icer Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 (endret) Hei, har snart slitt ned dekkene mine og må da kjøpe nye, i den forbindelse så vil jeg kjøpe nye felger, vil ikke lenger kjøre rundt på 14" som fulgte med bilen. de skal jeg ha over på vinterdekkene mine når de blir utslitte igjen... Bilen er en Opel Vectra B 1.8CD 97modell, dekkene som står på nå er 185/70 R14-88H. Har lyst på 16". 17" blir vel dyrere igjen? Noen som har noen tips til hva jeg kan kjøpe til helst på/under 8000kr med felg og dekk? Får jeg noe for det? Dekkene må selvsagt vere gode og fra samme plass som felgen siden jeg da som regel kan få det som pakketilbud... Tenkte å ta dette dekket: Vredestein Hi-Trac 205/55 HR16 HI-TRAC 882kr=3528, testvinner av bladet motor i mars Denne felgen, nr 168009, 7X16 IA HAWK SE86 4X100 ET 38. 1038/stk=4152,- Eller denne, nr 170788, 7X16 I.A. PUMA 4X100 ET 35. 888/stk=3552,- Bilde av bilen med de felgene under... Hva tror dere om kvaliteten på disse? Flere felger levert av Interdekk Svar tas imot med stoor takk! mvh Jan-Arne Hatlelid Endret 13. juli 2006 av icer
kremt Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Det første alternativet er klart penest, selv om det koster 600 kroner mer
icer Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 Det er av den oppfatningen jeg også, men hva tror dere om kvalieten på felgene? Vil ikke ha noe som blir skjeve om jeg kjører i et hull eller noe sånt...
kremt Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Tja, hva kan man si? Alle felger kan jo bli skjeve, skal ikke mye til, men tror ikke det er noe å tenke på egentlig, de tåler nok. Er jo lov å faktisk tenke litt når man kjører også
icer Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 Joa, men kommer du i en smal sving og plutselig kommer en bil midt i veien så du må helt ut i veien og der er et hull så er det ikke så veldig mye å gjøre sant
kremt Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Da kan du ikke ha for fine felger da vet du, kjør med ståliser hvis du ikke stoler mer enn som så på deg selv og kjøringen din
icer Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 Er ikke det som står på, men lurer på hva annet man kan gjøre om den situasjonen oppstår da, hva ville du gjort? Eller er du synsk?... Bor på landet og her er ikke veiene som på E6...
kremt Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Bor selv på landet og det er nesten bare å ta hensyn til det, avpasse farten så går det meste bra
icer Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 Joa, men inngjenom her så kommer man aldri frem om du ikke holder en viss fart, er for mange svinger til å slakke ned i alle og iforhold til den ene bilen du kan risikere å treffe på så er ikke sjansen mer en noen prosent, men man vet jo aldri hva som kommer uansett hvor forsiktig du kjører....
McLuddis Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Du må bare ta høyde for at uhell skjer, men det skal litt hull til for at felgen skal ta helt kveld
oysfaerg Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Kremt: Dagens alufelger er som oftest MINST like harde og durable som ståliser
kremt Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Kremt: Dagens alufelger er som oftest MINST like harde og durable som ståliser 6505773[/snapback] Det er de helt sikkert (Men når vi snakker 20" og slikt så tror jeg gjerne det kan bli noe annet )
oysfaerg Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Kremt: True... Neste 18" jeg skal hive på Ovlov'n min blir alu/magnesium-legering.
icer Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Skrevet 17. juli 2006 Hehe, huff... Skal ikke poste det jeg hadde tenkt å skrive alikevel...
kremt Skrevet 18. juli 2006 Skrevet 18. juli 2006 Hehe, huff... Skal ikke poste det jeg hadde tenkt å skrive alikevel... 6507276[/snapback] Jo, kom igjen nå, ikke noe farlig det, ut med det så kanskje vi kan hjelpe deg Ingen spørsmål er for dumme
icer Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Skrevet 18. juli 2006 Nei, var ikke noe spørsmål... bare en kommentar, kommer bare til å tråkke på noen tær så jeg lar være...
oysfaerg Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 han skulle sikkert bare mobbe volvo'n min uansett ^^
Wheeljack Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Om du kjører på 50, 45, 40 eller faktisk 35, 30 profil, har også masse å si for hvor mye juling felgen din tåler. Kjørte en tid rundt med 30-profil(!) på en 740 jeg hadde for noen år tilbake... det gikk ikke så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå