Gå til innhold

Dummeste en jente har sagt til deg ?


Anbefalte innlegg

Oceania, i følge wikipedia, kan oppfattes som en region, ikke kontinent.

 

Så kanskje hun var ikke så dumt likevel..

7736779[/snapback]

Så skrev han VERDENSDEL og ikke kontinent da ;)

7736793[/snapback]

 

fra ordboken:

kontinen't n3 (lat. (terra) continens 'sammenhengende (land)') sammenhengende fastland, verdensdel det afrikanske k- / reise på k-et det europeiske fastland.

 

Verdensdel - Kontinent?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verdensdel = del av verden

Det ligger jo i ordet. Nord-Amerika, Sør-Amerika, Europa, Afrika, Asia og Oceania er de verdensdelene vi har. Noen tar med nordpolen og sørpolen i tillegg. (Også kalt Arktis og Antarktis, for å tilfredsstille eventuelle kverulanter.)

 

Europa og Asia er heller ikke egne kontinenter, så hvis man skal sette likhetstegn mellom verdensdel og kontinent, må man kalle dem Eurasia. (Det er det kontinentet heter.)

 

edit: Glemte Afrika. :blush:

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg har en venninne som ikke er av den skarpeste klassen, for å si det mildt.

 

Dette er ting hun har sagt:

 

(I skoletimen, mens det var snakk om oldtiden o.l.) "Ja, sånn før Jesus ble født, så telte de jo bakover!" - Dette var HELT seriøst. Tro det eller ei!

 

Et annet eksempel er da jeg og en kompis satt hos han og spilte FIFA på PS2. Den samme jenta kommer innom, og setter seg ned og ser på mens vi spiller ferdig kampen. Idet kompisen min spiller en crossball som ruller ut over dødlinja, sier han: Faen da! Det regner jo, da skal ballen stoppe fortere.." Da smeller det fra min smarte venninne, mens hun ser ut gjennom vinduet: "Det snør jo ute, daaa!"

 

Bare et par eksempler... Det finnes MANGE!

Lenke til kommentar
''du er teit, du har liggi der en halvtime uten å prøve deg''

 

Er faktisk første gang jeg har fått kjeft for å ikke prøve meg.

 

Jeg var drita, fjern og hypp på å sove...damer trur at vi gutta alltid er klare...pffft

7737818[/snapback]

Har hørt den der selv faktisk. Kom hjem fra fest, en venninne skulle sove hos meg (gode venner, ikke noe kjærestegreier på gang i det hele tatt) og hun ville heller dele seng med meg enn at jeg skulle ligge på sofaen, greit nok det. Men neste dag fikk jeg kjeft for at jeg ikke hadde prøvd meg. For som hun så fint sa "lå jo der i bare tanga".

 

Faen da, jeg var trøtt og liker heller ikke å pule på venner.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Har hørt den der selv faktisk. Kom hjem fra fest, en venninne skulle sove hos meg (gode venner, ikke noe kjærestegreier på gang i det hele tatt) og hun ville heller ele seng med meg enn at jeg skulle ligge på sofaen, greit nok det. Men neste dag fikk jeg kjeft for at jeg ikke hadde prøvd meg. For som hun så fint sa "lå jo der i bare tanga".

 

Faen da, jeg var trøtt og liker heller ikke å pule på venner.

7737866[/snapback]

 

Føler den....

 

Damer klarer ikke sende ut signaler, de må jo gjøre det klart når det er greit og ikke!......damer er stress :hrm:

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar
Har hørt den der selv faktisk. Kom hjem fra fest, en venninne skulle sove hos meg (gode venner, ikke noe kjærestegreier på gang i det hele tatt) og hun ville heller ele seng med meg enn at jeg skulle ligge på sofaen, greit nok det. Men neste dag fikk jeg kjeft for at jeg ikke hadde prøvd meg. For som hun så fint sa "lå jo der i bare tanga".

 

Faen da, jeg var trøtt og liker heller ikke å pule på venner.

7737866[/snapback]

 

Føler den....

 

Damer klarer ikke sende ut signaler, de må jo gjøre det klart når det er greit og ikke!......damer er stress :hrm:

7737885[/snapback]

 

 

fins vell gode fordeler med dette fenomentet ogsdå da :cool:

Lenke til kommentar
Dette er ikke nødvendigvis feil, men et fenomen som på latin heter pars pro toto. Det er som å kalle Nederland for Holland, selv om Holland bare er en liten del av Nederland. Det er vel teknisk sett inkorrekt, men er blitt sedvane.

7736494[/snapback]

Såvidt jeg har forstått kaller hollendere Nederland for Holland?

7736670[/snapback]

nl-map-small.gif

Som du ser er Nord og Sør-Holland det som tilsvarer norske fylker, så det er nok usannsynlig.

Lenke til kommentar
*kart*

Som du ser er Nord og Sør-Holland det som tilsvarer norske fylker, så det er nok usannsynlig.

7738202[/snapback]

Jeg har vokst opp med Holland, da min bestefar er fra Nederland.

Men han er da fra Rotterdam, som etter det jeg ser ligger i Zuid Holland, så det er vel derfor.

I've been living a lie :dontgetit:

 

EDIT: Men jeg har jo fortsatt et fotballskjerf fra VM hvor det står Holland :ermm:

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...