Gå til innhold

AoC: blir det conan next?


Anbefalte innlegg

Invite med open beta invite ?

 

Haha, hvorfor tror du det heter "OPEN" beta.

 

Du får invite på Closed beta, Open beta er for alle. Asiatere bruker Open Beta for å skaffe folk å rette feil, de andre bruker det for å teste serverenes stabilitet. Blandt annet er open beta fasen avgjørende for hvor mange folk som får være på samma server!

6545869[/snapback]

 

Ja, jeg mente jo selvfølgelig "closed". Men det gikk tydlighvis litt fort i svningene.. :)

 

Open beta er vell bare for å "stress-teste" serverene. Slik at vi får vite om det kan være 2000 pr server eller 8000 f.eks. o.l

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt poeng var at det ikke er bestemt om disse skal bygges i instanser eller ute i den persistente verden.  Er jo mye kulere å se resulatet av sin herjing litt mer enn til man logger av.
Hva får deg til å tro at det ikke er bestemt? :)

 

Border Kingdoms, hvor du kan bygge battlekeeps i spesifikke områder er IKKE en instance. Her må man kjempe om plassen, det vil være et helt begrenset antall plasser det kan være borger / byer på.

 

Player Villages derimot, som IKKE kan angripes av andre spillere, bygges i instancer. Her er det rett og slett en borg / by til hver guild / gruppe med folk som har råd til å bygge opp byen sin og forsvare den mot pictene. Hvis en instance er full (5-6 byer), så lages det en ny en.

Endret av eXZire
Lenke til kommentar
Mitt poeng var at det ikke er bestemt om disse skal bygges i instanser eller ute i den persistente verden.  Er jo mye kulere å se resulatet av sin herjing litt mer enn til man logger av.
Hva får deg til å tro at det ikke er bestemt? :)

 

Border Kingdoms, hvor du kan bygge battlekeeps i spesifikke områder er IKKE en instance. Her må man kjempe om plassen, det vil være et helt begrenset antall plasser det kan være borger / byer på.

 

Player Villages derimot, som IKKE kan angripes av andre spillere, bygges i instancer. Her er det rett og slett en borg / by til hver guild / gruppe med folk som har råd til å bygge opp byen sin og forsvare den mot pictene. Hvis en instance er full (5-6 byer), så lages det en ny en.

6549826[/snapback]

Ehm, vel nettopp det du sa.. hehe. Sikkert fordi jeg ikke fikk helt taket på hvordan det med de ikke-angripbare byene skal funke i instanser. Hele hensikten med PVE-byene bør jo være at de kan sees av alle og at de kler landskapet i spillet.

 

Det har vel vært snakk om skilt som settes opp i den persistente verden slik at folk kan gå inn å titte byen i instansen.

 

Regner med at det blir slik at ikke bare de 5-6 guildene kan være i gjeldende instanse, men at alle fritt kan vandre inn....?

 

Det du beskriver om Border Kingdoms høres kult ut! Trodde det var mye plass der jeg. Men løsningen du beskriver høres ut som om serveren/realmen blir veldig avhengig av å være skalert riktig med antall guild og antall spillere. Hva hvis det blir overbefolket liksom...?

 

Jeg håper ivhertfall på at man får skikkelig objectives og felles belønning i form at andres borger, mer land e.l. etterhvert som kampene pågår i Border Kingdoms.

 

Enkelte guild snakker jo om å ha både US og europeiske spillere for å holdene kampene igang 24/7 .

Ops! der fikk jeg et gufs fra Alterac Valley i WoW, må ha vært tanken på lange kamper som gjorde det.

Lenke til kommentar
Tror du mannemann forvirrer dette spillet noe sjukt med wow, og forventer at det skal være noen lunde likt.

 

Jeg kan si deg at da blir du alvorlig skuffet.

6550386[/snapback]

Hehe, akkurat det motsatte gitt. Så jeg kan umulig bli skuffet.

 

Leser man mye på forumet til AoC vil man se at de fleste mener som meg at WoW er en grind. De fleste har tilvarende tro på at AoC skal bli mye mer om gameplay.

 

(edit: skrivefeil)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Ehm, vel nettopp det du sa.. hehe.  Sikkert fordi jeg ikke fikk helt taket på hvordan det med de ikke-angripbare byene skal funke i instanser.  Hele hensikten med PVE-byene bør jo være at de kan sees av alle og at de kler landskapet i spillet.

 

Det har vel vært snakk om skilt som settes opp i den persistente verden slik at folk kan gå inn å titte byen i instansen.

 

Regner med at det blir slik at ikke bare de 5-6 guildene kan være i gjeldende instanse, men at alle fritt kan vandre inn....?

Tror vi trenger en liten definisjon av en instance: Det ENESTE instance er, er en sone som kan kopieres / klones. That's it. En instance er en sone som kan klones, en sone man kan lage en ny, nesten lik sone av. Instance sier ingenting om hvordan kommer seg inn, at inngangen til alle de klonede instancene må være på samme sted osv.. faktisk, så kan inngangene til instancene være på helt forskjellige fysiske steder, slik at man får en følelse av at du er i den "persistente" verden selv om det er en instance. Om det er sånn i Age of Conan, hvem vet, men altfor mange folk putter ALT for mye inn i ordet instance, mest på grunn av WoW.

 

Men kort sagt, ja alle kan besøke hvilken som helst by.

 

Det du beskriver om Border Kingdoms høres kult ut!  Trodde det var mye plass der jeg.  Men løsningen du beskriver høres ut som om serveren/realmen blir veldig avhengig av å være skalert riktig med antall guild og antall spillere.  Hva hvis det blir overbefolket liksom...?

6550266[/snapback]

Akkurat hvor mye plass det er vet vi jo ikke, men det vil ikke være mange steder du kan bygge battlekeeps, det er helt sikkert. Selve nummeret kommer sikkert til å variere litt i beta, men poenget er at dette er et helt definert tall, det er ikke variabelt, det kommer ikke opp en ny byggeplass til hvis en ny guild vil ha et battlekeep. Endret av eXZire
Lenke til kommentar
Tror du mannemann forvirrer dette spillet noe sjukt med wow, og forventer at det skal være noen lunde likt.

 

Jeg kan si deg at da blir du alvorlig skuffet.

6550386[/snapback]

Hehe, akkurat det motsatte gitt. Så jeg kan umulig bli skuffet.

 

Leser man mye på forumet til AoC vil man se at de fleste mener som meg at WoW er en grind. De fleste har tilvarende tro på at AoC skal bli mye er om gameplay.

6550652[/snapback]

 

Grinding blir det uansett!

Lenke til kommentar
[klipp] Leser man mye på forumet til AoC, vil man se at de fleste mener som meg, at WoW er en grind.  De fleste har tilsvarende tro på at AoC skal bli mye er om gameplay.

6550652[/snapback]

Grinding blir det uansett!

6552382[/snapback]

Jepp ligger jo MMO'enes natur. Men jeg tror faktisk det blir noe mindre i AoC.
Lenke til kommentar
Grinding blir det uansett!

6552382[/snapback]

Sant nok, men Age of Conan will bli mye mer quest-basert enn så og og si alle andre MMOer som har kommet ut før.. faktisk så beskriver de Conan mer som Fable eller KOTOR, når de snakker om hvor viktige quests er :)
Lenke til kommentar
Grinding blir det uansett!

6552382[/snapback]

Sant nok, men Age of Conan will bli mye mer quest-basert enn så og og si alle andre MMOer som har kommet ut før.. faktisk så beskriver de Conan mer som Fable eller KOTOR, når de snakker om hvor viktige quests er :)

6553385[/snapback]

Det er jo så utrolig velkomment. Må innrømme at det er kjipt det ble utsatt, er jo så mye bra med dette spillet som frister å teste ut.
Lenke til kommentar
Enkelte guild snakker jo om å ha både US og europeiske spillere for å holdene kampene igang 24/7 . 

6550266[/snapback]

 

Det vil uansett være kamper som holder ut 24/7. Dette er grunnet att man kan lage barracks, som igjen lager NPC'er som skal hjelpe med å beskytte byen.

Og det som er litt stilig med det. Er att det er _du_ som spiller som styrer hvor/hva og hvordan dem skal angripe, holde stand osv.. Slik att hvis dine NPC'er gjør det bra, så er det du som vil få skryt. Pga din taktikk osv med dem. Da det er de folkene som har valgt en viss "guild-prefession"( husker ikke det riktige navnet ) som styrer dette.

Lenke til kommentar
[klipp] NPC'er som skal hjelpe med å beskytte byen.

Og det som er litt stilig med det. Er att det er _du_ som spiller som styrer hvor/hva og hvordan dem skal angripe, holde stand osv.. Slik att hvis dine NPC'er gjør det bra, så er det du som vil få skryt. Pga din taktikk osv med dem. Da det er de folkene som har valgt en viss "guild-prefession"( husker ikke det riktige navnet ) som styrer dette.

6554405[/snapback]

Aye! Hvor har du lest det? Linker er velkomment :) Ser jo veldig bra ut på papiret ihvertfall :thumbup:

 

Er det Commander du tenker på? Guild Leader har vel også en noe sånt.

 

Min eneste bekymring her (fikk nok et gufs fra Alterac Valley), er fremmed elementet. Likte ikke disse npc-greine i Alterac Valley i det hele tatt. Det snudde kampen for mye mot deg når du holdt med et tårn e.l. og hadde full hyre med player chars. Det føltes litt som å spille 3 lag i en skirmish i Warcraft rts (2 spillere og en CPU), når din motspiller har funnet deg og hamrer på basen din. vil du ikke at CPU plutselig skal dukke opp og basicly avgjøre kampen i en klassisk 2 mot 1.

 

Man vil jo teste sine styrker og skills mot player chars og ikke 'bots' .

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Hvis du tar en kjapp søk på enten:

www.bymitra.com

www.conan.ch

www.aocwiki.org

 

Så vil du finne en hel masse svar, som igjen er svart på en litt mer konkret måte enn det jeg klarer å fremstille det på :)

 

Hvis du har sett IGN special videoen, så ser du hvordan NPC'ene stiller seg opp i formasjon. Jeg vil da tru att det er noe lignendes "våres" npc'er vil gjøre også.

Lenke til kommentar
Ja, men nå vil det jo ta noen uker å bygge en arme som kan forme en skikkelig formasjon også da :p

 

Så om kampene vil gå 24/7 veit jeg ikke helt om

6556383[/snapback]

 

Nei det er jo klart. Kampene vil jo foregå ettersom fienden har bygd opp sin egen armè.

 

Poenget med å ha Barracks som lager NPC'er for din guild, er att dem står klare for å forsvare i det store og det hele.. Slik att folk kan trekke tilbake til byen sin før den er helt gjevnet med gjorden og brennt ned. Så kan NPC'ene forsvare endel og dra ut tiden før det kan komme folk og hjelpe utligere til.

 

Uansett, så trur jeg ikke att NPC byen som angriper PC byen, vil være satt opp til att de bygger større og kjappere armèer enn PC'ene sin by. Det hadde kanskje vært litt brutalt ;)

Lenke til kommentar
Ja, men nå vil det jo ta noen uker å bygge en arme som kan forme en skikkelig formasjon også da :p

 

Så om kampene vil gå 24/7 veit jeg ikke helt om

6556383[/snapback]

 

Nei det er jo klart. Kampene vil jo foregå ettersom fienden har bygd opp sin egen armè.

 

Poenget med å ha Barracks som lager NPC'er for din guild, er att dem står klare for å forsvare i det store og det hele.. Slik att folk kan trekke tilbake til byen sin før den er helt gjevnet med gjorden og brennt ned. Så kan NPC'ene forsvare endel og dra ut tiden før det kan komme folk og hjelpe utligere til.

 

Uansett, så trur jeg ikke att NPC byen som angriper PC byen, vil være satt opp til att de bygger større og kjappere armèer enn PC'ene sin by. Det hadde kanskje vært litt brutalt ;)

6556457[/snapback]

Jeg vil og gjerne se en kilde, devquote osv for dette. Visste at "hives" fiendlige npcs bygges opp (som vist i e3 videoene) og marsjerer men ikke at man har npc forsvarere :p

Riktignok gir det mening slik at man har noe forsvar uten å ha en 24/7 tilstedeværelse fra guildet sin side. Men igjen så ville det vært dumt av utviklerne at npcs angriper uannonsert og kl 5 om morran ;)

Lenke til kommentar
Det skrives litt nå som om det med 24/7 var ment for ai angrep og npc forsvar.  Tror folk synes det er kult at det er spillere fra guildet til en hver tid som passer på pvp-borgen, og at det var hensikten.

6557203[/snapback]

Såvidt jeg vet er det ikke sagt noe om tidsvinduet du kan angripe i, men jeg kan garantere deg at du ikke kan angripe når du vil på døgnet. Høyst sannsynlig blir det en type "angrepsvindu", eller at forsvareren får flytte angrepspunktet eller lignende. For å starte et angrep på en by må du nemlig aktivere et eller annet foran byporten til byen, du kan ikke gå på med siege engines osv før du faktisk er i en siege :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...