Gå til innhold

raptor+250 wd eller wd250ks+wd250ks i raid?


Anbefalte innlegg

Har lurt litt på å kjøpe 2* wd250ks disker (tilbud på psdata) og kjøre disse i raid. Deretter patisjonere dem slik at har 50 til OS og progs og resten til lagring.

 

Har også tenkt litt på en 36gig raptor disk +wd250ks disk, uten å kjøre raid. En ren os og en ren lagrings disk. men dette blir dyrere og gir mindre lagringskapasitet.

 

Er det likevel å foretrekke over en raid løsning med 250 disker.hvilket oppsett gir best ytelse ( os load time, programm response bf2 brett lasting osv.)

 

skal kjøre raid 0 dersom det blir 2x250 (raid 0=striped disk array)

 

alle erfaringer og tips settes pris på.

 

har også et raid spørsmål. Dersom hovedkortet ryker...vill da raid arrayen eksistere når jeg kobler diskene til en annen raidkontroller?

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lurt litt på å kjøpe 2* wd250ks disker (tilbud på psdata) og kjøre disse i raid. Deretter patisjonere dem slik at har 50 til OS og progs og resten til lagring.

 

Har også tenkt litt på en 36gig raptor disk +wd250ks disk, uten å kjøre raid. En ren os og en ren lagrings disk. men dette blir dyrere og gir mindre lagringskapasitet.

 

Er det likevel å foretrekke over en raid løsning med 250 disker.hvilket oppsett gir best ytelse ( os load time, programm response bf2 brett lasting osv.)

 

skal kjøre raid 0 dersom det blir 2x250 (raid 0=striped disk array)

 

alle erfaringer og tips settes pris på.

6485268[/snapback]

 

dette lurer jeg oxo på :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke betenkt meg på å sette opp en RAID løsning og kjørt OS fra den.

Men jeg ville ikke kjørt med RAID striping uten parity til en lagrings disk/stasjon.

Du har større sjanse for å miste dataene ved kjøring av RAID.

Ytelses messig så er det fett med RAID uten parity, jeg har kjørt RAID i flere år og har ikke mistet noe data, det hele kommer ned til hvor stor sjanse du er villig til å ta.

Hvis jeg skulle kjørt RAID og kjøpt nye disker nå så hadde jeg kjøpt to 10.000 RPM disker og kjørt disse i RAID og kjøpt en egen lagrings disk.

 

Kent

Lenke til kommentar

Hei. Vet du hva du gjør? Du kjøper rett og slett en liten disk. F. eks en 40 eller 80 GB disk som du bruker som OS og Prog disk. Så kjøper du samtidig en større disk f. eks 250 eller 300 GB disk som du bruker som lagring. Personlig har jeg mere sansen for mindre OS harddisker. Har selv kjørt 1x80 GB som OS disk i 3 månder, men bytta den ut mot en 200 GB disk istede som OS disk. Dette angrer jeg på i dag, så jeg vurderer å bytte tilbake igjen. 200 GB disk til OS og Progs (Selv med Dualboot) blir for mye plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...