Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor virker det som så få har hørt om Patti Smith? Hun er jo råfet og er liek en av de største kvinnelige musikerene gjennom historien.

9288219[/snapback]

Fordi folk her inne stort sett hører på metal og ikke tørr å høre på kvinnevokal ;)

 

Plata Horses er legendarisk. Er iallefall den som blir regnet som hennes mesterverk

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Niks. Sjekk ut Easter i såfall. :wee:

9289772[/snapback]

Hørte Easter og det var god rock. Ålreit å høre på. Likte spesielt "Godspeed" (som var et bonusspor)

 

Over til noe annet:

 

En potensiell god nyhet for kulturinteresserte:

 

Dagbladet innrømmer at VG er best på sport

 

Dagbladet innser at avisen ikke lenger kan satse så mye på sportsjournalistikk, fordi VG er best. Nå blir det mer kultur i avisen i stedet.

 

Fra og med lørdag blir sporten nedprioritert i Dagbladet. Kultur, bakgrunn og analyse skal gjøre avisen bedre.

 

Dette høres unektelig bra ut. Får håpe det blir mye mer fokus på film, musikk, litteratur og annen kultur framover.

Lenke til kommentar
Dagbladet innser at avisen ikke lenger kan satse så mye på fotballsjournalistikk, fordi VG er best. Nå blir det mer kultur i avisen i stedet.

 

Fra og med lørdag blir fotballen nedprioritert i Dagbladet. Kultur, bakgrunn og analyse skal gjøre avisen bedre.

9293532[/snapback]

Fixed.

 

VG har i alle fall ikke bare fotball, så dette er bare gode nyheter.

Lenke til kommentar

Satt og spilte sjakk med romkameraten i går. VI har ikke NRK eller noe, så vi må høre på Bulgarsk MTV som er gratis. Uansett, plutselig så kommer Nelly Furtado med en ny sang, og jeg ble med en gang bergtatt. Høres ut som åttitallet miksa sammen med et urgammelt commodorespill, helt konge!

 

Nå er jeg lite fan av RNB/Dance generelt, men denne var virkelig bra, og skilte seg positivt ut!

 

 

Lenke til kommentar

Patti Smith er utrolig rå ja.

 

Husker fortsatt første gangen jeg hørte Horses. Jeg fikk totalt bakoversveis. Den plata sitter akkurat like godt den 1. gangen som den gjør den 100. og det er det ikke mange andre album som kan skryte på seg.

 

Jesus died for somebody's sins, but not mine

 

Rockens førstedame i mine øyne.

Lenke til kommentar

Hehe Patti Smith er grei hun, liker The Warrior og den nye plata som bare er coverlåter hvis jeg husker riktig. Hun har hvertfall en brukbar cover av Stones sin "Gimme Shelter" som er en av favorittlåtene mine blant rockband. Er man lysten på en litt ferskere rockedame så er PJ Harvey vært å sjekke ut, som har hatt samarbeid med Josh Homme(og Dessert Dessions) fra favorittbandet mitt Queens Of The Stone Age.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...