Gå til innhold

kresen gammel brenner / forandring nye cd plater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis ingenting men det er mulig at laseren i brenneren din begynner å ta kvelden. I motsettning til harddisker som varer og varer - så varer en cd spiller/brenner bare i noen år - og hvis den ikke klarer alle formatene lenger så er det sannligvis på tide å kjøpe ny. Brennerene er jo ikke akkurat dyre lenger.

Lenke til kommentar

kansje du har rett. breneren er over 4 år gammel. hadde den før den pcen jeg har nå . og pcen er snart 4 år.

 

jeg vet om en kjenning spm skulle bruke den samme type palte på den barbare pcen han hadde ( den er ny). der ville heller ikke breneren gota den typen plater.

det nytter ikke med rense dvd platen heller. ja.den leser også dvd-plater.

 

plater som er merket "Total stprage" 1-52x 80min/700MB (tro hvem som lager dem) går uten problemmer men plater fra sony (cd-rw) og fra maxel tror jeg blir det problemer med

 

jeg så for an stund siden en anbefalig av dvd-brenere. der var det vis en model fra Bnq som var anbefalt.

nå har jeg bare handlet på komplett .no og de har ikke Bnq.

 

 

 

hvis jeg kjøper mefg en ny brenner så skalden den støtte mest mulig av formaten ut en problemer.

 

det er ønskelig med støtte for DVD-ram også

DL-plater.

Lenke til kommentar

Benq1640 eller 165x er absolutt å anbefale ja. Fåes kjøpt på bla netshop.no og paron.no. Disse har ikke støtte for dvd-ram, men med mindre dette er noe du VET du trenger, er jeg rimelig sikker på det ikke vil være noe savn.

BenQ sine brennere er utmerket på skrivekvalitet, finesser og support.

 

Du kan forresten sjekke mediacode på CDer (hvem som har laget leget som data skrives til) vha. nero cdspeed (cdspeed2000.com).

Lenke til kommentar
I motsettning til harddisker som varer og varer - så varer en cd spiller/brenner bare i noen år

 

har helt motstatt erfaring... hadde en sony 10x (vet ikke når 10x kom, men den er gammel) virker fremdels (er solgt med pc den satt i) harddisker derimot.. 2 stk som bare plutselig slutta og virke etter et par år

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1670 bruker ikke nexperia chippsettet som tidligere modeller. Skrivekvaliteten er noe dårligere, og jeg anbefaler derfor å heller handle en 1650 eller 1640.

 

De selger Phillips 1660 brennere til 270NOK på PSdata. Dette er samme hardwaren som en BenQ 1650, og kan derfor reflashes til å bli en benq.

Lenke til kommentar

breneren min er fra Ricoh. og windows betgner den som RICOH CD/RW MP9120.

det er en kombinert cd-brenner og dvd-rom.

 

prøvde for noen år siden å flashe den til sonefri dvd-rom. kan ikke si at jeg ble kvitt sone bgrensingen. det var ikke mye å finne for å opdatere firmvaren.

kansje dere er flike og finner noe ?

 

å brenne på cd-r plate går stor tset greit men cd-rw plater er det verre med.

 

for en stund tilbake hadde den også problemer med å lese cd-rw platen jeg brant , nå vil den heller ikke brenne dem uten problemer

 

å lese på cdr-r plater ser ut til ikke å vere noe problem enda.

 

edit:

1670 frister litt

 

BNQ belaster vel ikke prosesoren spsielt my under brenning ?

___________________________________________________________

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

det ble DW 1670 . mest fordi den kunne kjøpes med hvitt deksel .

 

det er noen betegnelser som jeg ikke har ver borte i :

MRW og DRT-DM hva betyr det

 

platetype kan jeg velge fler valg som cd-RW :udf 1.5 som er anbelfalt og helt til udf 2.6 . non som kan forklare det nermere

 

plater som jeg ikke klarte å lese med den gamle spileren går som en lek nå

 

det er ingen problemer med cd-rw platene lenger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...