Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Zappa er vannvitti bra, de klassiske albumene hans er jo:

Hot Rats

Apostrophe (')

Freak Out!

Tre studioalbum du _må_ ha ;)

9266409[/snapback]

Jeg synes Freak Out! er tynt, enkelt og kjedelig.

Hot Rats er mye bedre, spesielt de to første sporene (Peaches en Regalia og Willie the Pimp).

Apostrophe(') er veldig kult, og best av de tre du nevnte. Jeg digger spesielt 'Cosmik Debris', 'Don't eat the yellow snow' og 'Nanook Rubs It'.

 

Jeg snuser også litt på 'Guitar' (119 kr på CDON.com). Er det et album å anbefale? Jeg digger 'Sexual Harassment in the Workplace'. Er resten av albumet i samme sjanger som den?

Forresten mener jeg å ha hørt 'Sexual Harassment in the Workplace' en eller annen annen plass (film eller TV eller en happening), men jeg kan bare ikke komme på hvor. Er noen andre enig med meg?

Lenke til kommentar
Jeg har lyst på noen album av Frank Zappa, men jeg har ingen anelse om hvor jeg skal starte (han har vel noen-og-60 album :ohmy: ). Jeg har hørt gjennom 'Strictly Commercial' (samlealbum) et par ganger og liker det meste jeg hører.

Så hva er det beste og mest geniale albumet har har gitt ut?

9265775[/snapback]

 

We're Only In It For The Money

Sheik Yerbouti

Strictly Commercial

Over-Nite Sensation

Shut Up N' Play Yer Guitar

The Yellow Shark

 

Du har veldig, veldig mye bra i vente - i tillegg til de Kjekssjokolade nevnte.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst på noen album av Frank Zappa, men jeg har ingen anelse om hvor jeg skal starte (han har vel noen-og-60 album :ohmy: ). Jeg har hørt gjennom 'Strictly Commercial' (samlealbum) et par ganger og liker det meste jeg hører.

Så hva er det beste og mest geniale albumet har har gitt ut?

9265775[/snapback]

 

We're Only In It For The Money

9274925[/snapback]

Seriøst? Jeg har dessverre hørt dette (og deler av Civilization Phaze III. Bare tull og tøys, jo...

Lenke til kommentar
Jeg har lyst på noen album av Frank Zappa, men jeg har ingen anelse om hvor jeg skal starte (han har vel noen-og-60 album :ohmy: ). Jeg har hørt gjennom 'Strictly Commercial' (samlealbum) et par ganger og liker det meste jeg hører.

Så hva er det beste og mest geniale albumet har har gitt ut?

9265775[/snapback]

 

We're Only In It For The Money

9274925[/snapback]

Seriøst? Jeg har dessverre hørt dette (og deler av Civilization Phaze III. Bare tull og tøys, jo...

9275425[/snapback]

 

Vell, det er sånn musikken til Zappa and The Mother er, full av tull og tøys. Humoren er på plass. Jeg storkoser meg når jeg hører på tullet dems, synes det er artig, tar meg selv i å sitte å le.

Lenke til kommentar
Vell, det er sånn musikken til Zappa and The Mother er, full av tull og tøys. Humoren er på plass. Jeg storkoser meg når jeg hører på tullet dems, synes det er artig, tar meg selv i å sitte å le.

9277797[/snapback]

Jeg vil heller ha litt fengende musikk. 'Massaggio Galore' fra 'Jazz from Hell' er veldig fengende. Det samme er 'Peaches en Regalia', 'Cosmik Debris', 'Sexual Harassment in the Workplace', 'Don't Eat Yellow Snow', 'Nanook Rubs It' og flere andre.

 

Men Frank Zappa var vel innom så mye rart at noen fans ikke nødvendigvis liker det samme som noen andre fans.

 

Noen som kan anbefale album som går under samme sjanger som låtene jeg listet ovenfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...