Gå til innhold

AoC: blir det conan next?


Anbefalte innlegg

Liker veldig godt grafikken til funcom, den er mye mer moden enn feks wow og warhammer. Det blir også veldig spennende å prøve deres 'revolusjonerende' måte å slåss på.

Jeg er sikker på at funcom vil være mye bedre forberedt ved AoC lanseringen enn de var med AO, som knapt var spillbart de første mnd. AoC er jo dessuten et av en håndfull titler som har blitt utpekt til offisielle windows vista (dx10) spill, så det ligger nok mye ære i å skape en knirkefri lansering.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker veldig godt grafikken til funcom, mye mer moden enn feks wow og warhammer. Det blir veldig spennende å prøve deres 'revolusjonerende' måte å slåss på.

Jeg er sikker på at funcom vil være mye bedre forberedt ved AoC release enn de var med AO, som knapt var spillbart de første mnd. AoC er jo dessuten et av en håndfull titler som har blitt utpekt til offisielle windows vista (dx10) spill, så det ligger nok mye ære i å skape en knirkefri lansering.

6709560[/snapback]

 

 

Må si meg enig med grafikken. Er "høvding" lei av fantasi tullet til WoW og WAR.

Det minner meg om pokemon grafikk som blir laget for unger under 12 år. Dette er jo selvfølgelig individuellt av hva folk liker og ikke liker, for meg så er jeg lei det.

 

Grafikken i Hyboria vil få en til å "leve" seg mere inn i spillet. Man får en mer skummel stemning, som f.eks i skogen der man ikke har full kontroll på omgivelsene. I WoW så er all landskap så åpent, slik at man nesten ikke kan bli overrasket. Utenom "usynlige" rogues.

 

Det att det er Vista showcase må jo bare bety att Microsoft har trua på spillet og har likt det de har sett sålangt.

 

En annen ting jeg liker med spillet er muligheten til å levle sin toon i PvP. Man må altså ikke grinde PvE for å kunne gjøre PvP etterpå.

 

Men jeg må si att jeg er litt skuffet over att det ikke er kungjort noen FFA server enda. Med PC loot og slike ting. Selv om måten de innfører Blood Money høres ganske lovendes ut. Så vil jeg kunne holde opp ett blodig sverd fra min fiende som ligger død vedsiden av meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har hørt noe nytt om AoC fra DragonCon?

 

Synes det kommer veldig lite ut av disse "conventionene", som FunCom drar på, for oss ikke-fysisk-tilstedeværende. (unntaket som bekrefter regelen er selvsagt E3 06)

 

På den forrige ble det sagt at det kom til å dukke opp ting uten at det egentlig gjorde det.

 

Vært kult med en ny ingame video, intervju, preview eller lignende.

 

Hmmm.. Sette xm8 på saken? ;)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Det de viste fram på DragonCon er det samme som dem viste frem på E3..

De har altså ikke laget noe spesiellt nytt å vise frem, i en form av en presentasjon.

 

Men intervjuene er jo selvsakt forskjellige.. Så det kan lønne seg å se på de få videoene som er lagt ut derrifra.

 

Jeg vet ihvertfall om 2 stk. Og begge er å finne på youtube.com eller video.google.com

Lenke til kommentar
Det de viste fram på DragonCon er det samme som dem viste frem på E3..

De har altså ikke laget noe spesiellt nytt å vise frem, i en form av en presentasjon.

 

Men intervjuene er jo selvsakt forskjellige.. Så det kan lønne seg å se på de få videoene som er lagt ut derrifra.

 

Jeg vet ihvertfall om 2 stk. Og begge er å finne på youtube.com eller video.google.com

6798199[/snapback]

Jepp! fant ihvertfall en vanlig melee-vandre-rundt-på-low-level vid fra GamesConvention, nettopp. Intet nytt der nei :-\

 

Edit: Så på denne (intervju 2 fra GamesConvention) at de planlegger veldig regionale servere. Lurer på hvordan De store guildene med medlemmer fra alle verdenshjørner tenker å takle det.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Edit: Så på denne (intervju 2 fra GamesConvention) at de planlegger veldig regionale servere.  Lurer på hvordan De store guildene med medlemmer fra alle verdenshjørner tenker å takle det.

6798289[/snapback]

 

Ja, de sier på forumet att de ikke helt har planene klare for hvordan det vil fungere.

Det er en stor diskusjon rundt det..

 

Grunnen til att man ikke ser særlig mye nytt er pga de er midt i Beta testinga.. Så de prioriterte heller spill utviklingen og testingen av spillet.

Lenke til kommentar
[klipp] Grunnen til att man ikke ser særlig mye nytt er pga de er midt i Beta testinga.. Så de prioriterte heller spill utviklingen og testingen av spillet.

6798407[/snapback]

Det er jo en bra ting! :thumbup: Men det er også litt fordi "reporterne" ikke har gjort hjemmeleksa si, eller vil lage et intervju for de som er nye i forhold til spillet.

 

Spørmål som "Kommer spillet bare ut på PC?", "Kan man spille det solo?", "Når kan man spille PvP?" begynner å bli klisjer nå.

 

Hadde jeg vært der ;) , ville jeg stilt mer konkrete spørsmål om rogue-klassene som vi vet lite om i praksis, hvordan man kan innta borger. Hvordan ikke-tank-klassene kan bruke sine ferdigheter i siegekamp, hvordan man vil hindre at spillet blir en grind o.l. Stiller man slike spørsmål får man ikke de gamle svarene som "at man er solo fra lvl1-20" etc.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Ja jeg er enig i deg der maanemann! :)

 

Det virker litt som om reporterne ikke har fulgt med på spillets utvikling og vet hva som er "ute i det offentlige" og ikke, med tanke på informasjon.

 

Så da blir det jo det samme gamle spørsmålene som de spørr til alle som lager MMO's... Og da blir det litt ensformig..

 

Det er litt synd.. Men hvis man har lyst på litt "fresh" info.. så kan man jo joine #ageofconan da på IRC.

 

Server: irc.funcom.com

port: 6667

 

Fleste parten av "DEV'sa" er der inne og deltar ofte i diskusjoner og svarer på enkelte spørsmål om spillet.

Lenke til kommentar
Noen som har hørt noe nytt om AoC fra DragonCon?

 

Synes det kommer veldig lite ut av disse "conventionene", som FunCom drar på, for oss ikke-fysisk-tilstedeværende. (unntaket som bekrefter regelen er selvsagt E3 06)

 

Nå er DragonCon hovedsakelig en Sci-Fi/Fantasy convention, og ikke en for dataspill. Så ikke så rart at det ikke var noe nytt derifra :)

Lenke til kommentar
Nå er DragonCon hovedsakelig en Sci-Fi/Fantasy convention, og ikke en for dataspill. Så ikke så rart at det ikke var noe nytt derifra :)

6799402[/snapback]

Vel, som du ser på vid'en jeg linket til lenger opp i tråden, kjører de demonstrasjon over samme lest som på E3. AoC faller åpnebart også i Fantasy-kategorien.

 

Jeg tror nok o(O)phus har rett når han sier at FunCom prioriterer betatesting fremfor "lekking" av ny content. :)

Lenke til kommentar
http://www.conanchronicles.com/article.php?p=23

 

Endel ny info dra DragonCon dersom flere enn meg er interessert.

6811066[/snapback]

 

Takker :) Var jo faktisk noe nytt der jeg ikke hadde fått meg meg.

 

The following items are presented in the order given during the panel. A few additional items have been inserted based on followup questions after the panel was finished.

-No reset points are planned

-458 is a “combo” (2 attacks + a special)

-The parry skill will be something you learn/earn and will be passive

-The system that is running the demo is 3.0 Ghz w/ 1G ram and a 256 graphics card

-The flaming arrows used during the demo aren’t standard (i.e. they are GM arrows used for demo purposes just like the speed increase of the NPC city)

-The “one shot / one kill” shown isn’t typical of ranged attack

-Combat music is interactive based on how you are doing in the fight, time of day, location, etc.

-The engine that Funcom uses is called DreamWorld (correct me if I heard that wrong) and has been developed over 9 years

-Damage is based on the location you hit the opponent (head/arm/torso)

-Mounted combat damage is based on the speed of the mount

-There is no friendly fire in combat

-Magic will include spell weaving of multiple spells together

-Magic and combat can be performed by keyboard or controller

-When using magic, there is a chance you can “blow yourself up”

-When using magic, there is a chance of soul corruption

-There will be no wizard’s hats (pointy hats)

-Character death will include a penalty of some kind (not determined yet)

-When you die, you will respawn at a specific location

-There will not be any corpse runs

-The first 20 levels (single player) should take between 5 to 10 hours

-The plan is to be able to skip the first 20 levels after you’ve done them once

-They are talking with Conan Properties about possibly drawing a map based only on Howard’s work, which will differ from the map that many have seen

-Transportation will be by mount, by boat, and other public transportation

-Long distant transport will be instant (i.e. zone change)

-The current plan is for 8 characters per account

-There is currently no plan to allow characters to change servers

-In regards to questing, there will be some instanced quests and some that aren’t

-Funcom understands the issue of camping and is doing what it can to reduce it

-Character creation detail includes 2 different “break” points on the nose, as well as “arse” sizing

-There is a possibility of social clothing in non-combat areas (i.e. you’ll get to take your helmet off)

-PVP xp is separate from PVE xp

-The talents and abilities you use in PVP can only be gained through PVP combat

-You can’t raid for the best items and then expect to win at PVP against someone who is higher level in PVP

-There are 20 levels of PVP

-PVP is a totally separate track, apart from PVE experience

-There are 30 regions planned within the 3 countries

-Expansions and patches may add more land in the future

-In the resource and building regions, buildings are placed in a grid similar to simcity (think AO’s AI org cities)

-Building the city takes a guild effort - claim the land / gather money / select what type of city it will be / build

-NPC cities take weeks to build up when left alone

-There will be bonuses to guild members based on the buildings you build in the city (think AO’s towers and city buildings)

-The buildings range from easy to hard to construct

-You can not take a NPC city over, only level it to the ground

-There will be tradeskill “levels” to construct goods at different tiers of quality

-Crafting will not be the focus in game, Conan is about combat

-Items that are made will be useful - you won’t be forced to make dozens of a single item to “level up”

-”Leveling up” your tradeskill ability will probably be quest based - one quest per tier of quality

-The best items will probably need the use of guild forges, etc. and will probably take several people to complete the item

-The bounty system (see forums?) is not being promised at this time, but is something that Funcom would like to do

-Blood money will be in the game at release

-A VOIP system is being looked into, but will only be offered if it can be done better than what players can provide themselves (i.e. if they can’t beat the quality of products like Ventrilo, why offer it)

 

I hope that provides some new info. Cheers!

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Høres veldig bra ut, problemet er at:

 

Jeg vil spille det nå! (lei av nesten alle andre spill :cry: )

I hear ya! Samme "problem" selv.

 

Jeg håper det ikke blir for lett å lage en by, håper de får gjort det slik at husene har en nyttig funksjon.

6836416[/snapback]

Noen spesielle faremomenter du tanker på i den sammenheng? De har vel snakket om et par uker å bygge en by. Så blir det vel sikkert tilpasninger o.l. etter det.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
For de som liker å følge med på spillet så er det nå noen nye videoer samt 3 nye intervjuer ute.

 

Mye bra å se. :)

6965858[/snapback]

Takk!

 

Første gangen jeg har sett Stygia i spillet.

 

Intervjulinken svikta litt, men det er vel bare å gå for denne:

http://community.ageofconan.com

 

Lag'a endel, men det kommer seg vel med litt optimalisering og saktere fart igjennom landskapet. Må uansett ha noen hestekrefter under panseret her gitt.

Lenke til kommentar

Ja det er jo ikke rendret så det lagger jo slikt på den måten i de fleste andre slike spill. Og PC'en de bruker der borte er faktisk ikke så "high-end" som man skulle tru.

 

-The system that is running the demo is 3.0 Ghz w/ 1G ram and a 256 graphics card

 

Så det er da mye plass til forbedringer her, samt att det er fremdeles ett halvt år igjen og da er nok denne pcen ganske så middels.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...