Gå til innhold

Test: Sony Ericsson K800i


Anbefalte innlegg

Det nevnes i testen at K800 var først med Memorystick Micro brikke. Men, var ikke Z530i første med denne da? Når det er sagt, K800 er en rå kameratelefon, beste jeg har sett hittil. Men, det er ikke en Nokia :)

 

Mvh Kenfred

6462549[/snapback]

 

3 telefoner har vel kommet med M2 før K800i; M600i W300i og Z530i! Men dette er bare pirk! Og ja K800i er den beste kameratelefonen på markedet akkurat nå :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå en K750 som jeg er svært fornøyd med. Det eneste ankepunktet er den dårlige overføringshastigheten når man overfører musikk per kabel. Hvordan er K800 på dette området?

6464390[/snapback]

K750i støtter kun USB 1.2. Selv bruker jeg minnekortleser til å overføre musikk og hastigheten er da upåklagelig.

 

Er ganske sikker K800i støtter USB 2.0. :)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Ingen andre som synes det er NEGATIVT at SE har gått over til ny memory card standard med Micro M2?

 

De minnekortene har jo kun max kapasitet på 1GB. Mens Memory Stick Pro Duo er vel oppe på 8GB?

 

Utrolig plagsomt når man nettopp har kjøpt seg ett på 2GB og så vite at man kan bare glemme å ta det med over på K800i. Håper ikke de neste W8xx modellene også går over til micro...

Lenke til kommentar

Dette er muligens også nevnt tidligere, men det jeg kicket på med denne testen var den delen som dreide seg om kamerafunksjon. Bildene som var tatt var ikke gode, og det poengterte også den "innleide" eksperten, likevel får kameraet en sekser?! Que?! Hvordan kan man mene at kameraet er bra? Ok; det er kanskje bra til å være en mobil, men en sekser? Bildene var direkte uskarpe.

Lenke til kommentar
Dette er muligens også nevnt tidligere, men det jeg kicket på med denne testen var den delen som dreide seg om kamerafunksjon. Bildene som var tatt var ikke gode, og det poengterte også den "innleide" eksperten, likevel får kameraet en sekser?! Que?! Hvordan kan man mene at kameraet er bra? Ok; det er kanskje bra til å være en mobil, men en sekser? Bildene var direkte uskarpe.

6464862[/snapback]

 

Fordi det er det beste mobilkameraet så langt. Jeg mener kameraet fortjener en 6er ATM, men videofunksjonen burde trukket det ned til en 5er siden den er så dårlig.

Lenke til kommentar
Ingen andre som synes det er NEGATIVT at SE har gått over til ny memory card standard med Micro M2?

 

De minnekortene har jo kun max kapasitet på 1GB. Mens Memory Stick Pro Duo er vel oppe på 8GB?

 

Utrolig plagsomt når man nettopp har kjøpt seg ett på 2GB og så vite at man kan bare glemme å ta det med over på K800i. Håper ikke de neste W8xx modellene også går over til micro...

6464800[/snapback]

MSPD er oppe i 4 GB, og Memory Stick Micro (M2) kommer i 2 GB i løpet av året.

 

Synes over hode det ikke er negativt. M2 bruker mindre strøm og er mindre (men ikke som microSD for små). Når det gjelder W-serien kan du se at W850i har MSPD.

Lenke til kommentar
Ingen andre som synes det er NEGATIVT at SE har gått over til ny memory card standard med Micro M2?

 

De minnekortene har jo kun max kapasitet på 1GB. Mens Memory Stick Pro Duo er vel oppe på 8GB?

 

Utrolig plagsomt når man nettopp har kjøpt seg ett på 2GB og så vite at man kan bare glemme å ta det med over på K800i. Håper ikke de neste W8xx modellene også går over til micro...

6464800[/snapback]

 

MSDP er på vei ut, ingen tvil om det, M2 kortene er kommet for å bli, og for å ta over for MSDP.

mange gode grunner til det, strøm besparelse er en, mens plassen en annen.

Mobilene inneholder mer og mer, og de skal helst være så små og tynne som mulig, så plass er essensielt.

;)

 

Grunnen til at W850 har MSDP, og K800 har M2, har sine grunner.

W850 var ment å skulle kommer ut tidligre, mens K800 skulle komme i høst med den nye UI.(bytte plass m.a.o)

Så fremover, forvent M2.

;)

Lenke til kommentar
De kunne vel gått over til miniSD? De kortene har jo større lagringskapasitet.

6466087[/snapback]

Så snart microSD kommer over 2GB er vel også miniSDs dager talte. Nå er det faktisk sånn at Ericsson (ikke Sony Ericsson vel og merke) er med i SD Association, men jeg tror allikevel SE foretrekker M2. Dermed vil det om kanskje allerede et år være kun to minnekort som gjelder, nemlig microSD og M2.
Lenke til kommentar
De kunne vel gått over til miniSD? De kortene har jo større lagringskapasitet.

6466087[/snapback]

Så snart microSD kommer over 2GB er vel også miniSDs dager talte. Nå er det faktisk sånn at Ericsson (ikke Sony Ericsson vel og merke) er med i SD Association, men jeg tror allikevel SE foretrekker M2. Dermed vil det om kanskje allerede et år være kun to minnekort som gjelder, nemlig microSD og M2.

6466706[/snapback]

MSPD er vel oppe i 8GB om eg ikkje tar heilt feil.

Lenke til kommentar
De kunne vel gått over til miniSD? De kortene har jo større lagringskapasitet.

6466087[/snapback]

Så snart microSD kommer over 2GB er vel også miniSDs dager talte. Nå er det faktisk sånn at Ericsson (ikke Sony Ericsson vel og merke) er med i SD Association, men jeg tror allikevel SE foretrekker M2. Dermed vil det om kanskje allerede et år være kun to minnekort som gjelder, nemlig microSD og M2.

6466706[/snapback]

 

Er M2 utviklet av sony?

Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål: Er MMS på K800i begrenset til 100KB slik som på tidligere SE-telefoner?

6471909[/snapback]

 

Er det ikke de lame norske teleopratørene som setter denne idiotiske begrensningen da?

 

En mms har jo fastpris, og fattige telenor med andre kan vell ikke ta noe mindre enn blodpris for de usle 100kb som er grensen på en mms.

 

Jeg rekner uansett med at denne grensen økes når 3g blir mer normalt og de fleste får mobilkameraer med høyere oppløsning.

 

:ermm:

Lenke til kommentar
MSPD er vel oppe i 8GB om eg ikkje tar heilt feil.

6466909[/snapback]

Kun 4GB som er å finne på markedet, men kan vel kanskje stemme at 8GB er lansert.

6467426[/snapback]

Eg tok nok feil. Var inn på prisguiden til amobil, og der låg 8GB til over 6000, men det var feil. Trur det var linka til eit kamera eller noko. 4GB er vertfall ute, og nå snart frå sony og.

Lenke til kommentar
Er det ikke de lame norske teleopratørene som setter denne idiotiske begrensningen da?

 

En mms har jo fastpris, og fattige telenor med andre kan vell ikke ta noe mindre enn blodpris for de usle 100kb som er grensen på en mms.

6472142[/snapback]

Feil. På min Siemens CX65 kunne jeg velge om telefonen skulle bruke maksgrense 100KB eller 300KB. Siden Telenor støttet 300, brukte jeg det. Men så byttet jeg til Z520i, og den hadde hardkodet inn 100KB (og ingen valgmuligheter). Forhørte meg her på forumet, og det samme gjaldt telefoner som K750i. Så da vil jeg bare vite om SE har klart å gjøre noe med den begrensningen med K800i?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...