Gå til innhold

Playstation 3 forsinker Blu-ray?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøper nå PS3 uansett hvilket drev den måtte få. Men jeg vil vente til det har kommet noen nyere revisjoner, det er alltid tull med de første revisjonene. Det var det også på Xbox360.

 

Kjøper nok konsoll neste år tenker jeg. PC i år.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å få Blu-Ray i PS3 er ikke så viktig for Sony spillmessig, MS klarer seg jo fint med dvd-plater i Xbox360.

Det dem gjør er å bruke PS3 som brekkstang for å få gjennom Blu-ray som det neste lagringsformatet, og vinne kampen mot hd-dvd.

det koster dem dyrt, blir spennende å se om det er verdt det for Sony.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Tror det at de benytter seg av Blue-ray vil gjøre at PS3 overlever lengere på markedet enn X360.

Størrelsene på spill til data har økt en god del de siste årene, så hvorfor skal ikke dette skje med  konsollspill de neste årene?

6475352[/snapback]

 

Personlig tror jeg ikke størrelsen kommer til å bli et voldsomt problem, det er vel begrenset hvor store teksturer som lønner seg uansett(?), det skal jo kunne passe til skjermkortet også, og om nøden er stor kan man jo bruke flere plater eler dual-layer DVD.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
hvordan vet man det?

6475833[/snapback]

Ved å følge med på pressemeldingene fra microsoft som ble annsonsert på FORRIGE E3 om jeg minnes rett. HD-DVD addon spilleren til 360 skal bare kunne spille av film.

 

Ellers har toshiba(?) med en gjetning på at MS vil bygge den inn i boksen. Om dette da skjer, og om den da vil støtte spill får vi vente å se på.

Lenke til kommentar

Er en logisk grunn til at spill ikke vil komme i hd-dvd format. tenk alle de 360-maskinene MS har solgt til nå. hvis MS kommer med en hd-dvd spiller og begynner å gi ut spill i hd-format vil nok de bli ganske grinete.

ikke alle som har lyst eller råd til å bruke masse penger på den utvidelsen.

Lenke til kommentar
Er en logisk grunn til at spill ikke vil komme i hd-dvd format. tenk alle de 360-maskinene MS har solgt til nå. hvis MS kommer med en hd-dvd spiller og begynner å gi ut spill i hd-format vil nok de bli ganske grinete.

ikke alle som har lyst eller råd til å bruke masse penger på den utvidelsen.

6476503[/snapback]

Det ville også være en oppskrift på å tape penger for spill utviklerene.

Lenke til kommentar
Men det ble sagt at "sorry vi lanserer med DVD nå men dere vil få HD-DVD senere", mulig det var kun for filmer.

Ja.

 

Men da vil jo PS3 bli overlegen med sin HD kvalitet på spill etterhvert.

6479969[/snapback]

Hvis du med etterhvert mener mot slutten av konsollenes levetid så er nok det mulig, men selv da tror jeg overlegen vil være å strekke det.

Lenke til kommentar

Jo, men er man ikke allerede på grensen av hva DVD kan lagre på forrige generasjons spillkonsoll?

 

Og her snakker vi HD oppløsning kontra PAL/NTSC spill på DVD for Xbox360 sin del? Enorme loadetider med mega kompressjon eller plate swapping deluxe?

 

PS2 for PAL oppløsning:

Forbidden Siren 2 for er på 4.7GB

Final Fantasy X er på 8.7GB

Gran Turismo 4 er på 4GB

Tekken 5 er på 5GB

Metal Gear Solid 3 er på 6GB

osv osv

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

latterlige? det er vel absolutt en del av god spillopplevelse.

Har MGS3 latterlig mye spillsekvenser på sine 6GB?

 

Hvorfor jeg kaller det på grensen? Jo fordi det er PAL/NTSC oppløsning og HD oppløsning vil kreve enormt mye mer plass.

 

Og når vi snakker neste generasjons spill så regner jeg at de i tillegg til HD oppløsning tar spillene en del skritt videre!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
latterlige? det er vel absolutt en del av god spillopplevelse.

Har MGS3 latterlig mye spillsekvenser på sine 6GB?

 

Hvorfor jeg kaller det på grensen? Jo fordi det er PAL/NTSC oppløsning og HD oppløsning vil kreve enormt mye mer plass.

 

Og når vi snakker neste generasjons spill så regner jeg at de i tillegg til HD oppløsning tar spillene en del skritt videre!

6484233[/snapback]

 

PC-spill har jo allerede denne oppløsningen, og de klarer seg greit med single-layer DVD i det fleste tilfeller, da har man dual-layer å gå på, før man må opp i flere plater.

 

AtW

Lenke til kommentar
Selvfølgelig vil spill ta mer plass. Og som det har blitt nenvt i mange tråder så vil en slippe å komprimere texturer og annet vissvass når han har nok plass, og derfor minske loadetid osv.

6471234[/snapback]

 

Ikke så sikker jeg. Ukomprimerte teksturer vil jo ta lengre tid å lese fra platene. Nå er jo ikke PS3 en svak maskin, så jeg ville ikke gått ut i fra at det ville vært noe raskere å ha de ukomprimert. Ser ikke for meg at noen spill vil nå 10GB engang, og ihvertfall ikke 25GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...