Gå til innhold

Rogue talent calc. 1.12


Anbefalte innlegg

Nå trenger vel strengt talt ikke dagger rogues points i Assassination treet. Så det blir jo bare 10 i Subtlety som det er fint med 10 points i for å redusere threat.

 

Assassination treet er stort sett bare til leveling eller om du bruker swords.

Uten at jeg skal påstå alt for mye om dagger builden, men det kan for meg se ut som at 0/20/31 kan være en fin pve build i det minste. Eventuelt 0/25/26.

6471200[/snapback]

Veldig veldig feil...

http://www.worldofwarcraft.com/info/classe...050000000000000

Dette er basen enhver daggerrogue med respekt for seg selv har. (noen har imp SnD i stedet for Eviscerate, men det er en smakssak)

Du må 15 ned på assasination for å få 30% mer critbonus på bl.a backstab. Du må 8 poeng ned i combat for å få 30% mer crit chancee på backstab. Og du må 10 i Subtlety for å få 20% mer dmg på bl.a. backstab.

 

En daggerrogue uten Lethality, Imp Backstab og Opportunity har en dårlig PvE dagger-spec, med tanke på at backstab er en PvE daggerrogues main ability. Og det er for dumt at man skal bruke 33 points i tre forskjellige talenttrær for å forbedre samme ability.

Endret av [VK]Boogieman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke for mye om rogues, siden jeg ikke har noen til 60 enda. Men det ser litt trist ut for daggers...

Er enig med Boogieman og flere. Elendig at man som daggerrogue fremdeles bare har 18 talentpoeng å velge :(

 

Det er bare å starte å levle human rogue, 17/34/0!

+10 swords/maces anyone ?

 

Edit:

Er det noen som vet sånn ca hvor mye +10 swords/maces tilsvarer i % to hit ?

Har hørt noen si at +5 swords er tilsvarende 6% to hit, men det høres litt mye ut.

Endret av kristteo
Lenke til kommentar
Boogieman,11/07-2006 : 13:47]Veldig veldig feil...

http://www.worldofwarcraft.com/info/classe...050000000000000

Dette er basen enhver daggerrogue med respekt for seg selv har. (noen har imp SnD i stedet for Eviscerate, men det er en smakssak)

Du må 15 ned på assasination for å få 30% mer critbonus på bl.a backstab. Du må 8 poeng ned i combat for å få 30% mer crit chancee på backstab. Og du må 10 i Subtlety for å få 20% mer dmg på bl.a. backstab.

 

En daggerrogue uten Lethality, Imp Backstab og Opportunity har en dårlig PvE dagger-spec, med tanke på at backstab er en PvE daggerrogues main ability. Og det er for dumt at man skal bruke 33 points i tre forskjellige talenttrær for å forbedre samme ability.

6471326[/snapback]

Jojo, men jeg vet om flere dagger rogues som har godt av å ikke ha den ekstra damagen disse talentene gjør. :p

Men det er selvsagt synd at det er blitt slik. Jeg vil kanskje tro at det å slå sammen Leathality og Malice til en skill og flytte denne sammen med Improved Slice and Dice inn som Tier 3 og Tier 2 skill kunne løst mange problemer.

 

Som tidligere sagt, synd for dagger rogues og bra for sword rogues.

Er ikke greit å klare å balansere noe sånt. Mange som skriker og klager både på det ene og andre, men jeg tror ikke denne blir endelig.

Vet at f.eks paladin sin review ble forandret 2-3 ganger før den var endelig, så jeg vil nok tro at det har kommet nok klager allerede til at det vurderes forandringer.

Men den dagen en kan bruke 51 points i et talent tre og bli bra, ja den dagen er vi fornøyd. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Den dagen jeg kan holde meg innenfor 2 av talenttrærne og fortsatt ikke få en gimpa build, da er jeg fornøyd. :)

Den beste PvE dagger-builden som finns nå, er ikke i bånn av noen av trærne en gang.. Når den beste builden er nødt til å holde seg 2 ledd over bunn av trærne, når i tillegg de abilityesene i de to siste leddene i assasination og combat er så deilige som de er, så er det kjipt å ikke kunne få de, fordi man er avhengig av småtingene lenger opp..

Men, men.. Etter patchen blir det sverd på meg, og jeg kan endelig forholde meg til to trær i stedet for 3...

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke for mye om rogues, siden jeg ikke har noen til 60 enda. Men det ser litt trist ut for daggers...

Er enig med Boogieman og flere. Elendig at man som daggerrogue fremdeles bare har 18 talentpoeng å velge :(

 

Det er bare å starte å levle human rogue, 17/34/0!

+10 swords/maces anyone ?

 

Edit:

Er det noen som vet sånn ca hvor mye +10 swords/maces tilsvarer i % to hit ?

Har hørt noen si at +5 swords er tilsvarende 6% to hit, men det høres litt mye ut.

6471386[/snapback]

 

+1 i et skill tilsvarer 0.04% hit. 10+ vil da bli 0.4% hit.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

det er vel ikke hitten som er så atraktiv med weaponskill, men det er reduseringen av glancing blows. Dette utgjør en STOR del av raid DPS, og kommer til å ha MYE å si...

Effects of Weapon Skill

 

Each point of weapon skill you have over your opponent's defense increases your chances to crit and hit by 0.04%, and reduces your opponent's chance to block, parry, and dodge by 0.04%. Effectively you can consider it to be the inverse of the defense skill.

[edit]

Glancing Blows

 

In addition, against mobs that are two or more levels above you, you will have a chance to land a glancing blow instead of a normal hit. A glancing blow only occurs on white damage, can not crit and has a damage reduction proportional to the difference between the attacker's weapon skill and the target's defense. Weapon skill reduces the severity of the damage reduction, not your chance to land a glancing blow.

 

 

For example, against mobs three levels above your own, with 300 weapon skill approximately 40% of your swings will be glancing blows, and the damage for those will on average be reduced by 30%. With +5 weapon skill, you will see the same amount of glancing blows (40%), but only 15% damage reduction. With +10 weapon skill, the damage reduction becomes negligible.

 

 

Ranged weapon attacks (Bows, guns and crossbows) do not have glancing blows at all, thus weapon skill does not affect this for them. It works the same for all classes that can use ranged weapons (hunters, rogues and warriors).

30% mer hvit damage er rimelig sweet spør du meg..

Dette gjelder jo da hovedsakelig for de som er i end-game og faktisk fighter mobs som er noen lvls over seg..

Endret av [VK]Boogieman
Lenke til kommentar

Ikke mye som ødelegger for de specceme nei... Bortsett fra at du ikke får WeaponExpertise...

Jeg har på følelsen at Weapon Expertise kommer til å bli roguesenes "innervate".. En ability som alle roguesene må ha for å bli med i end-game instancer, siden det har så sykt mye å si på damagen på mobs som er høyere lvls.. Spesiellt da bosser..

Lenke til kommentar

Weapon expertice kommer nok til å bli ganske så viktig i end-game PvE ja, men når først en speccer det, kommer andre til å følge etter mer eller mindre frivillig, siden de ser hvor mye mer damage de med denne talenten gjør, avhenger jo også på hvor mye weapon skill du har fra gear/racial fra før også. Den capper vel et sted? Så det er ikke vits i å ha +30 weapon skill vil jeg tro.

 

Påtvunget å påtvunget, når en først speccer det, følger de andre etter uansett, så det blir vel en form for tvang. Men priests, shamans, druids, palas, "warriors" Har jo vært vant med å ha et minimum av poeng i diverse talents i lengre tid nå, er bare damage dealers som har vært for heldige. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har ikke noe i mot å specce weapon expertise.. eneste jeg ikke liker er at blizz har ødelagt den mest elementære dagger-basen som finns der ute..

Hadde de flyttet opportunity vekk fra Subtlety, så hadde daggerrogues slippi å specce over 3 talenttrær..

Problem solved.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...