Gå til innhold

Førstegangstjeneste i Januar 2007


Geir M

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Jeg er visst planlagt innkalt til HSTY/Styrkeproduksjon/Panserbataljon i januar 2007. Det høres faktisk litt kult ut, men tror jeg ikke er ferdig i lære før februar.

Jeg er blitt kalt inn på samme sted. ;)

er noe samme plass jeg og såkalt er innkalt til.

 

Panser er ålreit, dere kommer til å få en spennende tjeneste. Har ikke vært der selv, men var i Kampeskadronen på Rena, som også er en panseravdeling.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er da 6 Celsius og god stemning her oppe nå da :p

 

 

Hørte det var usedvanlig mildt der ja, men, ryktene sier at det blir ganske så kaldt der i februar/mars?

 

sånn, Rena kaldt. (ikke at det er noe problem siden jeg er fra det området, men er dritt å stå ute med fastfrosset snørr og is-hjerne).

Stemmer fint det :)

 

Glad jeg ikke skal ha rekrutten nå utpå nyåret, og hadde den i 10-20+ grader. Februar er den kaldeste måneden, og ifjor var det snakk om en 30 minus grader på det kaldeste.

 

Blir morsomt :)

Lenke til kommentar

til dere som er kommet inn i indre troms. jeg har vært her i 2 år nå, og kan ikke si annet en at jeg stor trives=)dere skal være glad for at dere er kommet inn der!!! nesten alle avdelingene til hæren holder til i indre trom! Så det vil si at du får den kuleste tjenesten! Spesielt dere som skal inn i panser!! Dere får en veldig bra og krevende tjeneste!!

 

Det med at folk klager på at det er kaldt og helt jævelig er bare bullshitt!!! Det viser vel heller hvor pinglete de personene er!!

Når det er 20 minus i indre troms så er det "varmt" det føles ikke som om når det er 20 minus lags kysten. Luftfuktigheten er helt annerledes her oppe så du kjenner ikke så mye til kulden!

Og befalet er veldig flinke til å passe på soldatene når det blir for kaldt!! aktiviteten blir også begrenset når det blir så kaldt!!

Når det er under 20 minus så får man f. eks ikke lov til å være ute å løpe. Er mange slike regler så befalet må forholde seg til.

 

Jeg har sovet ute på øvelse i 30 minus uten varme i teltet og sovet veldig godt=) Er bare til å kle seg skikkelig og ligge rompis

 

 

Kos dere også møtes vi kansje her oppe=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...