Gå til innhold

VM i fotball?...hvem bryr seg..?


Hashtægg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For mange som oppfatter seg selv som "kunstneriske" og mer intellektuelle enn gjennomsnittet har det gått sport i å mislike fotball. Det er litt vittig å være på besøk hos slike. De har gjerne fjernsynet stående og surre på et eller annet program de er fullstendig likegyldige til, men så snart fotballen viser seg på skjermen slår panikken inn. Da gjelder det å skifte kanal fortere enn svint, så gjestene ikke tror at de faktisk liker det som foregår på skjermen. Slike folk kan gjerne ha god sans for humor, men det er likevel to ting de IKKE finner seg i at man spøker med:

 

1: Fotball

2: Musikk (humor hører ikke hjemme i musikk)

 

Skulle man antyde at man liker fotball i en spøkefull tone, resulterer dette i et blikk så nedlatende at selv den tøffeste vakthund hadde lagt seg sporenstreks på rygg. Skulle man komme i skade for å si "jeg stikker på puben for å se fotball", sier de "SERIØST?", og rister på hodet. Du redder på mange måter dagen for disse menneskene ved å la dem forakte deg på denne måten. Hvis du spør dem om de kan gi noen god forklaring (for denne typen mennesker tror det finnes en rasjonell forklaring på alt, og vil kreve en av deg også hvis de ikke forstår deg) på hvorfor de ikke liker fotball, blir de svar skyldige. Svaret du får er sannsynligvis "nei, jeg synes bare ikke det er interessant". Sannheten skjønner selv disse at det ikke er lurt å plumpe ut med: De føler seg hevet over det hele.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det kan være mange grunner til å ikke se fotball. For min del er det stort sett det at jeg ikke finner det det fnugg interesangt. Det er rett og slett kjedelig.

 

Det VÆRSTE jeg vet. Er når folk på død og liv skal fortelle om hvordan det gikk med favorittlaget sitt under siste kamp. Om det så var en treningskamp med det øst-sibirske laget for handikappede. Selv om de vet at jeg synes det er omtrent like spennende som å studere flueparring.

 

Det at det går fotball på tv'n er i og for seg greit. Men, så er det oppsummering og sammendrag i en time etter fotballkampen. Forklaring på hvordan det gikk med alle lagene på sporten etterpå. (Dvs : Nesten hele sports-sendingen dreier seg om fotball) Når alt jeg egentlig var interesert i var hvordan det gikk med Petter Solberg i det siste løpet.

Lenke til kommentar

Jeg forstår de som ikke liker fotball, selvom jeg liker det veldig godt selv. Derimot synes jeg det bare er dumt å klage over at fotball-VM får så mye oppmerksomhet i media. Det er jo en grunn til det, nemlig at ekstremt mange er opptatt av det..!

 

Her er en guide til de som ikke liker fotball-VM:

1. Ta frem avisa

2. Finn et program du liker

3. Strekk ut hånda

4. Trykk på knappen til den kanalen det aktuelle programmet går på!

Lenke til kommentar
Det er VM kvart fjerde år og varer i 3 veker, ser ikkje kva folk klager etter.

 

Kva står forresten WM for? World Mesterskap? :p

6410884[/snapback]

aha :p morsom en du..

 

Norsk: VM = Verdens Mesterskap

Internasjonalt/eng.: WC = World Championship

 

er det ikke sånn a? Ble usikker jeg faktisk.. (kanskje litt offtopic men)

6410944[/snapback]

 

På engelsk står WC for world cup når det gjelder fotball, men på norsk er det verdens mesterskap.

Lenke til kommentar
Det er VM kvart fjerde år og varer i 3 veker, ser ikkje kva folk klager etter.

 

Kva står forresten WM for? World Mesterskap? :p

6410884[/snapback]

aha :p morsom en du..

 

Norsk: VM = Verdens Mesterskap

Internasjonalt/eng.: WC = World Championship

 

er det ikke sånn a? Ble usikker jeg faktisk.. (kanskje litt offtopic men)

6410944[/snapback]

 

joa er nok VM på norsk;) hehe og WC på eng.. tok å skrev en blanding jeg;)

6410949[/snapback]

 

WM er tysk, og står for (die) Weltmeisterschaft så vidt jeg vet....

Lenke til kommentar
Det er VM kvart fjerde år og varer i 3 veker, ser ikkje kva folk klager etter.

 

Kva står forresten WM for? World Mesterskap? :p

6410884[/snapback]

aha :p morsom en du..

 

Norsk: VM = Verdens Mesterskap

Internasjonalt/eng.: WC = World Championship

 

er det ikke sånn a? Ble usikker jeg faktisk.. (kanskje litt offtopic men)

6410944[/snapback]

 

joa er nok VM på norsk;) hehe og WC på eng.. tok å skrev en blanding jeg;)

6410949[/snapback]

 

WM er tysk, og står for (die) Weltmeisterschaft så vidt jeg vet....

6429498[/snapback]

 

ja og det var det jeg tenkte på da jeg skreiv det da :innocent: heh.. :p

Lenke til kommentar

Jeg gledet meg da jeg så topicet, men må si jeg ble utrolig skuffet da jeg så hvor sinnsykt lite gjensidig du er til temaet.

Du klarer ikke helt å se hvorfor folk ikke liker fotball, etter hva jeg har forstått?

Hvorfor ikke bare spørre om det? Du må KLINE det inn i trynet dems at det er teit å ikke like fotball, og at du IHVERTFALL IKKE skjønner deg på dem...Som om de var noen skapninger med et kromoson til eller fra.

 

Det er lov å være appelativ, men ikke provoserende. Synest ihvertfall ikke det egner seg for et forum.

Lenke til kommentar
Jeg gledet meg da jeg så topicet, men må si jeg ble utrolig skuffet da jeg så hvor sinnsykt lite gjensidig du er til temaet.

Du klarer ikke helt å se hvorfor folk ikke liker fotball, etter hva jeg har forstått?

Hvorfor ikke bare spørre om det? Du må KLINE det inn i trynet dems at det er teit å ikke like fotball, og at du IHVERTFALL IKKE skjønner deg på dem...Som om de var noen skapninger med et kromoson til eller fra.

 

Det er lov å være appelativ, men ikke provoserende. Synest ihvertfall ikke det egner seg for et forum.

6434165[/snapback]

 

okå :) takk for innspill!

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg?  1/6 av verdens befolkning er interisert i fotball, tror ikke gilmore girls har like stort seertall, så er egentlig ikke så rart at de velger fotball først.

6403573[/snapback]

Pluss det bakerste tallet med 3, så får du det riktige svaret. Så klart fotball er livet for meg.

Lenke til kommentar

Jeg elsker ikke fotball.

Fotball er gøy å spille, og jeg syns det er gøy å se på store mesterskap.

Sjøl om tippeligaen kunne ikke brydd meg mindre :p

 

Bajs på at Nederland gikk ut.

Bajs på at det var Portugal som slo de ut (IGJEN!).

Bajs på at Tyskland tapte.

Og bajs på VM om ikke Frankrike vinner i morra :p

Lenke til kommentar
jeg digger fotball og spiller fotball hele tiden:) men vm, tippeligaen og sånt. er dritt kjedelig å se på... syntes nå jeg...

 

bedre å spille selv enn å se på

6463425[/snapback]

 

Om du fornekter VM kan du ikke mene at du diggger fotball? Jeg mener, hvilken fotball fanatiker synes at VM er kjipe greier??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...