Gå til innhold

Launch titles ps3


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Vi har mottatt det 629. meningsløse innlegget fra Avean, hvor han tilber PS3 som om det var Gud, Buddha, Allah og Shiva på boks.

6506535[/snapback]

 

Og din post er verdifull mener du ? Alt jeg gjorde var å argumentere mot en annen person og brukte pålitelige kilder for å gjøre det. Hva var meningsløst med det ?

6506562[/snapback]

 

Pålitelige kilder i form av hva? Hvis alle skulle oppført seg som deg, ville Xbox-supporterne sagt at 360 hadde 6 gode titler og PS3 har bare to. Wii har Mario, Red Steel, Metroid Prime og Zelda. Xbox hadde PGR3, Kameo og CoD2. PS3 har i mine øyne bare Final Fantasy, hvis ikke MGS kommer til release.

 

Det kommer an på hvem sine øyne man glor ut av... Og meningene er som baken, de er delte :p

 

Mangla et komma.

6506583[/snapback]

 

Pålitelige kilder fra utviklerne selv. Hvis du tar en titt på IGN eller Gamespot vil du se at utviklerne selv har bekreftet lanseringsdatoen på de titlene jeg har skrevet.

Såklart du kan mene at de spillene jeg ramset opp er bare dritt men tingen er at flere av de titlene:

 

Final Fantasy XIII

Metal Gear Solid 4

Tekken

Vision GT (Gran Turismo)

 

Er blant de beste spillene i sin katerogi. Dette er ikke bare min mening men allmenn kjent for enhver som er interessert i spill. Å ha disse spillene til lansering er uhyre konge. Etter lansering vil man også se neste Resident Evil, God Of War 3, Shadow of the Colossus 2 for å nevne noen .

6506626[/snapback]

Jeg håper, og jeg håper så inderlig ikke at du tror at de kommer til å være lanseringstitler. For da er jeg redd du kommert til å være veldig skuffa når du går i butikken i november og ikke finner et av de.

 

MGS4 er under utvikling og vil komme ut når det er ferdig. De har en viss tendens med å utsette de spillene. Å jeg har ingen kilder på at de er klart til lansering. Det tviler jeg også du har. Hadde vert veldig morsomt å blitt motbevist her.

 

Final fantasy er jo kongen over utsettelser. de er nettopp ferdige med tolvern til sist genrasjon. Så vil nok ta litt tid før det kommer

 

Tekken. Så ganske så ræva ut på e3. Ble virkelig skuffet av det. Men det blir nok en det oppshining på det. Angående lansering så ville jeg ikke sett bort fra det. IOM tekken tag.

 

GT......Get real sier jeg bare. Husker du hvor lenge de brukte på 4ern? De fullførte for noen måneder siden turist trophy og har nettopp begynt på "vision" (som forøvrigt bare var navnet på den heller meningsløse demoen de hadde på e3)

De vil nok bruke nesten 2 år på spillet.

 

(alle spill som har blitt anonsert til PS3 er ikke lanseringspill)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer jo det! Var noen ivrige PS gutter som bastant tvilholdt på omgrepet "shipped" når det var snakk om PSP VS DS r00ls etc. Men så raskt det var snakk om xbox 360 salgstall,og ein stakkars sa at x-antall 360 var "shipped", DA var det leven i gården veit du.

 

Hilarious :)

Lenke til kommentar
(alle spill som har blitt anonsert til PS3 er ikke lanseringspill)

 

Det er vel den drøyeste og mest upålitelige påstanden hittil. Greit nok at Sony ikke har vært til å stole på i fortiden i forhold til løfter og slikt, men den påstandene er for teit.

 

Hvis det var retorisk i den form av at man ikke vet hvilken av spillene som kommer så skal jeg heller gå med på det.

 

Fanboy er et ord jeg også er blitt lei av på dette forumet. Og den evigvarende konsoll debattene med påstander og rykter er en annen ting jeg lei av. Jeg foretrekker Sony ganske enkelt pga de har spill som jeg er kjent med og liker. MGS hovedsaklig.

 

Dette blir jo bare rein spekulasjon fra de fleste som egentlig ikke har peiling og som bruker masse kilder og andre sine spekulasjoner som fakta.

 

Tror selv Sony kommer ut som vinner i henhold til salgstall fordi

 

1. Det aseatiske markedet foretrekker garantert Sony over M$

2. Generelt sett så har Sony et større navn innen konsoll markedet

2. Det at Sony har mye mer "gadget faktor" på sin konsoll

 

Det er spekulasjon og gjetting fra min side, utifra løssnakk og kilder jeg ikke har henvisninger til.

 

Ting som virkelig kan trekke ned Sony er jo først og fremst prisen, den gjør at det ikke er en maskin for alle, ikke i begynnelsen iverfall. Ellers har vi E3 Floppen, hvor Sony kom ut og virket som en teknologi tyv, uten spesielt store nyvinninger som vi ikke viste om fra før.

 

Just my 2 cents

Endret av Spjeld
Lenke til kommentar

I praksis tror jeg at E3 og andre spillmesser har svært liten påvirkning på mannen i gata. Det er svært få konsoll-kjøpere som faktisk vet at Sony har floppet på E3; den harde kjernen vet dette, men ikke Ola Nordmann. De fleste vennene mine har konsoller, men de vet ikke hva f.eks. E3 og TGS er (eller hva disse forkortelsene måtte stå for). Hvis situasjonen er slik jeg tror, har Sony kun frastøtt seg en liten del av folket med løftebruddene sine og den tamme prestasjonen på E3 i år.

Endret av sep
Lenke til kommentar

Når det gjelder pris: blir veldig spennende å se hva spillene kommer til å koste på PS3. :)

 

Siden mange spill kommer ut på flere platformer (og dette gjelder sikkert også for launch-lineup'en til PS3), så kan det skje interessante ting med salget på PS3 dersom PS3-versjonen koster mer enn 360-versjonen av tilsvarende spill (cue flashback til nintendos rådyre cartridge-spill for 10 år siden... da DE var markedsledende!).

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Ja det er sant. Hvis kunden kommer inn i butikken ser en xbox360 med et EA spill på og en PS3 med det samme EA spillet, og spillene ser nesten identisk ut. (Går ut ifra at de kommer til å se lik ut siden EA ikke kommer til å bruke overdrevet tid og andre ressurser på å utnytte teknologien til PS3 som i teorien er kraftigere en Xboxen sin, iverfall ikke i begynnelsen).

 

Da ser de spillet de vil ha på begge konsollene

 

PS3= 5-6000kr + spill 800+(?)

Xbox360= 3000(-)kr + spill 400

 

valget er jo ganske klar for en familiefar som vil spille tiger woods golf :tease:

Lenke til kommentar
(alle spill som har blitt anonsert til PS3 er ikke lanseringspill)

 

Det er vel den drøyeste og mest upålitelige påstanden hittil. Greit nok at Sony ikke har vært til å stole på i fortiden i forhold til løfter og slikt, men den påstandene er for teit.

 

Hva?

Det er jo dead on.

Det sier seg jo selv at ikke alle spillene som er annonsert er lanseringsspill.

Hadde det vært tilfelle, ville PS3 hatt en helvetes launch lineup.

 

@ HaterFanBoys:

Du missbruker det fanboy ordet noe helt forjævlig. Alle som har noe i det hele tatt å si som ikke taler for PS3 er jo fanboys i dine øyne.

Det finnes nesten ingen skikkelige fanboys på dette forumet, så slutt å slenge det ut i hytt og pinevær.

Det finnes selvfølgelig noen, og de fleste som leser denne delen av forumet klarer LETT å identifisere dem.

Lenke til kommentar
PS2 har til dags dato shippet over 100 millioner enheter. Xbox har vel solgt over 22 millioner eller deromkring. Det er med andre ord en viss forskjell.

Vi er klar over at det er forskjell på enheter "shipped" og "sold"? Hvis microsoft ville kunne de sikkert "shippe" masse konsoller, uten at det nødvendigvis betyr så mye. Kanskje noe å ha i bakhodet...

6507666[/snapback]

Naturligvis - det er jo nettopp derfor jeg spesifikt sier "shippet" og "solgt", fordi (om jeg ikke husker feil) så var det det som lå til grunnlag for de respektive tallene.

 

Saken er uansett hvordan man snur og vender på det, at Sony har knust både Nintendo og Microsoft denne generasjonen.

 

Ja det er sant. Hvis kunden kommer inn i butikken ser en xbox360 med et EA spill på og en PS3 med det samme EA spillet, og spillene ser nesten identisk ut. (Går ut ifra at de kommer til å se lik ut siden EA ikke kommer til å bruke overdrevet tid og andre ressurser på å utnytte teknologien til PS3 som i teorien er kraftigere en Xboxen sin, iverfall ikke i begynnelsen). [...] valget er jo ganske klar for en familiefar som vil spille tiger woods golf  :tease:

6509409[/snapback]

Jeg innså plutselig noe litt artig -- hvis 360-utviklerne gjør jobben sin, og lager spill som kan konkurrere visuelt med PS3-tilbudene, så må nesten Sony plassere 1080p-skjermer i butikkene for å skille seg tydelig ut. Stas.

Lenke til kommentar
Jeg innså plutselig noe litt artig -- hvis 360-utviklerne gjør jobben sin, og lager spill som kan konkurrere visuelt med PS3-tilbudene, så må nesten Sony plassere 1080p-skjermer i butikkene for å skille seg tydelig ut. Stas.

 

Det forutsetter vel at PS3 spillene tar i bruk 1080P, noe som ikke er en selvfølge. Hvis ikke blir de vel bare oppskalert i tv'en (eller hvis PS3'en tar det intern), og da er jeg litt i tvil om hvor godt et 720p signal er oppskalert til 1080p. Vet vi om PS3'en i det hele tatt kommer til å kjøre interlaced, 1080i f.eks?

Lenke til kommentar
Det forutsetter vel at PS3 spillene tar i bruk 1080P, noe som ikke er en selvfølge. Hvis ikke blir de vel bare oppskalert i tv'en (eller hvis PS3'en tar det intern), og da er jeg litt i tvil om hvor godt et 720p signal er oppskalert til 1080p. Vet vi om PS3'en i det hele tatt kommer til å kjøre interlaced, 1080i f.eks?

6511414[/snapback]

Hvis ikke jeg husker veldig feil, støtter PS3-en alle formatene: 480p/i, 720p/i og 1080p/i.

 

Angående om spillene vil kjøre i 1080p, så tror jeg dette vil gjelde i hvert fall en del av dem. Flere spill jeg så på E3 kjørte i 1080p, og det er liten tvil om at det er et vakkert syn.

Lenke til kommentar
Det forutsetter vel at PS3 spillene tar i bruk 1080P, noe som ikke er en selvfølge. Hvis ikke blir de vel bare oppskalert i tv'en (eller hvis PS3'en tar det intern), og da er jeg litt i tvil om hvor godt et 720p signal er oppskalert til 1080p. Vet vi om PS3'en i det hele tatt kommer til å kjøre interlaced, 1080i f.eks?

6511414[/snapback]

Hvis ikke jeg husker veldig feil, støtter PS3-en alle formatene: 480p/i, 720p/i og 1080p/i.

 

Angående om spillene vil kjøre i 1080p, så tror jeg dette vil gjelde i hvert fall en del av dem. Flere spill jeg så på E3 kjørte i 1080p, og det er liten tvil om at det er et vakkert syn.

6511540[/snapback]

 

Nei du husker korrekt. Så det blir vel opp til utviklerene å bestemme hvilken oppløsning de vil bruke. dårligere en 720p blir det uansett ikke.

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke hvilken utvikler det var, men de sa ihvertfall at sine multiplattformspill kommer til å kjøre i 720p siden det er det maksimale av hva Xbox 360 klarer. Derfor gidder de ikke pushe grafikkmotoren noe hardere når bare PS3 kan vise 1080p, ihvertfall ikke enda.

 

Jeg er stygt redd for at det blir normen, ihvertfall på multiplattformspill og til de ser hvordan det går med PS3. Blir den en hit kommer de sikkert til å fokusere mest på spillene til den.

Lenke til kommentar
Jeg husker ikke hvilken utvikler det var, men de sa ihvertfall at sine multiplattformspill kommer til å kjøre i 720p siden det er det maksimale av hva Xbox 360 klarer. Derfor gidder de ikke pushe grafikkmotoren noe hardere når bare PS3 kan vise 1080p, ihvertfall ikke enda.

 

Jeg er stygt redd for at det blir normen, ihvertfall på multiplattformspill og til de ser hvordan det går med PS3. Blir den en hit kommer de sikkert til å fokusere mest på spillene til den.

6511652[/snapback]

 

Nå er det jo strengt tatt ikke oppløsningen som har mest å si for grafikken.

Lenke til kommentar
Jeg husker ikke hvilken utvikler det var, men de sa ihvertfall at sine multiplattformspill kommer til å kjøre i 720p siden det er det maksimale av hva Xbox 360 klarer. Derfor gidder de ikke pushe grafikkmotoren noe hardere når bare PS3 kan vise 1080p, ihvertfall ikke enda.

 

Jeg er stygt redd for at det blir normen, ihvertfall på multiplattformspill og til de ser hvordan det går med PS3. Blir den en hit kommer de sikkert til å fokusere mest på spillene til den.

6511652[/snapback]

 

Nå er det jo strengt tatt ikke oppløsningen som har mest å si for grafikken.

6511669[/snapback]

 

Jepp, derfor håper jeg de prioriterer grafisk innhold framfor oppløsning. 1080p er myye mer krevende enn 720p og derfor må grafikken vike for å få den oppløsningen til å gå glatt.

Lenke til kommentar
Eg tro at 1080p er oppskrytt av Sony i henhold til det faktisk utviklerene forholder seg til/velger å gjøre. Men vi for se :)

6511884[/snapback]

 

Skjønner ikke helt hvordan en oppløsning kan være oppskrytt. Sony har skryt av at maskinen kan vise 1080p. Om utviklerene velger å bruke den er en annen sak?

 

Men som det blir sagt så ser jeg heller det at de bruker 720p og masse effekter osv osv enn at de bruker 1080p og mindre effekter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...