Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er toppfarta på din bil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis mopeden går i 150 har man ikke bare lagt på "litt"...

 

Forøvrig enig med Flippo. Det er kanskje spennende å teste toppfart en gang eller to, men ingenting slår god gammeldags lyskryssdrag. Hjulspinn, røyk, bakende som trekker mot sida og to svartspor ut fra krysset er gøy. Spesielt når vtec civic'en i feltet ved siden ikke klarer å holde følge med den gamle forden ;)

 

Det beste er jo såklart når man slenger inn 2'a, det gneller til og to nye svarte merker på andre siden av krysset kommer til syne

 

Eneste bakdelen er at man må vaskebort gummirester

Lenke til kommentar

328km/t med en lett modifisert porsche 911 gt3 rundt nardo banen i italia for de som kjenner til den. gt3 rs stod også klar til test men det var noe i veien med turboen så den måtte til verksted :(

 

jo, testkjørte forresten bmw m3 csl i norge tidligere i år, var mer konsentrert på veien enn speedometeret men jeg regner med at jeg var oppe i 270 en plass mellom stjørdal og storlien i sverige.

Endret av wilzoo
Lenke til kommentar

Holdt 160 med en 95 mb C220 diesel med auto og ac på. den bilen har ikke mere enn 95 hk så det var nok den den stakkaren klarte men ikke dårlig med 3 personer i og fullt av bagasje. Den bilen er ikke min bare så det er visst. Men min v70 2.0 126 hk har jeg kun hatt i 150 i følge nåla men der var det mere å hente så regner med at den er god for rundt 200.

Lenke til kommentar

Satt på med farmin i mamma sin 2 tonns MB 500 SE, (296 HK - Auto kasse) i 170 km/h på en ikke så alt for lang strekning på dårlig vei med 5 i bilen :)

 

Har ikke lappen selv ennå, men når den kommer, forhåpentligvis i februar skal jeg nok ta meg en liten tur :D Selv om onkel politi er ganske aktiv rundt i kommunen/ fylket jeg bor :hrm:

Lenke til kommentar
Satt på med farmin i mamma sin 2 tonns MB 500 SE, (296 HK - Auto kasse) i 170 km/h på en ikke så alt for lang strekning på dårlig vei med 5 i bilen  :)

 

Har ikke lappen selv ennå, men når den kommer, forhåpentligvis i februar skal jeg nok ta meg en liten tur  :D  Selv om onkel politi er ganske aktiv rundt i kommunen/ fylket jeg bor  :hrm:

6561921[/snapback]

 

5 liter med nesten 300 HK og 170 km/t? Det er vel ikke topphastighet??

 

Mutterns Skoda Superb 1,9 TDI 130 HK lå vi med i 230 km/t på gps, og litt under 250 på meteret.. Den bilen går bra.. Var 4 stk i bilen med syktunge kofferter i bagasjen..

 

Fatterns Mustang tørr jeg ikke tenke på hva topphastigheten er.. Bilen hadde vel tatt av fra veien... Testet bilen i en oppover bakke her jeg bor, ca 800 meter bratt bakke(motorvei) Startet i bunn i 100 km/t, På toppen var vi oppi litt over 200.. Men da var ikke bilen mye stabil... Vinden tok litt tak i bil da.. :p

Er bare C4 automat på den, 4 gir med rev. 1 giret varer opp til 70-80 km/t som vi har testet og 2 giret opptil 150-160 km/t og 3 giret har vi hatt i 200 mens turtallet lå på ca 4000 rpm..

Er en 1967 HT 289 :love: V 8 :love: ( 4,7 liter med ca 300 Hk )

 

Edit: Legger til de 2 andre bilene vi har også..

 

Beach Buggy ( ombygd boble gml. type ) 1964 mod med 1300 motor, sikkert 50-70 HK i bilen.. Bilen veier bare 700 kg, så er et sykt morsomt leketøy.. Er også bakhjulsdrift:D

Bilen høres ut som den værste gressklippern, iforskjell til V8 på Mustangen..

Har hatt bilen på flata i 130-140 ( dårlig speedometer )

 

 

VW Transporter 1,9 TDI 100 HK er jobbebilen til fattern.. Har hatt den oppi ca 160 km/t men da er den så og si fulllastet med varer... Så den i 180 km/t i tyskland..

Ble overasket over at den boksen gikk såpass..

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar

Da jeg var ung og dom og trude det skulle være sånd

Hade en Toyota corolla 1.2 1978 en gang press jeg den i 180

ned en lang tunell andbefalest ikke siden det var 155 13" husker

hvor mye hk det er i den men fy det hylte i den lille motoren

Hade og Opel ascona b 2.0 1980 den hade jeg over 200

men speedometeret stoppa på 200 og nåla rørte seg ikke

Så testa jeg en Nissan Cherry Gtt den hade jeg over 220

hade mere å gi men siden det ike var min stoppa jeg der

jada den var trimma

Er flere men orker ikke så skrive flere

 

Alt det her er etter speedometeret

Lenke til kommentar

Lang bratt bratt nedoverbakke med slakke svinger, presset Golfen til ca 205. Golf 3 1992 mod. Tok litt tid å bygge opp farten, var vel hallveis på rødlinja også. Skal ikke gjøres igjen, utrolig hvor mye dumt man kan gjøre når man er fersk med lappen. Hadde også en fullastet Passat 1994mod. med 4 passasjerer i 170 ned samme bakke, og det var på vinterføre med snø på veiene. Ett under at jeg ikke har kræsjet noen av bilene. Foreldrene mine som eier dem. Skal kjøpe egen bil til høsten forhåpentligvis. Har roet ned villkjøringen nå, utrolig hva man lærer det første halvåret med lappen ;)

Lenke til kommentar

Har kommet opp i 180km/t med min gamle 1983 Mercedes-Benz 230E W123 i Sverige! SKulle tro at skruene på bilen begynte å lirke ut på den farten. Bilen hadde bare fire gir.

 

Med den bilen jeg har nå, 1998 Mercedes-Benz E280, har jeg kun presset den i 180km/t i en forbikjøring mellom Oslo - Hamar. Kjørte forbi ned den laaaange neddoverbakken før Espa.

 

Raskeste jeg har kjørt, er 240km/t i en Ferrari 456GT mellom Smestad og Nydalen. Kunne presse den mye mye mer men ble litt svett og banen/veien ble svingete. Hadde fint dekkgrep etter noen piruetter på Holmekollen.

 

Fatterns chipmoddet 1992 Mercedes-Benz SL500 (~360hk)har jeg ennå ikke fått testet. Heller ikke mutterns 2001 Lexus RX300 (220hk).

Lenke til kommentar
328km/t med en lett modifisert porsche 911 gt3 rundt nardo banen i italia for de som kjenner til den. gt3 rs stod også klar til test men det var noe i veien med turboen så den måtte til verksted :(

 

jo, testkjørte forresten bmw m3 csl i norge tidligere i år, var mer konsentrert på veien enn speedometeret men jeg regner med at jeg var oppe i 270 en plass mellom stjørdal og storlien i sverige.

6560109[/snapback]

 

 

 

Regner med at det er Porsche 996 du snakker om her. Visste ikke at gt3 hadde turbo, må vel ha vært ettermonterte greier ;)

 

Og den porschen må da ha vært modifisert indeed, siden den klarte 25km/t høyere toppfart enn en original gt3. Hvis man regner på girutvekslingen og det der, så ser vi at Porsche gt3 kan ha en maksimal toppfart på 208mph/334km/t, sett at den kjører med standard dekkdimensjon (295/30-18) og har originale drev.

Så dette var slett ikke verst! Kudos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...