Gå til innhold

Noen interesse for Paulo Coelho?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alkymisten gikk på rundgang i kollektivet, den var spennende lesing hvis man er litt åpen til sinns, slutten synes jeg dro ned hele boka dog. Såvidt jeg husker, brøt den helt med bruken av alkymi som en metafor, og begynte plutselig å snakke konkret om at hovedpersonen klarte å fremvinne gull fra bly... :/ Skulle vært takknemlig hvis noen hadde revet ut siste side.

 

Har begynt på "Ved elven Piedra satt jeg å gråt" flere ganger, men klarer ikke å komme ordentlig igang med den.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Har bare lest Alkymisten, men jeg elsket boken, selv om jeg er en helhjertet ateist.

8389896[/snapback]

Selv om du er ateist?

 

Jeg vil si at Paulo Coelho sine tekster er skrevet på en slik måte at folk med forskjellige livssyn kan lese dem(og tolke dem). Untaket må være Ved Elven Piedra(den handler jo mer om religion...)

 

Jeg har lest Alkymisten, Veronika Vil Dø og Ved Elven Piedra. Likte best de to førstnevnte, hvilke bør jeg forsette med nå?

 

Men er her et sted hvor det er lagt ut "sitater" eller "ordtak" som er i bøkene til Coelho ?  :innocent:

8544317[/snapback]

Her finner du i hvert fall noen fra Alkymisten: http://en.wikiquote.org/wiki/Paulo_Coelho

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Jeg har lest Alkymisten, Veronika Vil Dø og Ved Elven Piedra. Likte best de to førstnevnte, hvilke bør jeg forsette med nå?

8810972[/snapback]

Jeg vil anbefale 11 minutter (:

Selv om jeg egentlig skulle ønske det ikke endte som det gjorde :p

Jeg har lest Alkymisten

Men er her et sted hvor det er lagt ut "sitater" eller "ordtak" som er i bøkene til Coelho ?  :innocent:

8544317[/snapback]

Her finner du i hvert fall noen fra Alkymisten: http://en.wikiquote.org/wiki/Paulo_Coelho

8810972[/snapback]

Det er også gitt ut en bok med sitater fra de forskjellige bøkene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

For noen år siden leste jeg Veronica wants to die og Alkymisten, og ble svært uimponert. All ære til ham for å klare å fenge så mange med sin litteratur, men jeg er altså ikke en av dem. I bunn og grunn synes jeg han farer med "filosofiske" selvfølgeligheter, og jeg ble heller ikke overvettes imponert over verken de grunnleggende historiene han presenterte eller selve språkbruken hans. Men han må jo åpenbart gjøre et eller annet riktig. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...