Gå til innhold

AoC: blir det conan next?


Anbefalte innlegg

Det skrives litt nå som om det med 24/7 var ment for ai angrep og npc forsvar.  Tror folk synes det er kult at det er spillere fra guildet til en hver tid som passer på pvp-borgen, og at det var hensikten.

6557203[/snapback]

Såvidt jeg vet er det ikke sagt noe om tidsvinduet du kan angripe i, men jeg kan garantere deg at du ikke kan angripe når du vil på døgnet. Høyst sannsynlig blir det en type "angrepsvindu", eller at forsvareren får flytte angrepspunktet eller lignende. For å starte et angrep på en by må du nemlig aktivere et eller annet foran byporten til byen, du kan ikke gå på med siege engines osv før du faktisk er i en siege :)

6566743[/snapback]

Hehe, fullstendig klar over at det må erklæres krig. Det er også foreslått at guildet skal få et par dager til forbrede seg på.

 

Utover det er fortsatt endel ubesvarte spørsmål som du selv berører:

 

Når kan man angripe? [Jeg tror ikke dette er noe problem da "ingen" i praksis vil starte et angrep 03.00 på natta europeisk tid, dersom det blir både europeiske og amr. servere. Hvis det blir verdensomspennende, så hvorfor ikke?]

 

Hvis man bare kan angripe i "folkelig" europeisk tid (17.00-22.00)... Hva med om kampen går ut i de sene natterstimer?... Blir det "uavgjort" fordi folk må sove? Eller kan amerikanerne ta over etterhvert? Eller håper vi på at stakkars npc'ene står imot til alle pc-angriperne har logget av?

 

Er også lett å blande her, for det finnes både: ai mot guild, og guild mot guild (hvor siste kan bygge npc).

 

Jeg er altså litt nervøs for disse npc'ene. Hadde ikke vært kulere uten dem i guild vs. guild modus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kom en spennende "update" idag fra Funcom.

Det hele handler om "mass-pvp" og Siege battle.

 

LES:

Jepp enig! Det var en spennende update og en ekstremt bra pedagogisk en også (om jeg får legge til ;-) Så bra var denne artikkelen at jeg nesten ikke burde stille noen spørsmål, men gjør det alikevel for "konversasjonens" og tankeeksperimentets skyld. Endel vil også bli forklart i "blood money"-artikkelen.

 

Jeg har tidligere nemlig forstått det slik at guildet skal få felles goder utover bare det å innta keep'et (les: ressurser: tømmer, malm osv. , evt. poeng eller lignende også) . I artikkelen er disse tingene riktignok listet under der, men kunne vært formulert bedre.

Each keep will function as a hardened bastion for their owners. Hard won iron, stone and wood erected to stand as a mark of their standing in the Border Kingdoms
Får man en mengde av ressursene ved overtagelse?

 

Eller... kan Keep'ene lages f.eks rundt ei gruve, et jorde e.l. , slik at man kan farme dette i fred innenfor murene?

 

Jeg håper ihvertfall i det lengste på at det er en felles belønning her, og at dette ikke bare gjelder for Resourcing Areas og Towers. På den måten vil velorganiserte guild bli mektige og jobbe for samme mål imotsetning til wow-egotrip-item-mentaliteten som jeg gjerne vil bort ifra.

 

Forhåpentligvis vil man få bloodmoney for å ta objects også. Er jo mye morsommere med å vinne kamper i BG enn å farme HK på Crossroads. (Beklager WoW-eksempler, men tross alt det de fleste har referanser til)

Lenke til kommentar
Jeg har tidligere nemlig forstått det slik at guildet skal få felles goder utover bare det å innta keep'et (les: ressurser: tømmer, malm osv. , evt. poeng eller lignende også) .  I artikkelen er disse tingene riktignok listet under der, men kunne vært formulert bedre.
Each keep will function as a hardened bastion for their owners. Hard won iron, stone and wood erected to stand as a mark of their standing in the Border Kingdoms
Får man en mengde av ressursene ved overtagelse?

Man overtar jo keepet for å kunne lage sitt eget keep der, til sin egen guild. Slik att du og dine kan dra nytte av ressursene fra det området keepet ligger ved.

Er ihvertfall slik jeg har forstått det :)

 

For man kan visst ikke lage ett keep hvorsomhelst rundt i Border Kingdoms. Bare der det er "strategisk" logiskt å sette ett keep opp, som f.eks ved en gruve o.l

 

Eller... kan Keep'ene lages f.eks rundt ei gruve, et jorde e.l. , slik at man kan farme dette i fred innenfor murene?

Akkurat ;)

 

Jeg håper ihvertfall i det lengste på at det er en felles belønning her, og at dette ikke bare gjelder for Resourcing Areas og Towers.  På den måten vil velorganiserte guild bli mektige og jobbe for samme mål imotsetning til wow-egotrip-item-mentaliteten som jeg gjerne vil bort ifra.

Ressursene som keepet "håver" inn vil jo gå til nytte for hele guilden. Ergo, man jobber sammen for å oppnå ett mål :)

 

Forhåpentligvis vil man få bloodmoney for å ta objects også.  Er jo mye morsommere med å vinne kamper i BG enn å farme HK på Crossroads. (Beklager WoW-eksempler, men tross alt det de fleste har referanser til)

6583345[/snapback]

 

Jeg trur Bloodmoney vil være noe av det samme som "Honor" er i WoW. Altså en form for "reward" for å PvP'e. Men hva det vil eller kan brukes til vet man jo enda ikke. *Glede seg til neste Fredags "update" :dribble:

Lenke til kommentar
Jepp! Gleder meg alltid til nye oppdateringer om AoC, men er jo ikke sikkert det blir bloodmoney neste gang da :hm:

6585842[/snapback]

 

Hehe, nei. Developer Silirrion er litt "slem" der.. Han kommer ofte med sånne små "teasere" og lar oss gjerne vente leenge på spessielt spennende ting. ^^

 

Neste fredag så kommer det sikker melding:

 

"New Concept Art added" :tease:

eller

"New Screenshots Added" :w00t:

 

;

Lenke til kommentar

Kommer garantert til å prøve Age of Conan - men av tidligere erfaring med Funcom's MMO så er jeg litt skeptisk; veldig mye bra - men også ting som er direkte ødeleggende for spilleglede.

 

 

Får bare håpe de ikke blir presset til å slippe det før det faktisk er *ferdig*, som de ble sommeren 2001.

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar
Kommer garantert til å prøve Age of Conan - men av tidligere erfaring med Funcom's MMO så er jeg litt skeptisk; veldig mye bra - men også ting som er direkte ødeleggende for spilleglede.

 

 

Får bare håpe de ikke blir presset til å slippe det før det faktisk er *ferdig*, som de ble sommeren 2001.

6589075[/snapback]

 

Ja, dem sier jo att dem bare har lært fra AO.

Erfaring gjør mester.. ;)

Lenke til kommentar
Kommer garantert til å prøve Age of Conan - men av tidligere erfaring med Funcom's MMO så er jeg litt skeptisk; veldig mye bra - men også ting som er direkte ødeleggende for spilleglede.

 

 

Får bare håpe de ikke blir presset til å slippe det før det faktisk er *ferdig*, som de ble sommeren 2001.

6589075[/snapback]

 

Ja, dem sier jo att dem bare har lært fra AO.

Erfaring gjør mester.. ;)

6590112[/snapback]

 

Ja - får håpe det, unner de all suksessen de kan få, AO hadde fortjent et større designer-team og et generelt større apparat - håper det snart kommer et nytt Sci-Fi MMORPG som kan matche AO/EVE.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg leste både linken om Bloodmoney og kommentarene på forumet. Ser at noen kunnskapsrike MMO'ere frykter at folk f.eks begynner å sanke coins midt i en siege.

 

Håper vrikelig FunCom gjør det slik at det lønner seg å være object based istedet for å farme coins. Er jo ikke akkurat kult når det blir bare egotrips i siege eller battleground.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...