Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*LØST* Først XP og nå ustabil (oppdatert)


Anbefalte innlegg

Har bygd meg en maskin i dag og prøve å legge inn XP (32bit) sp2

 

Specs som kan være av intr:

Asus M2N-E

AMD X2 +4200

OZC 2 gb (husker ikke hvilken type)

Samsung Spinpoint T133S (uformatert) (sata)

Dvd-spiller (sata)

 

Koblet fra alle andre disker bortsett fra den jeg skal installere OS på.

 

Alt fryser når det står "setup is starting windows" like før jeg vanligvis kan velge hvilken partisjon OS skal ligge på. Har installert SATA-driverne som følger med på hk-cd'en men det samme skjer.

 

Noen som har noen tips?

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan for såvidt være alt mulig.

 

Når du ennå ikke har fått windows ordentlig opp, så anbefaler jeg deg å teste minnet med verktøyet Memtest86+. Hvis dette programmet ikke fungerer ordentlig på din maskin prøver du heller Memtest86 (uten "+" tegnet bak).

 

Hvis du fremdeles ikke finner feil, så kan du forsøke å resette bios. Har opplevd at dette var løsningen som funka på et par hovedkort da de slo seg helt vrang.

 

Uansett vil det mest sansynlig lønne seg å oppdatere bios også.

 

Pass på at hovedkoret ikke står i klem eller er bøyd på noen måte. Har selv opplevd at skjermkortet har gått helt i botten på AGP-porten ennå det var 2-3 mm klarning mellom festebrakketten og kabinettet. Måtte putte inn en stoppeskive da.

Lenke til kommentar

Heh.. trodde i går kveld at jeg kunne begynne å bruke pc'en da jeg endelig hadde fått installert XP etter mye om og men. Men nei...

 

Ustabil til tusen!

 

Den klikker som regel når jeg spiller. Dvs. får spilt i 30sek før den klikker.

 

Har testet minne i MemTest og den så grei ut. Sitter og tenker på skjermkortet.. det ble så varmt som 67 grader ved en rask alt-tab-switching på Trackmania(!). Dette kan da ikke være normalt?! Skjermkortet er førøvrig av typen XT19000X

Strømforsyningen bør da holde. 580W Hiper Type-R.

 

Kan det være en software-feil?

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Den klikker som regel når jeg spiller. Dvs. får spilt i 30sek før den klikker.

6454692[/snapback]

Hvis dette er noe som skjer med flere spill, så tyder det sterkt på hardware-feil.

 

Har testet minne i MemTest og den så grei ut. Sitter og tenker på skjermkortet.. det ble så varmt som 67 grader ved en rask alt-tab-switching på Trackmania(!). Dette kan da ikke være normalt?! Skjermkortet er førøvrig av typen XT19000X

Strømforsyningen bør da holde. 580W Hiper Type-R.

6454692[/snapback]

67 grader er ikke varmt for et skjermkort dersom du tyner det, så jeg tror ikke problemet ligger der. Strømforsyningen burde holde.

 

Kan det være en software-feil?

6454692[/snapback]

Som sagt, tror ikke det. Spesielt ikke hvis det er en ny-installasjon av XP.

 

Jeg tror vi kan slå fast følgende:

Du har feil enten på hovedkort, skjermkort eller strømforsyning. Det fordi du skriver at det er under spilling at feilen oppstår.

 

Har du forresten prøvd ut det jeg skrev i forrige post?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...