i januar også, altfor godt. Istede henter mannen inn 2 forsvarsspillere. Og en av dem flopper.

Lenke til kommentar

Tja, om han flopper, gjenstår og se... Evra er faktisk en meget god forsvarsspiller som jeg ikke vil avskrive ennå. Gi ham litt tid, og jeg er sikker på at han beviser hva han kan..

 

Fergie bekrefter at Carrick straks er klar for klubben! Meget gledelig!

 

Spent på hva FIFA/UEFA gjør med Milan... Dersom de ikke får spille CL, er det faktisk stor mulighet for å se Gattuso i Uniteddrakt om ikke så lenge ;)

Lenke til kommentar

Har ikkje sett Senna nevneverdig. Men bør kunne bite godt frå seg i

den defensive midtbanerollen han er tiltenkt. Blir spennande å sjå Carrick kommande sesong. Dog er Senna i 30 årene og må sjåast på som ein midlertidig løsning på eit stort problem (erstatte Keane). Mascherano hadde eg gjerne sett, men har mine tvil etter at Senna er i "boks".

Lenke til kommentar

Senna er mye skadet, han er gammel, og han kostet oss 6 mp. Idioti! Kommer til å bli en katastrofe. Mitt foreløpige lag for sessongen:

 

Neville:::::::::::::Rio::::::::::::Brown:::::::::::::::Heinze

 

Ronaldo::::::::::Senna:::::::::Carrick:::::::::::::::Giggs

 

::::::::::::::::::::Saha::::::::::Rooney:::::::::::::::::::::

Lenke til kommentar
Ja, en desperat handling. OMG

6581629[/snapback]

Ærlig talt, jeg er møkk lei av at du svartmaler alt SAF gjør. 6mill pund er ingenting for en slik spiller, kanonkjøp. Å desperat handling? Hvordan begrunner du det siden United allerede har Carrick klar å ikke hadde så sterkt behov for en ny midtbanespiller lenger.

 

medgangsupporter er et ord som er nærliggende og kalle deg.

Lenke til kommentar

For øvrig er det interessant at de samme som klager sin nød over salget av van Nistelrooy nå plutselig mener at Senna er for gammel, trass i at han er like gammel som van Nistelrooy og sågar spiller i en posisjon der spillere kan være på topp i flere år enn en spiss. Det virker som enkelte har bestemt seg for at Sir Alex gjør alt feil uansett.

 

Etter disse to kjøpene -- forutsatt at de er i boks -- synes jeg United har svært gode forutsetninger for å kjempe om ligatittelen neste sesong. Vi har en rutinert og god målvakt, og i forsvaret er det både bredde og kvalitet. Angrepet er også mer enn godt nok, med Saha, Rooney, Smith, Solskjær og Rossi. Jeg blir ikke overrasket om sistnevnte får sitt gjennombrudd i år. Midtbanen ser også svært bra ut nå etter forsterkningene. Husk også på at det på sett og vis er tre nykommere til: Scholes er tilbake fra øyeskaden; David Jones er tilbake etter å ha storspilt i Nederland i seks måneder, og kan meget vel slå gjennom i år; og Darren Fletcher kommer nok sterkt tilbake etter en svak vårsesong i fjor.

 

Mange mener at United mangler en 20-målsskårer etter at van Nistelrooy ble solgt, men det vitner om historieløshet. Van Nistelrooy er unntaket heller enn regelen i United i Fergusons tid. Hverken Cole, Yorke, Cantona, Kanchelskis eller andre av klubbens toppskårere skåret mer enn 20 ligamål hver sesong, men likevel kom ligatrofeet til Old Trafford år etter år. I de fire årene van Nistelrooy har spilt i United, har klubben kun vunnet serien én gang. Det er mitt syn at det er langt bedre å ha flere spillere som skårer 10-15 mål enn én spiller som skårer 25. Det er ikke sunt å være så avhengig av enkeltspillere. Dersom alt klaffer, kan både Smith, Scholes, Ronaldo, Solskjær, Saha og Rooney skåre tosifret.

Lenke til kommentar
Ja, en desperat handling. OMG

6581629[/snapback]

Ærlig talt, jeg er møkk lei av at du svartmaler alt SAF gjør. 6mill pund er ingenting for en slik spiller, kanonkjøp. Å desperat handling? Hvordan begrunner du det siden United allerede har Carrick klar å ikke hadde så sterkt behov for en ny midtbanespiller lenger.

 

medgangsupporter er et ord som er nærliggende og kalle deg.

6585170[/snapback]

 

Han varer maks 2 år. 6mp borte. Senna har vært mye skadet og spilt lite, og vi trengte en til på midten, men en som hadde framtiden på fotballbanen ikke avslutninga.

 

Og medgangssupporter? Det kom rett ut av det blå. fordi jeg er skeptisk til et kjøp. Faen så idiotisk sagt.

Endret av banansplitt
Lenke til kommentar
Ja, en desperat handling. OMG

6581629[/snapback]

Ærlig talt, jeg er møkk lei av at du svartmaler alt SAF gjør. 6mill pund er ingenting for en slik spiller, kanonkjøp. Å desperat handling? Hvordan begrunner du det siden United allerede har Carrick klar å ikke hadde så sterkt behov for en ny midtbanespiller lenger.

 

medgangsupporter er et ord som er nærliggende og kalle deg.

6585170[/snapback]

 

Han varer maks 2 år. 6mp borte. Senna har vært mye skadet og spilt lite, og vi trengte en til på midten, men en som hadde framtiden på fotballbanen ikke avslutninga.

 

Og medgangssupporter? Det kom rett ut av det blå. fordi jeg er skeptisk til et kjøp. Faen så idiotisk sagt.

6587475[/snapback]

Vi har jo Carrick, så nå har vi Senna med erfaring fra CL. Senna er steinhard og legger lite mellom. Å hva er 6mp for 2år med stabilitet på midtbanen?

 

Du er skeptisk og grinete til alt Alex gjør, hvorfor? Jo vi har ikke vunnet noe stort på 2 år, å du som alle andre medgangsupportere vil sparke manageren. Syns det var ganske treffende sagt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...