Gå til innhold

Velutstyrt SLI-kort


Anbefalte innlegg

Håper denne typen kort kommer for Conroe også...

 

64-bit PCI kort er kjekt... Er kjipt å kjøre SCI kortene jeg jobber med på 32-bit PCI.

6464837[/snapback]

 

Abit AB9 Pro finner du i prisguiden riktignokk med 9 sata kobblinger.

spes.

Intel® P4 LGA775 Conroe, Pentium D, Pentium EE

Chipset P965/ICH8R

Memory 4 x 240-pin DIMM DDR2 800/667/533 up to max. 8GB

Expansion Slot 1 PCI-E X 16, 2 PCI-E x1, 2 PCI

SATA & PATA 9 x SATA 3G Raid 0/1/10/5

1 x e-SATA, 1 x IDE

IEEE 1394 2 1394 IEEE a

USB 2.0 10

Audio 7.1-CH HD 882D S/PDIF In/Out

Dolby Digital Live

http://www2.abit.com.tw/page/en/news/newsp...OCNO=en_0606051

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor,10/07-2006 : 11:00]Håper denne typen kort kommer for Conroe også...

 

64-bit PCI kort er kjekt... Er kjipt å kjøre SCI kortene jeg jobber med på 32-bit PCI.

6464837[/snapback]

 

Abit AB9 Pro finner du i prisguiden riktignokk med 9 sata kobblinger.

spes.

 

Disse SATA-tilkoplingene er ikke native, så du er like langt som med et hvilket som helst AM2-kort som også har 6 native SATA

 

http://www2.abit.com.tw/page/en/motherboar..._NAME=AB9%20Pro

Lenke til kommentar
kvase: ser ut som et greit kort. Men har ikke PCI-X. Noen som vet av Intel-kort for konsumentmarkedet som har PCI-X?

6470299[/snapback]

Du får je en del ekspansjonskort til PCI-X. Vet ihvertfall om både nettverkskort og SCSI kontrollere med slik tilkobling.

Lenke til kommentar

Isåfall er det veldig skuffende. Det jeg leste ga inntrykk av at det var native porter utover de vanlige 6. Skuffende at det ikke har kommet frem tidligere. Mener også at jeg har lest at NVidias "profesjonelle" chipset skulle støtte flere SATA, så jeg regnet med at det var dette som kom her.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Isåfall er det veldig skuffende. Det jeg leste ga inntrykk av at det var native porter utover de vanlige 6. Skuffende at det ikke har kommet frem tidligere. Mener også at jeg har lest at NVidias "profesjonelle" chipset skulle støtte flere SATA, så jeg regnet med at det var dette som kom her.

 

:thumbdown:

6472885[/snapback]

 

Personlig har jeg aldri hatt problem med "vanlige" ekstra-kontrollere for sata. Men jeg synes det er litt irriterende at det bare er 9 på dette kortet (internt), dessuten er det mer praktisk når ting går opp i 4, skulle egentlig gjerne ha hatt 12 (8 native hadde jo hvert suverent, men det er vel å drømme at de innfører det...)

 

AtW

Lenke til kommentar

Hastighet er tilnærmet uviktig for meg. Det som er fordelen med native er at både single og raid som regel funker uten problemer overhodet. Det samme med detektering av disken.

 

Når du har en tillegskontroller kan det bli problemer med detektering av disker, det kan bli problemer med heng i biosen dens, det kan være problemer fordi tilleggskontrolleren enten støtter bare raid eller bare single (eller begge deler halvveis :mad:) osv osv

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Okej

Native eller ikke bruker ett asus a8n-sli deluxe med 4 porter raid og 4 uten ingen problemer med noe. Har asus m2n 32 ws pro og der er det litt problemer om man ikke raider de som er satt til og skulle raide. Men kan ha noe med at jeg har testet med promise pcx supertrax 16300 kort i tillegg, men tviler på det.

 

Så hva som skulle vere forskjell på disse to hk aner ikke jeg. Begge er gode kort men noen få minuser. Men mye bedre enn andre kort som har mange porter til sata, dual lan iaf som jeg har vert med mine fingerepå.

 

 

 

Mvh

rsr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...