Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg pc etter installasjon av sp2 og rambytte


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har i det siste slitt med varm cpu (60*c) i tillegg til at pcen ofte restarter seg helt tilfeldig. Når pcen restarter seg får jeg etterpå en melding om at 2 filer (filedata.xls og minidump.dmp eller noe slikt) er årsaken til problemet. Folk trodde dette var pga den ene rambrikken min var defekt eller av varme. Jeg har fått cpuen ned på under 40*c stabilt i tillegg til at jeg i går tok ut ene rambrikken og ville teste om det skjedde noe da. Ingenting skjedde og jeg har nå tatt inn den siste rambrikken i tillegg til å ha restartet cmos.

 

Jeg installerte sp2 like etterpå og pcen har vært vanvittig treg. Har til vanlig en rask pc som klarer det meste. Måtte forresten installere gfx driver på nytt og det ser ut til at musedriveren har blitt defekt pga sp2 installasjonen. Som om ikke dette er nok så skurrer lyden hele tiden nå. Skjønner ikke hva som er galt, høres ut som lyden klikker bare pcen jobber bittelitt. :dontgetit:

 

Har til tider lurt på om harddisken også kanskje kan slite litt med noe. Har ikke virus eller spyware, har scannet med avg, adaware og spybot.

 

Min pc:

Amd Athlon 64 3500+

Abit av8

Geil 2x 512mb ddr 500mhz

Radeon x800xt 256mb agp

Seagate barracuda sata 250gb

 

Noen forslag til hva som kan få pcen min til å komme tilbake i den vanlige farten? Evt gi meg en endelig bekreftelse på hva som gjorde at pcen restartet seg før? :hmm:

 

Tusen takk, setter stor pris på alle svar. :)

Endret av qzR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...